Munn, hånd og fot sykdom i barnehagen

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Ser dette ut som munn, hånd og fot sykdom?
Hun har alltid vært smått sår på hendene om vinteren men ikke i nærheten av noe slikt. Dette begynte fredag kveld og ble verre over natten med masse alle disse små blemmene og hun sier det svir og klør veldig. Har vært masse våken i natt grunnet dette stakkars.
Det er kun lokalisert på hendene så er veldig usikker men har fått mail om at dette går masse av i barnehagen.
:(

OPPDATERING:
Tok en tur på legevakten, hun var tredje barnet med slikt utslett og ble diagnosert med munn, hånd og fot sykdom men det var et veldig hissig tilfelle sa legen. Hun fikk derfor medisin for å lette plagene. Nå er det bare å vente til det blir bedre. Takk for alle fine svar!:Heartred

Vedlegg

• IMG_20220220_085807.jpg
    IMG_20220220_085807.jpg
    1,1 MB · Visninger: 52
  • IMG_20220220_085820_edit_841801910186654.jpg
    IMG_20220220_085820_edit_841801910186654.jpg
    583,8 KB · Visninger: 50
Last edited:
Ja, det ser veldig ut som noe slik - stakkars ❤️

Hun har alltid vært smått sår på hendene om vinteren men ikke i nærheten av noe slikt. Dette begynte fredag kveld og ble verre over natten med masse alle disse små blemmene og hun sier det svir og klør veldig. Har vært masse våken i natt grunnet dette stakkars.
Det er kun lokalisert på hendene så er veldig usikker men har fått mail om at dette går masse av i barnehagen.

Ja, ser bare ut som hun har det helt ekstremt. Tror kanskje jeg bare ville sjekket med FL i morgen om det ikke er bedre. Du må med så mye eksem være obs på infeksjon. Ser helt forferdelig vondt ut!

Ja, ser bare ut som hun har det helt ekstremt. Tror kanskje jeg bare ville sjekket med FL i morgen om det ikke er bedre. Du må med så mye eksem være obs på infeksjon. Ser helt forferdelig vondt ut!
Ja, tenker det jeg også. Takk for svar!

Ser ut som hånd-fot og munn syken ja. Jeg og jenta mi hadde det i desember i fjor. Klødde noe helt sykt. God bedring til jenta di:love7

Tar 2/3 dager før kløen roer seg noe. Det gjorde det vertfall for oss

Ser ut som hånd-fot og munn syken ja. Jeg og jenta mi hadde det i desember i fjor. Klødde noe helt sykt. God bedring til jenta di:love7

Tar 2/3 dager før kløen roer seg noe. Det gjorde det vertfall for oss
Takk for svar! Og takk for god bedring ønsker☺️

Her er det som skrevet kun på hendene, var dette tilfellet hos dere også ?

Her så gikk det infeksjon i kuldeeksemen i ansiktet som ble til brennkopper over natten, så vær obs på det om de har det i barnehagen. Brennkopper er utrolig vanskelig å bli kvitt hvis man ikke er påan med behandling.

Her så gikk det infeksjon i kuldeeksemen i ansiktet som ble til brennkopper over natten, så vær obs på det om de har det i barnehagen. Brennkopper er utrolig vanskelig å bli kvitt hvis man ikke er påan med behandling.
Var på legevakten og fikk både medisin og råd om å smøre på hvitvask. Håper vi slipper brennkopper!

Back
Topp