Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jod trenger du nok hele svangerskapet (og enda mer etterpå om du skal amme). Men jeg trodde de fleste multivitaminer inneholdt omtrent det samme som gravid-vitaminene uansett?Bør man gå på multivitaminer for gravide gjennom hele svangerskapet? Trenger man den mengden jod og folat etter 12 uker? Vurderer å kjøpe vanlige multivitaminer når den pakken jeg har for gravide er tom…
Vet det er 400 uq i gravidvitaminene og 200 uq i vanlige. Andre forskjeller har jeg ikke sjekket. Hvis man ikke trenger å fortsette på gravidvitaminene så er det penger spart å bare gå på vanligeJod trenger du nok hele svangerskapet (og enda mer etterpå om du skal amme). Men jeg trodde de fleste multivitaminer inneholdt omtrent det samme som gravid-vitaminene uansett?
Tror den ThisIsReal la inn bilde av også hadde 400mikrogram. Men nei, etter uke 12 trenger vi ikke folsyre lenger for da skal nevralrøret forhåpentligvis være lukketVet det er 400 uq i gravidvitaminene og 200 uq i vanlige. Andre forskjeller har jeg ikke sjekket. Hvis man ikke trenger å fortsette på gravidvitaminene så er det penger spart å bare gå på vanlige
Den vanlige nycoplus multivitamin inneholder 400 mikrogram folsyre, og 150 mikrogram jod. Hvis du spiser litt hvit fisk, yoghurt, egg, brunost e.l holder det med 150 mikrogram jod. Tror gravid vit inneholder 170 uq jod, som er anbefalt for gravide (hvis man ikke får i nok gjennom kosthold- ta jod kalkulator for å se om får i nok: https://www.melk.no/jodkalkulator/?...wHHId-Q-0R1nTY-n_tKSeTRH7MGaJPEEaApdxEALw_wcB). Men gravidvitaminer er dyyyre! Derfor kjøper jeg de andre (nycoplus e.l)Vet det er 400 uq i gravidvitaminene og 200 uq i vanlige. Andre forskjeller har jeg ikke sjekket. Hvis man ikke trenger å fortsette på gravidvitaminene så er det penger spart å bare gå på vanlige
Det var det da.. får lite jod i kosten ellers. Fikk struma for noen år siden nettopp på grunn av lavt inntak av jod. Halve skjoldbruskkjertelen er operert bort. Så må ha multivitaminer Da kjøper jeg nycoplus sine neste gang!Den vanlige nycoplus multivitamin inneholder 400 mikrogram folsyre, og 150 mikrogram jod. Hvis du spiser litt hvit fisk, yoghurt, egg, brunost e.l holder det med 150 mikrogram jod. Tror gravid vit inneholder 170 uq jod, som er anbefalt for gravide (hvis man ikke får i nok gjennom kosthold- ta jod kalkulator for å se om får i nok: https://www.melk.no/jodkalkulator/?...wHHId-Q-0R1nTY-n_tKSeTRH7MGaJPEEaApdxEALw_wcB). Men gravidvitaminer er dyyyre! Derfor kjøper jeg de andre (nycoplus e.l)
Jeg tar 40 uq d vit også, har hatt litt lavt innhold m d vit før, og en omega tilskudd. Da er jeg helt dekket. Kjøpte multivitamin superbillig for noen uker siden, så da hamstret jeg litt
Ja de gravidvitaminene jeg bruker nå var det veldig transmak på! Måtte slutte å ta de på kvelden for det er da jeg er mest kvalmJeg prøvde de for gravide, men de var altfor store til at jeg fikk de ned, og så gikk jeg og rapte fisk hele dagen
Gikk over til andre omega-3 kapsler som ikke gir den grusomme ettersmaken, og så bytta til jeg de multivitaminene fra nycoplus
Så du tar multivitamin og folsyre? Hvor mye folsyre er det i multivitaminen da? Kan man få i seg for mye liksom? B vit er vel vannløselige, så man tisser vel ut overskuddetJeg bruker også vanlige multivitaminer, tar i tillegg forlsyre, omega3-kapsler og magnesium. Tar jern innimellom (2-3 dager i uka) etter beskjed fra lege. Er ikke noe glad i jern pga fordøyelsen, og den er allerede strevsom pga hormonene
Så lenge du ikke har kjente lave verdier for noe, så skal vanlig multivitamin være godt nok i massevis.
Det skal mye til for at det blir for mye folat, feks anbefales kvinner som selv har ryggmargsbrokk eller tidligere har vært gravid med barn med ryggmargsbrokk å ta tidobbel dose folat sammenlignet med de vanlige anbefalingene.Så du tar multivitamin og folsyre? Hvor mye folsyre er det i multivitaminen da? Kan man få i seg for mye liksom? B vit er vel vannløselige, så man tisser vel ut overskuddet