Musikk til fødselen

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Hei, er det noen her som har tenkt på noe musikk til fødselen som har lyst å dele med seg hva de tenker? :)
 
Har flere forskjellige spotifylister som jeg kommer til å bruke så får man se hva jeg føler for slags musikk når jeg går i fødsel :) blir både ha høytaler å hodetelefoner :)
 
Tenkte ikke på musikk forrige fødsel xD
 
Vet ikke når jeg skulle får brukt musikk under fødsel sist!?! Kanskje hvis det hadde drøyd og tatt veldig lang tid
 
Jeg husker sist at de hadde radioen lavt på i bakgrunnen og jeg ble stresset av det. Men nå er jeg den typen som ikke liker musikk så veldig godt heller da
 
Har ikke hørt på musikk under noen av fødslene, og det kommer vi nok ikke til å gjøre denne gangen heller. Det har gått såpass fort at jeg tidlig hadde nok med meg selv. Jeg var litt i en egen boble hvor jeg fikk med meg det JM og mannen sa, men alt annet var uviktig.

Men om det hadde trukket ut i tid så tror jeg at jeg ville hatt med meg et godt utvalg. Både rolig musikk og musikk med litt mer tempo, slik at jeg kunne valgt utifra humøret/fasen i fødselen :)
 
Musikk var noe av det siste jeg tenkte på under fødsel, men blir det veeeldig langtekkelig kan det jo hende vi må få mamma til å komme innom sykehuset med en radio :p
 
Vet ikke når jeg skulle får brukt musikk under fødsel sist!?! Kanskje hvis det hadde drøyd og tatt veldig lang tid

Var på fødestua i 40 timer og musikk var det siste jeg tenkte på.
Det å prate med samboern og holde handa hans under rier var det jeg trengte.
 
Forslag (hørt av en venninne): Ta med treningslisten din!! Og bli inspirert til å ta fødselen som en skikkelig hard treningstime[emoji23]

Var noe av det jeg tenkte også, for musikk er veldig motiverende på mange måter. Å føde er som å løpe maraton, bare over mange timer Hehe
 
Som mange andre her sier; musikk var ikke i tankene mine under forrige fødsel. Evig nok med å håndtere riene. Men, det varierer nok fra person til person og fødsel til fødsel. Sikkert ikke dumt å spillelista klar og ha med høyttaler så muligheten er der i alle fall :)
 
Her blir det skikkelig Black metal: -p...hihi...nei da,ikke noe musikk her i gården. Var ikke i tankene mine sist heller.
 
Sniker fra desember: slow down på Spotify, ta med høyttaler. Veldig beroligende med musikk:)
 
Skal absolutt ha med musikk, hjalp meg veldig under sist fødsel. Koblet ut resten av verden med musikk på ørene og konsentrerte meg om å puste meg gjennom riene. Har laaaaaange fødsler da :wacky:
 
Back
Topp