Musikk til baby i magen

OsloSun

Elsker forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei.
Jeg er nysgjerrig. Vil dere la baby i magen høre på klassisk musikk? Jeg tror jeg har lest eller sett noe sted :think005
 
Vi gjorde det med forrige, mest fordi vi liker det selv og synes det var koselig å innføre en liten vane. For meg var det veldig rart å snakke med babyen i magen, greide ikke helt det. Et par faste klassiske verk ble vår greie hver kveld :joyful:
 
Ikke i det hele tatt. Sånt har jeg ikke tid eller energi til uansett hva slags musikk det skulle vært. Er nok med at jeg skal passe på hva jeg spiser. Blir helt normale folk av disse babyene uten musikk også så det presset skal jeg hvertfall ikke legge på meg.
 
Ingen musikkspilling her :)
 
Ingen musikkspilling direkte på magen for meg heller. Jeg hører ikke på klassisk musikk så det er rart å tvinge babyen :nailbiting:. Men jeg nynner og synger så babyen kan vel høre snart.
 
Vi er glad i klassisk musikk. Kan ikke synge selv. Så jeg skal ikke synge. Men litt klassisk musikk kommer baby å høre.

Vet ikke om jeg skal spille musikken på magen men vi skal til konserter og opera og hører jo litt musikk hjemme også.

Men baby kommer å høre mest kommandoer til hunden, hehe. Vi har litt bøllete hund som får masse trening. Så “sit”, “bli”, “slipp” osv blir “musikken” til baby.
 
Ingenting direkte på magen, men jeg og knøttet hører på klassisk musikk når vi pendler til og fra jobb. Har gjort det de tre siste ukene, for det er musikk jeg liker uansett. Og noe "må" jeg jo høre på i bilen de 45 minuttene hver vei :hilarious:
 
Vi er glad i klassisk musikk. Kan ikke synge selv. Så jeg skal ikke synge. Men litt klassisk musikk kommer baby å høre.

Vet ikke om jeg skal spille musikken på magen men vi skal til konserter og opera og hører jo litt musikk hjemme også.

Men baby kommer å høre mest kommandoer til hunden, hehe. Vi har litt bøllete hund som får masse trening. Så “sit”, “bli”, “slipp” osv blir “musikken” til baby.
Så koselig med baby og hund :happy119
 
Synger masse til jenta mi på 1 år, så baby får også klare seg med bæ bæ lille lam og lille Petter edderkopp :laughing002
Så bra at babyene kan høre sammen :smiley-bounce012
Ingenting direkte på magen, men jeg og knøttet hører på klassisk musikk når vi pendler til og fra jobb. Har gjort det de tre siste ukene, for det er musikk jeg liker uansett. Og noe "må" jeg jo høre på i bilen de 45 minuttene hver vei :hilarious:
:hello2 45 min hver vei er lenge ja. For meg så er det Ed Sheeran hvis jeg hører på musikk :smiley-angelic006
 
Så bra at babyene kan høre sammen :smiley-bounce012

:hello2 45 min hver vei er lenge ja. For meg så er det Ed Sheeran hvis jeg hører på musikk :smiley-angelic006
Heldigvis er det snø- og isfritt på veiene nå :cheers

Vi hører på mye annet enn klassisk også. Prøvde å lage en spilleliste med barne-/vuggesanger, men det begynte jeg bare å grine av å høre på. Funker litt dårlig med bilkjøring :hilarious:
 
Jeg hører en del på klassisk, men det gjør ikke samboer - så musikkspilling direkte på magen får evt. bli noe vi gjør sammen med musikk vi begge er glad i. Er for så vidt mye å ta av, vi er begge veldig glad i musikk - men føles litt banalt akkurat nå mens magen for det meste består av flesket jeg har fra før :hilarious:
 
Hehe men barnet hører vel alle lyder innen i kroppen vår. Så det spiller ingen rolle hva magen består av :hello2
 
Eg er sanger, så her blir det alskens musikk! Men meiner at forskninga du tenkjer på kun hadde prøvd ut Mozart, så det er ikkje sikkert det fungerer så bra med Nordheim eller Karheinz Stockhausen, for å sei det slik :joyful:
 
Ikke noe musikk her. Men det er tydelig at våre to første har blitt vant til hunden mens de har vært inni magen, for de har aldri reagert selv om han har bjeffet og styrt på når det kommer folk. De har fortsatt å sove trygt og aldri vært noe skvetten når bjeffingen har starta, selv om han har stått like ved :Heartpink I motsetning til andre små som har vært på besøk:joyful:
 
Det blei Queen i dag, funkar det óg, særleg gøy er det med Radio Gaga eller I want to break free, og jada, eg syng. Høgt!- i bilen med mannen, han kan ikkje fordra Queen. Men vettu, det gir eg litt deng i :hilarious:
 
Jeg prøvde å høre litt på Mozart babymusikk i bakgrunn i dag da jeg jobbet. Men jeg ble trøtt :nailbiting:
Jeg har en keyboard og spilte også litt piano i dag. Jeg tror babyen likte det, kjente noen små bobler. Eller likte babyen ikke det. I hvertfall gav babyen reaksjon :headphone::playful:
 
Back
Topp