Multivitamin

Bygdemammaen

Blir kjent med forumet
Jeg er så fortvila over multivitamin i kapsler/tablett form...jeg brekker meg hver eneste gang jeg skal ta de og må ta 2 til dagen av den typen jeg har nå..! Jeg er så kvalm og det å brekke seg hver gang gjør ikke kvalmen bedre akkurat:yuck:
Er det noen som vet om multivitamin for gravide som kommer i flytende form? Alt annet enn tabletter egentlig:sour:

Noen piller kan jo deles/knuses. Nycoplus multi kan deles/knuses og eventuelt tas med syltetøy eller noe annet som gjør det lettere å få det ned!

Hvilken type tar du? Er det store kapsler eller smak/lukt som gjør de vanskelig å ta?

Man må ikke kjøpe gravidvariantene, vanlige multivitaminer fungerer like fint så lenge de har folat i seg og det har de fleste :) Du kan jo høre neste gang du er på apoteket, kanskje de har en type å anbefale som er lettere å få ned?

Jeg tar nycoplus omega3 multi + folat etter anbefaling fra ernæringsfysiolog! Men det er helt grusomt:yuck: Skal til jordmor imorgen så da tenkte jeg å høre med henne om alternativer:happy:

Back
Topp