Munnsår.

hm jeg har på en måte munnsår.. men jeg tror ikke det er herpes..

jeg peller nemlig på alt, og så for det er noe som ligner på en kvise eller hudorm noe sted så mååå jeg bare trykke på den og få det vekk.. huden rundt munn er naturligvis litt tynn så da får jeg alltid sår som ejg i ettertid "gjesper" opp igjen.. og med litt lite søvn for tiden kan dere jo tenke dere til hvor ofte det er [:D]

tror dere at det plasteret hjelper mot sånt og? [8|]

det ser liksom ikke ut som et herpesmunnsår bare et lite vanlig sår som aldri får ro. Nå ble jeg egentlig litt redd for om det kanskje er herpes. Moren min har det og vil ikke klemme på noen når hun har et sånt utbrudd, men de såra ser helt annerledes ut liksom. Mye større og grovere.. på en måte?[8|]
 
ORIGINAL: oisann..

hm jeg har på en måte munnsår.. men jeg tror ikke det er herpes..

jeg peller nemlig på alt, og så for det er noe som ligner på en kvise eller hudorm noe sted så mååå jeg bare trykke på den og få det vekk.. huden rundt munn er naturligvis litt tynn så da får jeg alltid sår som ejg i ettertid "gjesper" opp igjen.. og med litt lite søvn for tiden kan dere jo tenke dere til hvor ofte det er [:D]

tror dere at det plasteret hjelper mot sånt og? [8|]

det ser liksom ikke ut som et herpesmunnsår bare et lite vanlig sår som aldri får ro. Nå ble jeg egentlig litt redd for om det kanskje er herpes. Moren min har det og vil ikke klemme på noen når hun har et sånt utbrudd, men de såra ser helt annerledes ut liksom. Mye større og grovere.. på en måte?[8|]

 
 
hei.
 
slike herpes sår kjenner man fort igjen. De startet med en kløe der såret kommer til å dukke opp. Iløpet av et døgn vil det dukke opp en blemme som kan være ganske vond og øm. Etter en stund vil blemmen enten sprekke eller begynne å tørke inn. Da vil det oppstå et sår der blemmen har vært. Noen herpes sår er store og man får flere på ulike steder. Mens andre kan være relativt små.
slik du beskriver det så virker det ikke som det slike sår du har...men...kanskje en fordel å ikke plukke på det uansett?[;)][:D]
 
ORIGINAL: Elisenmin

ORIGINAL: lille gravid

ORIGINAL: Elisenmin

Takker for mange fine svar og tips:)
Jeg har prøvd det meste og desverre er
lite som fungerer. Men jeg er helt enig i
at de plasterene hjelper godt[:)]
Det jeg er mest redd for er at sårene skal dukke
opp rett etter fødselen.
Det er jo kjempe smittsomt og kan gi nyfødte
hjerneskade
. Vil jo ikke påføre mitt barn
hjerneskade liksom!

Jeg tror jeg får ta det opp med legen
neste gang jeg skal dit[:D]
Og det med å ta bakterieprøve...
det har jeg aldri gjort. Kanskje det var en god
ide[;)]


kan ikke skjønne og har aldri hørt om at det kan gi nyfødte hjerneskade. er selv plaget av herpes (munnsår). søkt masse på nettet og det står ingenting om at det er skadelig for baby. hvor har du det fra? i så fall er det jo viktig å opplyse gravide da. herpes 1 er jo kjempevanlig! forresten har jeg prøvd det meste og synes ikke at det er noen verdens ting som hjelper[&:]





Hei:)

Jeg var i praksis på føden da jeg gikk på sykepleien. Og der fikk jeg slikt munnsår.
Da måtte jeg utsette praksisen min til munnsåret var helt borte, fordi det kunne
gi hjerneskade på nyfødte.

Og når jeg fikk munnsår da jeg lå på basel med snuppa her, så fikk jeg
streng beskjed om å bruke munnbind og være nøye med håndvask.

Så jeg regner med at de vet noe som ikke har kommet  ut på nettet
enda da[;)]

 
å, så innmari dritt. skikkelig typisk meg å få det etter fødsel også, for jeg får det hele tiden og spesielt etter stress eller påkjenninger av noe slag, og selvfølgelig alltid når det passer dårligst!! vi får bare krysse fingrene...
 
Back
Topp