Muntlig eksamen i matte

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
Jeg skal ha muntlig matteeksamen på onsdag, og lurer veldig på hvordan det foregår? Det er på høyskolenivå, jeg går på lærerskolen. Jeg skal ha både didaktikk og mattefag, og skal først ha en 7-10 minutters presentasjon, og etterpå eksamineres av lærer. Hvordan blir det? Noen som har hatt muntlig matteeksamen på høyskolenivå her?

Hvordan gjør man det når man skal vise hva man kan? Er det vanlig å få bruke tavle? Hjelp!!  

Jeg har;) Riktginok på videreutdanning. Presenterte et undervisningsopplegg halve tiden. Så fikk vi spørsmål fra det - hvorfor jeg hadde tatt sånne valg, hvordan jeg vurderte læringsutbyttet osv osv osv. Relatere til K06 hele tiden! 

Så trakk jeg et emne (trakk symmetri) og fikk en del faglige spørsmål. Definisjonen av  symmetri, ulike symmetrityper, konstruksjoner av akser osv. Samtidig fikk jeg noen didaktiske spørsmål også inni der. Hvorfor tror du symmetri står som mål allerede etter 2. trinn? f.eks.

Jeg hadde forberedt en PP om undervisningsopplegget, så det var greit. Tror man får bruke tavle og papir så mye man bare gidder. Hvis ikke hadde jeg faktisk argumentert mot dem. Hvorfor skal ikke en lærer få bruke tavle på eksamen???

Back
Topp