Murringer og magesmerter

Marsjenta87

Andre møte med forumet
Jeg er 12+6 nå, og har hatt ekstremt med murringer, strekkinger og vondt i magen den siste uka. Om jeg ikke visste det var normalt, hadde jeg trodd det var noe galt. Flere med noe tilsvarende rundt denne perioden?

12+5, har hatt ekstremt med strekninger og murringer/magevondt den siste uka. Så vondt at jeg har ligget i fosterstilling innimellom..

Ååh samme her! Er 12+5 og har hatt vondt i bunnen av magen hele i går ettermiddag og kveld og ligget og bekymret meg i natt. Har fått ut en del luft nå på morgenen som virker å hjelpe litt. Er mye murringer og stikkinger igjen for tiden. Minner om sånn det var helt i starten. Så da er dette altså helt normalt? Min første graviditet så bekymrer meg mye..:schocked028

Samma her! Men er nok livmor og alt som strekker seg. Merker også bedre til at tarmen jobber hardt og plaget med en del luft som jeg også føler gir en slags vond murring.. er nok bare kroppen som jobber hardt :D

Jeg er også slik nå, 12+2. Eller 12+3, akkurat vært på TUL og ble flyttet frem en hel dag. Og selv om det murrer og strekker nederst I magen, så var alt fint med den lille krabaten.

Har akkurat same! Er 12+4. Eg var på kontroll time i dag og spurte jordmor om det er vanleg. Det er det visst ut heile svangerskapet. Men det kan roe seg, bli mindre tydleg

Jeg husker fra min første graviditet at det rundt uke 12 begynte å komme perioder med «verk» på en måte. Jeg tror det var livmora som jobbet, for det var bare her og der, det var ikke heletiden, men plutselig under middag måtte jeg bare legge med nedpå liksom. Det ble unge av den så det er nok helt normalt! Jeg har ikke like mye murringer denne gangen eller forrige som jeg hadde med første, det er nok fordi livmora har vært strekt før så da går den lettere ut, men jeg kjenner en god del stikninger og strekninger i sidene, i lysken og nede i magen.

Jeg kjenner også en del murringer. Det kommer også en del stikk og strålinger spesielt når jeg nyser :smiley-ashamed004 i tillegg stikker det til hvis jeg snur meg for fort i senga:dead::smiley-ashamed004

Åå, glad for å høre at det er så mange som opplever det samme. Jeg har også kjent en del på det og blir så stresset, selvom jeg tenker at det er livmoren som strekker seg. Så da er det vel bare et bra tegn!

Spurte jordmor om dette i går. Hun sa det var helt normalt og bare livmoren som vokser<3

Det er vel ligamentsmerter dere kjenner. Det er båndene som holder livmoren som strekkes. Det er litt ekkelt fordi det kan minne om menstruasjonssmerter. De færreste har jo menstruasjon mens de går gravid, og da gir disse smertene en ekkel følelse. Heldigvis er det helt normalt...

Det er vel ligamentsmerter dere kjenner. Det er båndene som holder livmoren som strekkes. Det er litt ekkelt fordi det kan minne om menstruasjonssmerter. De færreste har jo menstruasjon mens de går gravid, og da gir disse smertene en ekkel følelse. Heldigvis er det helt normalt...
Ja, har lest dette jeg også :happy: Har hatt det en lang stund, også før toul, så bekymrer meg ikke heldigvis:love7

Back
Topp