Musikk gjennom 2011

lilyofthevaley

Glad i forumet

Har blogget om musikkåret 2011 i dag. 

Etter å ha blitt inspirert av et  innlegg på radioen i dag, og med dette spør jeg dere. 

"Hvilke tre sanger har betydd mest for dere i året 2011".

lilli

i min blogg står mine:)

hmm, tror jeg har drukket ca.3 ganger i løpet av 2011 så har ikke hørt på så mye musikk, men var på rihanna konserten og da stakk det litt når hun sang den sangen for ofrene til 22juli :(( 

ellers så har jeg ikke hørt på så mye musikk i år at jeg har merket meg noen spesielle favoritter. 

ok:) Musikk er min lidenskap.. tror ikke jeg har ett eneste døgn i mitt liv uten (gjennomsnittlig ihvertfall) 1 time musikk... i bilen, på kvelden, til jobben, osv osv osv... 
Når jeg er på fest hører jeg ikke så veldig på musikken, mer som en bakgrunnsgreie:) 

hvilken sang sang hun til ofrene?

husker ikke dessverre :( men regner med hun sang den på alle konsertene i norge så noen må jo huske hva den heter?! ble i hvertfall rørt, men det var jo også stemningen og settingen når hun sang som gjorde at jeg ble så rørt. 

Den første er Pain of salvation med Trace of blood. Den har betydd mye for meg siden jeg først hørte den for mange år siden. Det var noe som trakk meg til den sangen, som om noe i meg sa at jeg ville kjenne meg igjen i en lignende situasjon senere.

Nummer 2 er Queens The show must go on. Den hørte jeg mye på etter at vi mistet jenta vår.

Ja, man kan vel igrunn ikke glemme The lonely island med Motherlover. Dette er gutta som kan musikk, haha

Klarer ikke velge ut bare tre ;) Men min noe lengre liste er som følger:

Marit Larsen - Vår beste dag. Nydelig versjon...
Cafe del Mar - Swan Lake. Hører ofte på denne når jeg trener yoga eller bare slapper av.
Kaizers - Hjerteknuser.
India.Arie - Summer.
Grex Vocalis - Visst skal våren komme. Denne setter alltid mannen på når jeg er i dårlig humør, fordi jeg alltid begynner å le når jeg hører den.
Jay-Z - Show me what you got.
Skruk - Julenatt. Verdens fineste julesang :)
The Allman Brothers - Jessica.

Ellers ALT av Jarle Bernhoft. Loooove it!!!
Har helt sikkert glemt noen også...

Hilsen musikknørden ;)

Ååååå *smelt*. Sang du Everything av M Bublé til mannen din i bryllupet? Såååå romantisk. Den er jo bare helt nydelig :D

lillesøster skrev:
Ååååå *smelt*. Sang du Everything av M Bublé til mannen din i bryllupet? Såååå romantisk. Den er jo bare helt nydelig :D

hihi... ja.. ;)

Marit Larsen - Vår beste dag. Nydelig versjon... HELT ENIG:)

Kaizers - Hjerteknuser. God sangen:)

Grex Vocalis - Visst skal våren komme. (iiiiik, hehehe)

The Allman Brothers - Jessica. AKKURAT SOM OM DENNE MINNER MEG OM NOE:: VERT MED I NOE PÅ TV???

Den første er Pain of salvation med Trace of blood.  I den videoen du har lagt ved her er det klipp fra filmen om frida khalo.. er det tilfeldig? mulig det ikke er den ekte videoen.. men khalo forholder jeg meg lett til:) sangen er ikke ned min gate.. hatt min periode med dream theatre men det ble med to album tror jeg.. for årevis siden:) Samme sjanger vil jeg tippe... 

The show must go on. Du har gitt meg dypere mening til denne sangen:) Jeg er fryktelig lei meg for ditt tap,  jeg kjenner jeg liker sangen bedre når jeg vet den har hjulpet noen gjennom noe:) Det er godt å ha musikk til sånt.

Motherlover. LOL!!! hehe... Justin er min guilty pleasure..! hehe.. men kremt..   

lilyofthevaley skrev:

The Allman Brothers - Jessica. AKKURAT SOM OM DENNE MINNER MEG OM NOE:: VERT MED I NOE PÅ TV???

Det er kjenningsmelodien til Top Gear ;)

lilyofthevaley skrev:

Den første er Pain of salvation med Trace of blood.  I den videoen du har lagt ved her er det klipp fra filmen om frida khalo.. er det tilfeldig? mulig det ikke er den ekte videoen.. men khalo forholder jeg meg lett til:) sangen er ikke ned min gate.. hatt min periode med dream theatre men det ble med to album tror jeg.. for årevis siden:) Samme sjanger vil jeg tippe... 

The show must go on. Du har gitt meg dypere mening til denne sangen:) Jeg er fryktelig lei meg for ditt tap,  jeg kjenner jeg liker sangen bedre når jeg vet den har hjulpet noen gjennom noe:) Det er godt å ha musikk til sånt.

Motherlover. LOL!!! hehe... Justin er min guilty pleasure..! hehe.. men kremt..   

Fant ikke originalvideoen til POS dessverre, vet ikke hva det er på videoen annet enn musikken. Flink til å sjekke ja.....
Takk skal du ha for det :)
Justin er forøvrig ikke så ille, i alle fall ikke i kompaniskap med The Lonely Island (Selv om min favoritt i samarbeidspartner der er Julian Casablancas....... "sikle". Sjekk ut The lonley Island med Boombox.... "sikle".... Elsker slike menn :D )

Back
Topp