Munnsår...

Kammy

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det noen som har tips/råd mot munnsår?
Jeg har vært skikkelig plaget med dette de siste ukene, men man kan jo ikke bruke noen av disse munnsårkremene man får kjøpt på apoteket når man er gravid..

Alle tips og råd mottas med stor takk! Begynner å bli skikkelig lei nå :(

Jeg har vært mye plaget med slike store vonde munnsår, fikk en krem av fastlegen, men den hjalp nå hvertfall ikke.. Er det slike herpes simplex-munnsår du har? Det er jo dessverre veldig vanlig, men veldig irriterende.. :(

Jeg har opplevd at Corsodyl kan hjelpe til at de går bort fortere. Det kan brukes av gravide, men man skal jo ikke bruke det over for lang tid da pga mulig misfarging på tenner.

Jeg har vært mye plaget med slike store vonde munnsår, fikk en krem av fastlegen, men den hjalp nå hvertfall ikke.. Er det slike herpes simplex-munnsår du har? Det er jo dessverre veldig vanlig, men veldig irriterende.. :(

Jeg har opplevd at Corsodyl kan hjelpe til at de går bort fortere. Det kan brukes av gravide, men man skal jo ikke bruke det over for lang tid da pga mulig misfarging på tenner.
Det er herpes simplex, ja... Utrolig irriterende. Det gjør skikkelig vondt, og jeg kan nesten ikke gape fordi det har kommet i munnviken denne gangen :(
Får prøve corsodyl og de andre rådene som står her og se om det hjelper. Det kan jo ihvertfall ikke gjøre det verre :)

Æ bruker antix, det er ikke sagt noe spesielt om gravid eller ikke. Ellers så er jo tannkrem det gamleste trikset jeg vet om
Man skal visst ikke bruke antix heller. Det har samme virkestoff som zovirax som ikke anbefales å bruke når man er gravid. Får nok bare prøve noen av de gamle kjerringrådene og se om de fortsatt virker :)

Stilk hull på blemmene med nål og trykk ut sårvesken med qtips. Vondt som f, men finker som bare det...om og gjøre at det tørker ut.

Stilk hull på blemmene med nål og trykk ut sårvesken med qtips. Vondt som f, men finker som bare det...om og gjøre at det tørker ut.
Hørtes helt forferdelig vondt ut! :O
Men jeg fikk beskjed på apoteket om at det var viktig å holde det fuktig hele tiden...

Jeg har brukt Compeed munnsårplaster i det siste, syns det hjelper. Blir ikke så lett sprekker. Kanskje litt vanskelig i munnviken, men det kan jo prøves. Har heldigvis ikke hatt munnsår siden jeg ble gravid, så jeg har ikke sjekket om dette ikke skal brukes. Burde være greit.

Spis B vitamin da unngår du å få det i framtiden .

Jeg har vært plaget av herpes munnsår hvis jeg er i solen uten faktor på leppene eller forkjølelse. Bruker alltid fucidin.

Er det noen som har tips/råd mot munnsår?
Jeg har vært skikkelig plaget med dette de siste ukene, men man kan jo ikke bruke noen av disse munnsårkremene man får kjøpt på apoteket når man er gravid..

Alle tips og råd mottas med stor takk! Begynner å bli skikkelig lei nå :(
Purelan :)

Æ bruker antix, det er ikke sagt noe spesielt om gravid eller ikke. Ellers så er jo tannkrem det gamleste trikset jeg vet om
Æ å fikk den i dag mot munnsår

Ville snakket med legen, ofte vil ikke aciclovir utgjøre noe forskjell når man alt har blemmer (anbefalt å bruke med en gang man kjenner igjen prikkingen).
Og som gravid ville jeg nok snakket med legen selvom den skal være lokal virkende

Back
Topp