Murringer..

Lykkelitenkommertilverden

Flørter med forumet
Har de siste dagene hatt helt sinnsykt med murringer nederst i magen. Det kjennes som murringer man har ved mens, men uten smerter. De gjør ikke vondt, men de kommer stadig vekk, og varer en stund når de kommer. Det hjelper ikke at jeg bytter sittestilling eller flytter på meg.. kjenner ingenting i ryggen, annet enn at korsryggen stivner til og blir vond hvis jeg ligger/sitter. Ingen murring i rygg.. så, murringene er ikke vonde, bare litt ubehagelige, i med at de varer en stund. Fler som har dette? Har også kjent noe nedpress de siste dagene. Er dette modningstegn? Førstegangs, så synes det er vanskelig å vite hva alle tegn og signaler kroppen gir, og hva det har av betydning..

Kroppen forbereder seg ja. Men det kan være på veldig ulike måter graviditet til graviditet. Selv går jeg som femtegangs og kjenner vage murringer. De varierer fra dag til dag, men har vel holdt på i et par uker nå. Merker underlivet forandrer seg i disse dager og bli med fyldig ;) Mensmurringene er der og de stråler nedover lårene og gjør meg nummen i nedre del av kroppen. Dette ser jeg på som modning og at kroppen forbereder seg :)
Har også den stivheten i ryggen som du nevner, og den har blitt mer vedvarende de siste dagene.
Når presset i korsryggen blir stabilt og presser mot skambenet da vet jeg at det ikke er mange dagene igjen :)

Nå har jeg 48 dager til termin, og krysser alt jeg har å få lov å gå lengst mulig, selv med plagene. Jeg er avhengig av å gå inn i min faste stilling 1 Juni for å få min orginale lønn i permisjonen.. så fødsel bør ikke skje før tidligst 22 juni.
En annen historie det da, men håper ikke det er så veldige modninger jeg sitter å kjenner på, men antagelig da jeg nå er i mitt 3 svangerskap på godt under 3 år...

Jeg har tidvis kjent på murringer i mage og korsrygg. Begynte vel i uke 31 engang, er også førstegangs. Spurte jordmor om det og hun sa det var helt innafor med murringer nå, hun mente det var kroppen som sakte men sikkert modnet og gjorde seg klar for det forestående :) Hvis det plutselig ble snakk om sterke kynnere osv (mer "fødselsaktige tegn") burde man kontakte føden.

Jeg har også kjent murringer nederst i magen, akkurat som menssmerter. Ikke vondt, men bare ubehagelig. For et par uker siden kjente jeg også skikkelig press ned i bekkenet. Særlig det var ganske ubehagelig at det var vondt å gå. Men tenker nok at dette er modningstegn. Er uke 31+5 i dag, så kroppen forbereder seg nok på at lillegutt endelig skal få se dagens lys! :D:Heartblue

Er nok modningstegn. Regelen er vel at dersom det kan defineres som vondt/mer enn bare litt ubehag, så er det fornuftig å ringe føden og høre hva de mener. Men kynnere, maserier, murringer, nedpress osv. blir det vel bare mer og mer av fremover.. :meh:

Takk for svar alle! Det er ikke bare-bare å være førstegangs.. ikke vil man virke panisk og ringe føden for en hver ting som skjer med kroppen heller, så da er det fint å ha flere damer her inne :) er 40 dager igjen til termin idag, så sånn sett fint om det begynner å modne litt, selv om jeg synes flere av bevegelsene og murringene rett og slett er ekle, og jeg får halvveis panikk.. men men :happy:

Back
Topp