Muntlig eksamen i morra

Usminka

Elsker forumet
Æ har muntlig eksamen i morra, der æ ska førsvare oppgaven som vi fikk B på. Grue mæ så utrulig mye at æ kjenne æ blir dårli.....Grue mæ faktisk meir tel eksamen, enn tel å føde i november......

Hjælp.....Nån som har nån tips mot eksamensnerva?

Eller nån som nån gang har vært oppe i muntlig eksamen og forsvart en oppgave, som kan førtælle ka d egentli går ut på?

Har ikke noe tips til deg, men ønsker deg lykke til [:)] Hva har du eksamen i?

Jeg har hatt muntlig og forsvart oppgave. (som vi faktisk fikk B på)[8D] Da var vi en gruppe da, så det var ikke så ille. De spør stort sett om ting som har med oppgaven å gjøre. Hvorfor skrev du det? osv. Hvis de er usikker på karakteren din så kan de også spørre om ting fra pensum, i hvertfall var det sånn for oss.
Jeg personlig kan ikke fordra muntlig. Får skikkelig jernteppe...[&:]
Masse lykke til! Skal krysse det som krysses kan[:D]

Lykke lykke til!!
jeg er selv nervevrak på hver muntlig, så har ikke noen tips desverre [&:]

Jeg har ingen gode råd, men jeg vil gjerne ønske deg lykke til i morgen!

Var oppe på onsdag, fikk A[:)]

Det de spurte meg om var
- Hva jeg syns om oppgaven
- Hva jeg liker
- Hvorfor det temaet, hvorfor det er interessant osv.
- Hva har jeg lært etter endt oppgave?
- Fortell noe fra oppgaven
- Min yrkesrolle rundt temaet (jeg snakket om å være profesjonell, personlig og faglig, men ikke privat osv..)

Noe i den duren iallefall.. Det er jo veldig forskjell fra sensor til sensor.. De stilte meg noen kritiske spørsmål, bare for å se om jeg "kunne" det.. Det var en mye bedre muntlig en det jeg har hatt tidligere.

ORIGINAL: *Høna*

Har ikke noe tips til deg, men ønsker deg lykke til [:)] Hva har du eksamen i?

Har eksamen i småbarnspedagogikk.

ORIGINAL: PrinsesseHelene

Jeg har hatt muntlig og forsvart oppgave. (som vi faktisk fikk B på)[8D] Da var vi en gruppe da, så det var ikke så ille. De spør stort sett om ting som har med oppgaven å gjøre. Hvorfor skrev du det? osv. Hvis de er usikker på karakteren din så kan de også spørre om ting fra pensum, i hvertfall var det sånn for oss.

Denna oppgaven blei skrevet sammen i ei gruppe, men vi ska førsvare den kvær før oss. Førsvarte dokker oppgaven som ei gruppa også`?

ORIGINAL: Usminka

ORIGINAL: PrinsesseHelene

Denna oppgaven blei skrevet sammen i ei gruppe, men vi ska førsvare den kvær før oss. Førsvarte dokker oppgaven som ei gruppa også`?

Jepp! vi forsvarte sammen. Det var på førskolelærerstudiet.[:)] Men nå vet jeg det er ny læreplan etter jeg gikk der. Begynner å bli noen år siden.

Var oppe i muntlig på torsdag, hvor jeg også skulle forsvare karakter på bacheloroppgave.
Fikk spm om hva som var bra/dårlig med oppgaven, hva ville jeg gjort annerledes, hva jeg hadde lært,
teori som vi brukte i oppgaven, det å være kritisk. Hun plukka også ut forskjellige ting i oppgaven, ogspurte
om hvorfor vi hadde skrevet det. Fikk spm fra pensum og selvvalgt pensum. +++ husker ikke mer[8D]
FIkk B da[:)]

Va færdi utdanna førskolelærer i 2003, så e nån år sian eg hadde muntli eksamen...
Men eg trur det novembermams sa e det mest grunnlegganes du kjæm tell å få spørsmål om[:)]
I tellegg ettersom det e småbarnsped. du ska opp i får du kanskje spørsmål i forhold tell rammeplan.

Ellers så vill eg bære ønsk deg masse, masse lykke tell i mårræ[:D] Det hær fiks du[:D]

Ønsker deg lykke til[:)]. Har dessverre ingen råd å komme med...føler meg haug gammal hehe...15 år siden jeg hadde siste eksamen[&:][:D]

ORIGINAL: namba

Signerer denne

ORIGINAL: Longing

ORIGINAL: namba

Signerer denne

kjempe masse lykke til=)

Takk, no ska æ snart hoppe i eksamen. Ska bære hive i mæ noka mat, uff og uff.....Jaja, skitt la gå....Så længe æ ikkje stryk så blir æ førnøyd!

Kan oppdatere dokk seinar!

hehe jeg var på Confesx kurs på fredag med mange forskjellige foredragsholdere.
Og en av damene som holdt foredrag - hun var veldig flink til å synge of opptredte mye.
Hun ga oss et tips om hvordan man skulle takle slike nerver. Det hun gjorde før hun gikk på scene.
Hun garanterte at dette skulle funke - men jeg vet jo ikke helt sikkert hehe

Altså det vi måtte gjøre da ( vi skulle gjøre det sammen med henne hehe ) var å reise oss opp, løfte hendene i lufta og riste løs og så riste hele kroppen. " riste" ut nervøsiteten hehe Det føltes godt etterpå, men nå var jo ikke jeg nervøs når jeg satt der da hehe

Du får ha masse lykke til på eksamen - må innrømme jeg er glad jeg ikke er deg. Har aldri taklet muntlige eksamener så veldig bra hehe

Håper du får en super karakter [:D]

Back
Topp