Munntørrhet i graviditeten

Glitter-88

Betatt av forumet
Hei, jeg sliter med munntørrhet av alle ting... Aldri hatt før! Må drikke vann gjennom hele dagen. Noen andre som har det slik? Eventuelt vet om det går over? Er 5+4 i dag [emoji4]

Jeg hadde det stort sett hele første og andre trimester alle tre svangerskapene. På slutten gikk det over i overproduksjon av spytt :-p

Gratulerer med baby på vei :-)

Jeg hadde det stort sett hele første og andre trimester alle tre svangerskapene. På slutten gikk det over i overproduksjon av spytt :-p

Gratulerer med baby på vei :-)

Oj, såpass ja! Men godt å høre at det ikke varte hele da [emoji28] Takk for det [emoji847]

Det finnes eventuelt pastiller/tabletter for dette på apoteket. Jeg brukte det før grunnet medisiner som ga munntørrhet. Se om du kan bruke de :) Gode og smaker appelsin.

I starten av graviditeten våknet jeg mye på natta med munntørrhet. Hadde vannflaske ved siden av senga som jeg drakk av, men hjalp bare der og da noen sekunder. Så hvis jeg stod opp på natta for å tisse, pusset jeg samtidig tennene igjen, og syns det hjalp litt. På dagtid har det ikke plaget meg.

I starten av graviditeten våknet jeg mye på natta med munntørrhet. Hadde vannflaske ved siden av senga som jeg drakk av, men hjalp bare der og da noen sekunder. Så hvis jeg stod opp på natta for å tisse, pusset jeg samtidig tennene igjen, og syns det hjalp litt. På dagtid har det ikke plaget meg.

Jaha - kanskje jeg skal prøve meg på tannpuss [emoji847]

Ikke sliti med det før for noen dager siden... Men har blitt varmt og jeg er dårligere på å få i meg vann[emoji18][emoji18] så lurer på om det er selvforskyldt [emoji85][emoji85]

Hadde det slik hele graviditeten. De tablettene på apoteket hjalp litt - noe sugetabletter med appelsinsmak :)

Hei, jeg sliter med munntørrhet av alle ting... Aldri hatt før! Må drikke vann gjennom hele dagen. Noen andre som har det slik? Eventuelt vet om det går over? Er 5+4 i dag [emoji4]
Eg er ca 5 uker å har det samme problemet

Jeg har akkurat det samme og er gravid for 2 gang og er 17 uker på vei. Veldig tørr i munnen jeg også og må drikke veldig mye.

Back
Topp