Bytte av tannkrem kan være lurt. Ellers e e ikke plaget m det annet enn når e e kraftig forkjøla og blir tett i nesa så e puster m munnen. Du får kjøpt munnsårplaster på apotek så du kan skjule såret m sminke.
Jeg bruker Antix salve når jeg kjenner det begynner å prikke i huden, eller så fort det lar seg gjøre etter utbruddet. Klarer jeg å smøre tidlig nok så stopper jeg hele utbruddet.
Har prøvd det plasteret en gang i tiden, men det hadde totalt motsatt effekt for meg, fikk munnsåret til å blusse opp ganske kraftig.
Behandlingen av munnsåret kommer jo ann på årsaken da. Vanligste årsaken er jo munnherpes...
Jeg har (bank i bordet) heldigvis ikke hadde det på snart 2år. Jeg har brukt munnsår plaster fra begynnelsen til slutten av sårtiden. Det lindrer og det gjør ikke like vondt vist en kommer borti det med plasteret på.
Min anbefaling er å ikke bruke kjærringråd på munnsår. Det har gjort såret værre og vondere på meg. Jeg har kun brukt det en får på apoteket.
Jeg sliter maaaassse med munnsår fikk anbefalt ZOVIRAX av fastlegen. Og den funker sååå bra. Jeg sliter med munnsår i munnvikene klarer nesten ikke åpne munnen når jeg har det. Nå har jeg brukt kremen i 2 dager og alt er nesten borte, og jeg pleier å ligne på klovn med munnsårene hihihi anbefaller denne på det sterkeste