Mus i hus *oppdatert*

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Ved tre anledninger har musa titta frem og løpt over gulvet i stua mens vi har sett på. Vi hører dem i kjøkkenskap ellers.
Feller er satt ut (men ingen er fanget) huseier har fått skriftlig beskjed og jeg ringer. Han tar ikke telefon og svarer ikke skriftlig.
Hva er neste skritt da? Vi får lillesøster i august og jeg kan ikke la barnet ligge på gulvet når jeg vet at det vandrer skadedyr rundt i huset som driter og pisser overalt.
Jeg er så fortvilt... Og kvalm, æsj.

Hvor mye vil det koste meg å få skadedyrkontroll på besøk?

Har du sett om det står noe i husleieloven ang mangler i utleieleilighet. Leste ett sted noe om å holde tilbake husleie når det var problemer som huseier ikke gjorde noe med. Dette er jo ganske ekkelt, og dere har jo rettigheter selv om dere bare leier. Mattilsynet, kanskje de kan svare på noe? Eller anticimex?

Jeg vurderer å ikke betale mere. Men da blir det vel bare inkassosaker. Det hadde jo vært best for alle om han bare tok kontakt. Og sendte noen som kan tette hullene i huset, så musa ikke kommer seg inn. Jeg er ganske lei av å henge alt opp etter veggen og hele tiden se hvor jeg går i tilfelle det kommer en mus.

Jeg vurderer å ikke betale mere. Men da blir det vel bare inkassosaker. Det hadde jo vært best for alle om han bare tok kontakt. Og sendte noen som kan tette hullene i huset, så musa ikke kommer seg inn. Jeg er ganske lei av å henge alt opp etter veggen og hele tiden se hvor jeg går i tilfelle det kommer en mus.
https://www.regjeringen.no/nb/dokument/dep/kmd/nouer/1993/nou-1993-4/4/2/15/id373752/

http://foreninger.uio.no/jussbuss/vanlige-sporsmal/husleierett/
Scroll litt ned så ser du et par punkter ang mangler og det å holde tilbake leie. Du kan kontakte jussbuss om du trenger hjelp/lurer på noe ang dine rettigheter :)

Alternativt, skriv + legg igjen beskjed om at du tar kontakt med skadedyrkontroll og får dem til å gjøre det som trengs og at regningen sendes direkte til ham - sannsynligvis rar han kontakt da.

Hva med å sende et brev til eier rekomandert og skrive at om han ikke kommer på banen og fikser dette vil du bestille skadedyrkontroll på hans regning?

Back
Topp