Musikk

lilletambur

Andre møte med forumet
Noen som har tips til fine sanger/cd'er som er beregnet for å få mor til å slappe av? Jeg plages litt med at jeg blir liggende våken noen netter , og bekymre meg.. Og enda er jeg bare 1 mnd på vei Er ute etter rolige sanger/cd'er, gjerne med litt beroligende lydkulisser og slikt, som enten kan bestilles på nett/lastes ned/kjøpes i butikk..

Secret Garden, Era og Jean Michelle Jarre er deilig avslapningsmusikk. For de som liker "alternativt" finnes det jo også delfin- og hvallyder på CD. Eller klassisk musikk av den rolige sorten.

Hei,
min avslapningsfavoritt er Arvo Pärt: Alina.
Pärt er samtidskomponist, og lager utrolig flott musikk. Vanligvis et massivt lydbilde, men Alina består kun av svært rolige stykker for piano og fiolin. Jeg havner helt i drømmeverden hver gang jeg setter den på, og den er et absolutt must på nattoget mellom oslo og bergen!

fikk og en cd fra en bokklubb eller noe sånt.var gratis.. husker bare det var et stort bilde av en baby frempå me litt svak rosafarge under

fikk og en cd fra en bokklubb eller noe sånt.var gratis.. husker bare det var et stort bilde av en baby frempå me litt svak rosafarge under

Heia[:)]
Jeg vil anbefalt deg og ta den cdn du liker best. Jeg hørte på radion om natta og sovnet til nattønsket gjennom hele svangerskapet.Jeg hørte også en del på en cd som er snart anntik (fra tidlig 90 tallet) hehe. kjærlighetsviser eller noe sånt.hvis mann ikke liker klassisk musikk nytter det ikke å prøve å slappe av etter det.Lykke til[:)]

Enya er også kjempefin avslappningsmusikk.. [:D]

En helt nydelig Cd er "Call off the search" med Katie Melua. Hun synger så nydelig at man bare MÅÅÅ slappe av!

Kos deg framover med alle tipsene du har fått:-)

Problemet er ikke å sovne når jeg legger meg, men etter at jeg har vært på do..
Takk for alle tips!
Jeg liker dessverre ikke Katie Melua, er bare noe med stemmen hennes som får ørene mine til å.. jah.. Men ellers liker jeg mange typer musikk.. Har lest noe om en mor og barn-cd et sted, skal prøve å få fatt i den.
Igjen, takk til alle som har gidd tips!
Jeg har jo mp3-spiller så jeg kan jo ha et bredt utvalg inne på den [;)]

Jeg slapper FULLSTENDIG av når jeg hører på Enya eller Lorenna McKennit, keltisk musikk!
Anbefaler det veldig!!

Back
Topp