munnsår

Cile_mor

Glad i forumet
jeg har fått et gigastort munnsår som gjør veldig vondt....[&:]
har noen et tips om hva jeg kan ta på for å få det bort?
har ei salve som jeg pleier å bruke, men legen min anbefaler meg å ikke bruke den,
så da vet jeg ikke hva jeg kan bruke.
Det er den verste blemma på overleppa[&o]

jeg slete en del med munnsår og jeg bruker tannkrem første natta og vanlig lypsyl en slik blå som står sensitive på:) er i hverfall det som hjelper på meg:)

Munnsårplaster..

De hjelper veldig godt på meg..
Tidligere erfaringer har gjort at jeg har kuttet ut Lypsyl, for der er noen stoffer i Lypsylen som gjør at sjansen for å få munnsår er større.

jeg er litt usikker på om jeg vil prøve tannkrem, redd for å måtte skure av den på morran.
Har herpes, som behandles med sterke salver som jeg får på resept. Men siden jeg ikke kan
bruke det nå så sitter jeg med et skikkelig vondt munnsår...
Får håp d blir likar i mårra[;)]

Hadde det for ca 2-3 uker siden selv. Gikk en hel uke før den gikk bort. Smurte bare på vaselin jeg.

Carmex eller andre lebepomader med menthol lindrer jo iallefall litt.... Men det hjelper vel ikke mye.
Vectavir, antix osv anbefales vel ikke....

Brulidin sårsalve som du får kjøpt på apoteket.
Funker som bare det, men du må smøre ofte :)
Vet ikke om den kan brukes nå som man er gravid, men det kan du jo spørre om på apoteket.

Ellers så funker LipBalm lypsyl og aloe vera gel.
Men det beste er brulidin[:D]

Jeg også er svært plaget med herpes-munnsår, og eneste som hjelper for meg er en salve/pasta som heter Lassars pasta NAF [:)] Den får du kjøpt på apoteket, MEN du må sikkert spør etter den for den ligger ikke i hyllene der jeg var. De måtte faktisk lete etter den på maskinene sine, og til slutt fant de den oppi en skuffe de hadde bak disken [;)]
Men den funker i hvert fall veldig bra på meg[:)] Eneste er kanskje at det ser ikke så fint ut å ha den på, ligner litt på tannkrem... Så det er vel best å ligge med den om natta [:D][;)]

Nå vet ikke jeg om det er godkjent for gravide da, men jeg var på helsekostbutikken å spurte etter noe som kunne hjelpe mot munnsår. Kjøpte to forskjellige salver, sto ingenting i pakningsvedleggene på noen av dem om gravididtet og amming. Den ene tørka ut munnsåret på rekordtid iallefall, husker ikke hva den het dessverre.

Back
Topp