Murringer

Majjj89

Betatt av forumet
Hvor lenge kan man gå med murringer før fødselen eventuelt starter? I går kveld begynte murringer nederst i magen, og i korsrygg. Ikke regelmessige. Men ubehagelige og tydelige. Nå i kveld er det samme greia. Kan jeg forvente fødsel ila de neste dagene? Eller kan det enda gå lang tid?:nailbiting: Noen med erfaring? Er forresten 38 uker i morgen. Jeg er andregangsfødende, sist fødte jeg i uke 37. Men det startet med vannavgang, så har ingen erfaring med noe modningstegn what so ever :woot:

Er umulig å gjette nesten.. Hos noen starter jo fødselen uten at en kjenner modning, mens andre har masse modningstegn. Jeg hadde så mye nedpress og kynnere forrige gang, at jeg var sikker på at jeg skulle føde før termin, men han kom 13 dager over :shifty:
Så lenge de går over og ikke tar seg opp, så er det vel bare maserier.

Mye nedpress og kynnere på gang her også, men tørr ikke tippe fødsel før termin denne gangen :p

Jeg har faktisk hatt murringer og vonde kynnere siden uke 34. På fredag tok de seg opp i styrke (mensensmerter, kramper, sammentrekninger og lynnedslag i dåsa) og har vært ganske vonde alle dagene (med pauser innimellom). Har ikke UVI og er ellers frisk. Trodde jeg hadde rier i morges, men etter 3t forsvant de helt :banghead: Skjønner ikke at det går an at jeg går over tiden med alt dette maset, men ender vel opp der:wtf: Er førstegangs og er i uke 38.

Dette er så individuelt. Jeg har født få timer etter at jeg har fått murringer, begge gangene :p Så for meg betyr det tydeligvis start på fødsel.

Jeg er nå tre dager på overtid og har hatt murringer i nesten en uke, starter konsekvent på kvelden og varer igjennom natten før det gir seg. I går tok det seg opp til det som kjentes ut som svake rier, men ga seg plutselig etter 2 timer :( så ser ut til å være en skikkelig luring denne gang.

Er barn nr. 2. Sist gang bare startet det forsiktig uten noe særlig "forvarsel" og fødte 28 timer senere, så veldig annerledes denne gang. Da startet det på dagen etter termin.

Hvor lenge kan man gå med murringer før fødselen eventuelt starter? I går kveld begynte murringer nederst i magen, og i korsrygg. Ikke regelmessige. Men ubehagelige og tydelige. Nå i kveld er det samme greia. Kan jeg forvente fødsel ila de neste dagene? Eller kan det enda gå lang tid?:nailbiting: Noen med erfaring? Er forresten 38 uker i morgen. Jeg er andregangsfødende, sist fødte jeg i uke 37. Men det startet med vannavgang, så har ingen erfaring med noe modningstegn what so ever :woot:

Er førstegangs og hatt masse murringer og kynnere i over 2 uker nå.. Er i uke 39 nå, og ingenting har skjedd. Har våknet et par netter og ligget og tenkt at nå skjer det, men neiiidaa. Åh blir så utålmodig o_O

Begynner å grue meg til fødselen, så føler jeg trenger litt mer tid for å manne meg opp :hilarious::sorry:

Var hos jordmor idag og hun kunne bekrefte at det var modning på gang! Har som sagt tidligere hatt mye murringer og mensensmerter. Så kanskje det samme skjer hos deg:woot:

Var hos jordmor idag og hun kunne bekrefte at det var modning på gang! Har som sagt tidligere hatt mye murringer og mensensmerter. Så kanskje det samme skjer hos deg:woot:

Så spennende!! Kjente hun på livmorhalsen? Kunne hun si noe om hvor lenge hun trodde det var igjen?:woot: Jeg skal ikke til jordmor før tirsdag, så er skikkelig spent her om det skjer noe før den tid!

Så spennende!! Kjente hun på livmorhalsen? Kunne hun si noe om hvor lenge hun trodde det var igjen?:woot: Jeg skal ikke til jordmor før tirsdag, så er skikkelig spent her om det skjer noe før den tid!
Ja, hun kjente på livmortappen, hvor lang og hvor mykt det var. Hun mente at det sannsynligvis ikke ble overtid, men at det fort kunne være noen uker igjen. Om fødselen hadde startet iløpet av de neste 24t mente hun at det kom til å ta lang tid før det tok seg ordentlig opp. Så typisk modningsfart for førstegangsfødende :p Hun ga litt tips og råd for å fremskynde, typ sex, stimulering av brystvorter og generelt å kose seg/slappe av for å øke oksytocin nivåene:angelic: Kunne kanskje hjelpe siden modningen er godt i gang. Er «bare» i uke 38, så prøver å nyte den siste tiden uten baby, selvom det er vanskelig ;)

Ja, hun kjente på livmortappen, hvor lang og hvor mykt det var. Hun mente at det sannsynligvis ikke ble overtid, men at det fort kunne være noen uker igjen. Om fødselen hadde startet iløpet av de neste 24t mente hun at det kom til å ta lang tid før det tok seg ordentlig opp. Så typisk modningsfart for førstegangsfødende :p Hun ga litt tips og råd for å fremskynde, typ sex, stimulering av brystvorter og generelt å kose seg/slappe av for å øke oksytocin nivåene:angelic: Kunne kanskje hjelpe siden modningen er godt i gang. Er «bare» i uke 38, så prøver å nyte den siste tiden uten baby, selvom det er vanskelig ;)

så heldig du var da. Spurte du JM om å kjenne. Eller bare gjorde hun det? Var hos JM i dag. Ikke min faste da hun er i karantene. Men en annen. Hu bare bekymret meg. Så gikk jo ut derfra med tårer i øynene :bored: mulig eg som er følsom.

så heldig du var da. Spurte du JM om å kjenne. Eller bare gjorde hun det? Var hos JM i dag. Ikke min faste da hun er i karantene. Men en annen. Hu bare bekymret meg. Så gikk jo ut derfra med tårer i øynene :bored: mulig eg som er følsom.[/QUOTE

Huff, så trasig! Jeg synes jordmødrene skal berolige og trygge, ikke gi ekstra bekymring!! :arghh:
Vi er vel hormonbomber for tiden, men det er naturlig og bør jo tas hensyn til:shifty: Som JM bør hun jo skjønne det. Kanskje du kan få ny time hos din faste?

Jeg forklarte symptomene mine, ville teste for UVI også bare for å være sikker. Hun foreslo å sjekke for modning i tillegg siden det hørtes mer ut som det. Hadde tenkt til å spørre om hun ikke foreslo. Jeg bor på et lite sted med to finske jordmødre. De er heeelt fantastiske og strekker seg veldig langt for å hjelpe tilnærmet døgnet rundt. Hun har spurt om å sjekke status tidligere også, men da følte jeg ikke meg klar for det.

Back
Topp