Munkelus

Kaffepus

Gift med forumet
Wræææl![:(]

Er så mange munkelus/skukketroll/kaffitroll her, dem er så ekkle.[:'(]
Hele husveggen/muren er full av dem.

Hvordan blir jeg kvitt dem?

Er murveggen drenert godt ned i jorden?

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Tråkke på de [8|]

Lettere sakt enn gjort [8D]
-De er såå mange, så kommer dem jo bare fram om natta [:D]

Så greier noen av dem å komme inn, men jeg aner ikke hvor de kommer inn ifra [:-][:(]

ORIGINAL: 2007baby

Er murveggen drenert godt ned i jorden?

Hva vil drenert si? [:o]

Det vet jeg faktisk ikke.. Jeg leier bare [:'(]

Om det er lagt noe mellom plenen og veggen, eller om jorden som er utenfor ligger rett inn i murveggen. Det er drenert når det ligger en type plastvegg mellom jorda og muren.

Aldri hørt om det, hva er det[8|]?

De kommer inn gjennom lister og sprekker, sprekker i mur, dersom det ikke er skikkelig isolert mellom lister og vegg. Ofte kan det være fuktig der de kommer seg inn, for disse skal ikke være der det er tørt - de lever i jorden der det er fukt.

Du burde få sjekket luftfuktigheten og at du ikke har noe fuktskader i vegg etc

ORIGINAL: Labambie

Radar innsektsspray!! Jeg fikk hele postkassa mi full av sånne en sommer (tror det var sånne) og det eneste som funka var Radar..

Hvor får man tak i det?

Har vært plaget med de der "djevlene" selv, viste seg at det var litt av hvert bak veggene [&o]

ORIGINAL: 2007baby

De kommer inn gjennom lister og sprekker, sprekker i mur, dersom det ikke er skikkelig isolert mellom lister og vegg. Ofte kan det være fuktig der de kommer seg inn, for disse skal ikke være der det er tørt - de lever i jorden der det er fukt.

Du burde få sjekket luftfuktigheten og at du ikke har noe fuktskader i vegg etc

Ja, jeg burde vel si ifra til huseier at dem burde få skjekket det..

Tviler på det er godt isolert her, fordi det er ganske så kaldt her, om ikke varmeovnen står på.

ORIGINAL: Tonje90

Radar innsektsspray!! Jeg fikk hele postkassa mi full av sånne en sommer (tror det var sånne) og det eneste som funka var Radar..

Hvor får man tak i det?

I dagligvarebutikker! Står som regel sammen med rengjøringsmidler og slikt..

Da får vi teste det ;D

fant et par stk inni huset når vi flyttet inn etter en stund... men tror jeg tok den konklusjonen at grunne til at de kom inn var pga katta var liten og hadde det gøy, for har ikke sett noen siden hun ble voksen[8|]

Som regel har de det på Mega i vår-sommer periodene. Prøvde radar på de vi hadde, men det var så mange. Måtte spraye hele leiligheten, men det hjalp ikke noe. Tok 2 dager så var resten av familien der.

Back
Topp