Munnbind på kvinneklinikken bergen?

bellebell

Forelsket i forumet
Hei! Jeg bor på en veldig liten plass et godt stykke fra bergen. Her har vi lite/ ingen smitte, og derfor bruker ingen munnbind på butikken og andre offentlige plasser. Nå er jeg gravid i uke 12 og må til kvinneklinikken i bergen for å ta UL og diverse blodprøver. Er det vanlig å bruke munnbind/smittemaske på sykehusene i bergen? Finner ingen informasjon på nettet og nå er jeg veldig usikker. Skal forresten kjøre egen bil, så jeg skal kun til sykehuset.

Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg ville kanskje gjort det uansett mtp svangerskapet

Hei! Jeg bor på en veldig liten plass et godt stykke fra bergen. Her har vi lite/ ingen smitte, og derfor bruker ingen munnbind på butikken og andre offentlige plasser. Nå er jeg gravid i uke 12 og må til kvinneklinikken i bergen for å ta UL og diverse blodprøver. Er det vanlig å bruke munnbind/smittemaske på sykehusene i bergen? Finner ingen informasjon på nettet og nå er jeg veldig usikker. Skal forresten kjøre egen bil, så jeg skal kun til sykehuset.

Nei, så lenge du ikke har fått beskjed om at det er påbudt behøver du ikke bruke det.
Det skal være mulig å opprettholde god avstand til de rundt deg, som er det viktigste, nettopp fordi fedrene ikke får være med inn. Dette gjør bruksarealet på venterommene bedre og sikrer derfor avstand mellom de gravide. :)
Men hvis du har lyst til å bruke munnbind er det ingenting i veien for det. Du kan også ha med noen i en plastpose i tilfelle du kjenner at du vil ta det på.
Inne på lege/jordmorrommet er det her hvertfall satt opp skillevegger mellom gravid og lege, og det er jo bare dere to i rommet.

Nei, holder god avstand og spriter før man går inn og ut

Jeg var på kk i Bergen for et par uker siden og tok glukosebelastningstest, satt derfor ved inngangspartiet der alle går inn/ut i 2 timer. Så ingen med munnbind:happy:

Hei ☺️ Hadde time på poliklinikken på KK i Bergen denne uken og så ingen med munnbind. Det var få mennesker der, og absolutt tilstrekkelig plass til å holde avstand til andre. Da det ikke er tillatt å ha med partner er det færre folk der enn det gjerne ville vært til vanlig.

Dersom du ønsker å gå med munnbind kan du selvsagt gjøre det, men jeg tror ikke det er stor sannsynlighet for å bli smittet der.

Last edited:
Takk for svar, alle sammen!

Back
Topp