Musikk i magen

bakemamma

Elsker forumet
Her spilles det musikk hele dagen, hver dag.
Og alle mulige sjangre også. Fra klassisk til svart metall.... Jeg prøver hardt å legge merke ti lhva slags musikk som roer den lille i magen, og hva som får h*n til å "danse"...
Hittil har jeg konkludert med at John Fogerty ikke er like artig hver gang...  :-)
Men setter jeg på Sixx: a.m. eller Guns N' Roses, så blir det stille. Guttungen roa seg kun når jeg satte på Nirvana, så det er tydelig at det er rockeunger her i hus ;-)

Noe klassisk roer også den lille, men ikke alt. Nå hører jeg på Bryan Adams, og da er det små bevegelser innimellom, så tror nok h*n liker det :-)

Har dere gjort noen erfaringer?

Synger forsåvidt også for den lille når jeg hører på musikk, så burde bli vant med sangstemmen også gitt ;-)

Har ikke tenkt så veldig mye på hvordan ungen har reagert til musikken jeg har hørt på enda, men det skal jeg sannelig gjøre, spennende. 

Var innom øvelsen til korpset jeg egentlig spiller i på tirsdag, har hatt permisjon siden jul for jeg spiller slagverk og da blir magen litt i veien, pluss at de skal på korpsNM i Trondheim i helga og det er det de har øvd til siden jul. Ikke akkurat aktuelt å reise med verken buss eller fly nå. Da var det et par ganger at ungen sparka skikkelig, eller det var som hele kroppen lea seg egentlig. Kan ha vært at h*n skvatt for det var gjerne ved veldig høye partier. 

Pleier å være rolig når jeg synger. Ikke sunget noe direkte for ungen, men er alltid rolig på korøvelser og når vi "opptrer". 

Håper iallefall at den kommer til å like musikk for det gjør vi!

Så morsomt at du har funnet ut av det :-) Jeg har spilt masse musikk for bølla, men tror ikke jeg har ifunnet noe mønster i det (enda). Men ho er veldig glad i musikk :) Danser stadig til pappaens rockemusikk, og beveger seg når jeg setter på rolig musikk som jeg hørte da jeg var liten :) Klassisk og norske viser ;) Tradisjon er fint! Men nå beveger ho seg jo igrunnen hele dagen, så jammen ikke lett å vite :P Har spilt en spesiell sang for henne siden ca. uke 20 da, så det virker som ho kjenner den igjen :)

hehe så morsomt :)
Vi spiller en sang til han ganske ofte.. Det er rap, men i sangen er det ganske fint pianospill hele veien, og det er vell det han kommer til å kunne kjenne igjen på utsiden.
Ellers så nynner jeg bæ bæ lille lam når han er veldig aktiv, så får vi se om han kjenner det igjen! :)

Back
Topp