Murringer/vondt

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Er det fler som har det? Har dager hvor det kjennes ut som at mensen er rett rundt hjørnet. Av og til er det luft, men andre ganger er det rett og slett bare vondt. Er det fler som har det sånn?
Er 9+6 i dag

Jeg kjenner ett press "der nede" og mye strekk i lysken + vondt i magen når jeg beveger meg/anstrenger meg mye.. Har innsett at jeg bare må oppføre meg som en stranda hval enn så lenge, begynner å likne en også så mye som jeg spiser :hilarious:

Ja! Skulle akkurat til å opprette en tråd på dette selv. Er 9+0 i dag og den siste uka har jeg hatt vondt av og på. Har googla meg frem til at det er livmor som strekker seg, men blir jo litt bekymret alikevell. Flere netter jeg har våknet av at det gjør vondt, og det er av og på om dagen. I helga lå jeg rett ut hele lørdagen fordi det var så vondt. Plutselig så kniper det til og jeg får frysninger på hele meg og så går det seg plutselig til igjen. Har heldigvis min første svangerskapskontroll med jordmor på onsdag så gleder meg til å spørre henne. Kan det være at dette er vondere for førstegangsgravide siden livmora aldri har strukket seg før? o_O

Er 8+5 i dag. Har hatt «mensensmerter» i over en uke nå.. blei redd for å gå på do, fordi jeg trudde jeg skulle se blod.... heldigvis var det gått bra, og jeg skjønner det er vanlig! Livmora har blitt nesten dobbelt så stor som normalt, så er jo ikke rart det merkes... :p

Ja! Skulle akkurat til å opprette en tråd på dette selv. Er 9+0 i dag og den siste uka har jeg hatt vondt av og på. Har googla meg frem til at det er livmor som strekker seg, men blir jo litt bekymret alikevell. Flere netter jeg har våknet av at det gjør vondt, og det er av og på om dagen. I helga lå jeg rett ut hele lørdagen fordi det var så vondt. Plutselig så kniper det til og jeg får frysninger på hele meg og så går det seg plutselig til igjen. Har heldigvis min første svangerskapskontroll med jordmor på onsdag så gleder meg til å spørre henne. Kan det være at dette er vondere for førstegangsgravide siden livmora aldri har strukket seg før? o_O

Jeg husker jeg ikke kjente noe før uke 18 sist, da ble det så ille at vi mistenkte blindtarm betennelse, ble lagt inn på sykehuset og de prøvde seg med ultralyd for å se blindtarmen men babyen lå i veien. Heldigvis var det en smart person som kom på at jeg kunne ta MR etter ett døgn på sykehuset og så da at blindtarmen var helt fin. Kirurgen hadde da allerede tegnet opp hvor han skulle gå inn med kikkhull.. Jeg hadde skrekkelig vondt på høyre siden og jeg tåler mye smerte, så det var en skummel opplevelse. Det var forøvrig da magen begynte å komme også.

Denne gang har jeg kjent masse vondter på begge sider allerede, så er helt annerledes.

Har hatt mye ligamentsmerter gjennom alle svangerskapene og det har så smått begynt igjen.
Er som regal når jeg skal snu meg i senga eller sette meg opp, føles seriøst som om jeg river noe i stykker inni der og mot slutten har det gjort så vondt at jeg nesten har svimt av..

Takk for svar alle sammen :Heartred Det er trist at vi har så vondt, men det er nesten godt å se at vi er i samme båt og at det da er normalt!

Hadde mye mensmurringer med nr 1, tror det var stort sett hele svangerskapet! Veldig mye mindre denne gangen, men like mye ligamentsmerter :)

Eg hadde mykje meir murringer og ligamentsmerter med nummer 2 enn med nummer 1. Foreløpig ikkje fullt så gale som sist men kjenner det ein del ja.

Jeg har mye mensenmurringer/smerter, og har hatt det en del i løpet av svangerskapet. Er 11+6 nå, og sett lille på to ultralyder og alt er bra. Det kommer litt i bølger, noen dager med "pause" og så vokser det og strekker igjen. Er helt normalt, og så er man forskjellige på hvor mye man kjenner det. Ble bedre etterhvert sist husker jeg :)

Jeg husker jeg sa sist svangerskap at å være gravid er 9 måneder med vondter på den ene eller andre måten.

Opplever ofte press og litt murring, samt litt ligamentsmerter når jeg reiser meg eller nyser - men har heldigvis ikke hatt direkte vondt enda.:)

Back
Topp