Musikk under fødselen.

Bkno9211472

Første møte med forumet
Kan ikke skrive her under fullt navn da min kjære er her allerede, men ønsker tips fra dere på hvilken musikk dere hadde satt pris på å høre mens dere lå på sykehuset, både under fødselen og etterpå.

Kom gjerne med konkrete tips på låter og artister dere ville hatt med, da jeg tenkte lage en spilleliste å ha med på sykehuset.

• Liker
Reactions: EJ
Veldig fin tanke, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om musikk under og etter fødselen.. Under fødslen var ting vondt og jeg synes det var greit det var stille og etter fødselen brukte jeg tiden på å se og lytte på babyen :)
Men heldigvis er folk forskjellig :)

Vet det er motsatte av det du spør om, men vil du ha erfaringer, jeg tenkte ikke på å finne frem musikken jeg hadde med engang, selv om vi var på fødestuen i 7-8 timer ;) Ikke noen form for tidsfordriv ble funnet frem...

Så snillt gjort:) synes det er en kjempefin tanke jeg:) det viser at du bryr deg, virkelig:) vanskelig å gi konkrete tips om låter og artister da jeg ikke vet hva hun liker. Er ikke noe poeng i å ta med musikk fra en artisk hun ikke liker eller ikke kjenner til. For meg tror jeg jeg ville satt pris på å få både rolig, avslappende musikk men i tillegg kanskje treningsmusikk/musikk med motivasjon:) så kanskje du kan lage to spillelister :)

Så omtenksomt av deg!

Enig med 2014frø i å lage to spillelister. :)

Vet du hvilke artister hun liker? Kanskje plukke ut noen sanger, nåde rolige og litt med fart i? :)

Eg hadde laga liste på mobilen og tatt med spelar. Men når eg var der vart musikk det siste eg tenkte på..

Var nettopp med tanke på å kunne ha noe å koble av og ut med - rolig musikk som får en til å slappe av. Vet selvfølgelig noen hun liker - men ville også høre litt her om noen hadde gode erfaringer med dette og evt annet som kunne deles.

Veldig fin tanke, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om musikk under og etter fødselen.. Under fødslen var ting vondt og jeg synes det var greit det var stille og etter fødselen brukte jeg tiden på å se og lytte på babyen :)
Men heldigvis er folk forskjellig :)
Sign:)

En veldig fin tanke. :)
Jeg hadde 3cm åpning da vi kom inn på sykehuset halv fire om natten. Jeg ble plassert i badekar for smertelindring, og de hadde tent flere telys. Beroligende musikk hadde vært fint der, type Enya o.l., men mens jeg lå med svært kraftige rier (gikk fra 3 til 10 cm på 1,5 time) tenkte jeg fint lite over noe annet enn å overleve riene.
Så det hadde spilt veldig liten rolle om det ble spilt musikk, men jeg hadde satt utrolig stor pris på initiativet!

Jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til musikken engang. Eller bare blitt irritert av det som et uromoment. Var i fødsel i 25 timer før det ble ks og det var fullt kjør med rier hele tiden. Dersom det ikke hadde vært tette rier helt fra start, så hadde jeg kanskje satt pris på musikk i begynnelsen. Men da måtte det ha vært lav, rolig musikk. Hva slags type kommer jo an på musikksmak. Sjekk filmmusikk - det er det ofte mye stemningsfullt.

Rolig musikk for å slappe av mellom riene, og musikk med en melodi å følge på riene. :)

Jeg hadde lag meg en cd med min favorittmusikk til fødselen,men er 5 år siden så husker ikke helt hva som var der. Lå i fødsel i nesten 5 døgn, så var fint med musikk mens det sto på :) Fikk også skryt fra jordmødrene at det var godt tenkt.

Hadde radioen på faktisk nå sist! Veldig greit... Første fødsel skjedde det så masse så da hadde jeg ikke enset det uansett...

Da jeg fikk nr 1 satte jordmoren på celine dion. Synes det var veldig fint ;)

Har hun ikke spotify eller wimp med egne spillelister slik at du kan "stjele" litt fra musikken hun liker?

Omtenksomt ja :) men musikk under fødsel? Jeg tror ikke jeg hadde registrert det :p

Back
Topp