Munnbind under fødsel?

StjerneRose

Andre møte med forumet
Noen som har født nå nylig på Ullevål eller Riksen?
Lurer på hvordan det er med munnbind nå.
Er man nødt til å ha på det under fødselen også? Ser ikke for meg at jeg kommer til å klare å puste så godt med det på!?

Kontrollene jeg har vært på har vært veldig strenge på det med munnbind, og til vanlig slipper en jo ikke inn på sykehuset engang uten.

Og hvordan er det på barselavdelingen?
 
Kan aldri tenke meg at det kreves munnbind av mor under fødsel:nailbiting:! Det hadde overrasket meg veldig. Selv i mars i fjor, etter full nedstengning og mye strengere tiltak enn nå var det ikke slik.
 
Jeg kan ikke tenke at mor skal ha på munnbind under fødselen, men for far er sjansen større tror jeg. Skal på kontroll på Ullevål i dag, skal prøve å huske å spørre om det :)
 
Sniker fra mars, men det kan jeg aldri forestille meg. Å være andpusten i munnbind er jo helt grusomt! Jeg var der på ultralyd i går og slapp å ha på munnbind under undersøkelsen.
 
Jeg skal ha pks til uka og må ta coronatest på sykehuset før dette. Dette er også for å vite om jeg er syk hvis jeg plutselig må ha narkose. Det er mulig de tar en hurtigtest på normal fødende også for å være på den sikre siden? Hvis man er syk, blir man jo lagt på isolasjon osv etterpå så vil tro de må vite om man er syk?
 
Da jeg var på kontroll på Ullevål for et par uker siden, nevnte jeg for jordmor at jeg hadde lest en nyhetssak om franske kvinner som måtte bruke munnbind under fødsel. Vi begge var enig i at det hørtes grusomt ut, og hun sa at «Det slipper du». Så med mindre det har skjedd noe veldig nytt de siste dagene, så tviler jeg på at den fødende må bruke det. Håper og tror at de i så fall hadde skrevet det tydelig på nettsidene deres, for det står ikke noe om det nå. Vil også tro at det hadde blitt nyhetssak om det, for det høres ikke særlig behagelig ut å ha massive rier med munnbind på.
 
Takk for svar
Enig i at det egentlig høres idiotisk ut!
Men jeg synes også at det høres idiotisk ut at en må gå gjennom det teltet med vakter og svare på smittevernspørsmål når en er i fødsel, og det må en visst egentlig. Så en vet aldri!
Leste om en dame nå for litt siden som fødte ute i -10 grader fordi hun ikke rakk gjennom det teltet.

Fikk heldigvis jordmoren min til å skrive i fødebrevet at jeg har hatt raske fødsler før, så noen kan møte meg i stedet for å måtte stå i kø gjennom smittevernteltet.

Er så mye som man før hadde tenkt var vanvittig som nå har blitt normalen nesten.
Men da krysser jeg fingrene for at vi slipper munnbind under fødsel!
 
Takk for svar
Enig i at det egentlig høres idiotisk ut!
Men jeg synes også at det høres idiotisk ut at en må gå gjennom det teltet med vakter og svare på smittevernspørsmål når en er i fødsel, og det må en visst egentlig. Så en vet aldri!
Leste om en dame nå for litt siden som fødte ute i -10 grader fordi hun ikke rakk gjennom det teltet.

Fikk heldigvis jordmoren min til å skrive i fødebrevet at jeg har hatt raske fødsler før, så noen kan møte meg i stedet for å måtte stå i kø gjennom smittevernteltet.

Er så mye som man før hadde tenkt var vanvittig som nå har blitt normalen nesten.
Men da krysser jeg fingrene for at vi slipper munnbind under fødsel!

Kjenner meg litt frustrert over å måtte gjennom et smittevernstelt midt i fødsel.. Men sånn har det jo blitt :sour:
 
Back
Topp