Munnpuster

Grevling

Betatt av forumet
Hei.

Min 11 mndr gamle sønn har i det siste begynt å puste med munnen på en måte som får ham til å virke tett i nesen. Han kan sitte og leke og konsentrere seg, og innimellom åpner han munnen og puster som om han ikke får puste gjennom nesen.

Men han er ikke tett i nesen, for han puster normalt og lydløst gjennom nesen med smokk i munnen. Og han har ingen problemer med ammingen.

Kan dette være noe han bare har fått for seg å gjøre, og som vil gå over, eller kan det være noe underliggende som får ham til å puste sånn? Det er i og for seg ikke et stort problem, men jeg syns det ser litt rart ut, og begynner å lure. :)
 
Hei.

Min 11 mndr gamle sønn har i det siste begynt å puste med munnen på en måte som får ham til å virke tett i nesen. Han kan sitte og leke og konsentrere seg, og innimellom åpner han munnen og puster som om han ikke får puste gjennom nesen.

Men han er ikke tett i nesen, for han puster normalt og lydløst gjennom nesen med smokk i munnen. Og han har ingen problemer med ammingen.

Kan dette være noe han bare har fått for seg å gjøre, og som vil gå over, eller kan det være noe underliggende som får ham til å puste sånn? Det er i og for seg ikke et stort problem, men jeg syns det ser litt rart ut, og begynner å lure. :)
Hei!
Munnnpusting skyldes som regel tett nese, store polypper eller store mandler. Barn som er tette i de øvre luftveiene, vil som regel få en dårlgere søvnkvalitet, og dermed ofte mindre opplagt på dagtid. Jeg vil anbefale deg å si ifra om dette til helsestasjonslegen og be ham sjekke det ved ettårskontrollen på helestasjonen. I mellomtiden kan du forsøke å legge en liten pte under hodet- Dette kan hjelpe på pusten. Håper at dere finner ut av dette. Selv om det kanskje ikke er så mye en kan gjøre med dette, kan det være godt ¨vite årsaken,
Lykke til videre med sønnen deres. Hilsen Elin
 
Back
Topp