Noen som har et bra multivitamin å anbefale? Jeg takler ikke større tabletter enn maks en paracet, så om noen har erfart eller tar noe som er mindre så plis del haha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bruker nycomed sin multi. Den er ca paracetstørrelse. Må ta den etter mat, blir kvalm og spyr av den på tom mage (selv når jeg ikke er gravid). Supplerer med folsyre og flytende omega-3.
Skal man ikke ha vitamin A?Ikke for å kuppe tråden, men tar du den uten vitamin A?
Skal man ikke ha vitamin A?
Leste meg litt opp nå. Syns ikke det er dritmye info om dette lett tilgjengelig akkurat. Lifeline care skriver at de har «lav dose vitamin A for at inntaket ikke skal bli for høyt sammen med andre næringsstoffer», eller noe, men det er KLIN umulig å finne ut hva som er næringsinnholdet i tilskuddet dems. Er ikke det utrolig dårlig? Alle andre kosttilskudd jeg har vært borti gjennom livet er det lett å finne ut hvor stor dose av de forskjellige stoffene, det er i tilskuddet.Mener jeg leste en plass at en ikke skal ha for mye av d i sv.skapet. Mener jeg tok vanlig multi vit sist svangerskap altså.
Edit: er a vit i gravidpakkene og. Så sikkert helt innafor med vanlig multi. Så kjøpte d selv nå
Leste meg litt opp nå. Syns ikke det er dritmye info om dette lett tilgjengelig akkurat. Lifeline care skriver at de har «lav dose vitamin A for at inntaket ikke skal bli for høyt sammen med andre næringsstoffer», eller noe, men det er KLIN umulig å finne ut hva som er næringsinnholdet i tilskuddet dems. Er ikke det utrolig dårlig? Alle andre kosttilskudd jeg har vært borti gjennom livet er det lett å finne ut hvor stor dose av de forskjellige stoffene, det er i tilskuddet.
Jaja. Jeg fant iallfall den infoen jeg ville om Nycomed Gravid, som jo er tilpasset gravide. Av dem skal man ta to tbl, og dosen vitamin A i to tbl er den samme som den er i en Nycomed Multi. I Multien jeg har så er det 250 mcg vitamin A per tbl, som er 31% av dagsbehovet.
Leste også et sted at gravide skal ha 100 mcg mer daglig enn ikkegravide. Tror uansett at det er 0% sjanse for at jeg får for mye av noe som helst, da jeg ikke orker å ta dem hver dag og ikke spiser noenting som er næringsrikt utenom![]()
Jeg hadde lifeline care i forrige svangerskap, de var helt jævlige. Mener jeg hadde nycomed også, som var lidegrann bedre.Off ja, kunne vært bedre tilgjengelig info. Tror jeg leste d i forbifarten et annet sted jeg ikke husker nå. Begge gravidpakkene på apoteket stod d nøyaktig innhold, var 200mcg i den ene og 250mcg i den andre. Magen min takler ikke jern, så bedre med en multivit. Dessuten var de gravidkapslene helt jævlig å svelge, spes den ene, som løsnet seg opp nesten før en fikk svelgt dem. Kjøpte ikke de igjen...
Jeg hadde lifeline care i forrige svangerskap, de var helt jævlige. Mener jeg hadde nycomed også, som var lidegrann bedre.
Den oransje ja. Fikk ikke ned omega 3-kapslene hellerLife line care er den brun/orange pakken? Var den jeg hadde nå. Kjøpte den når jeg fant ut jeg var gravid, nå tar jeg bare folsyre og omega 3 kps.
Den oransje ja. Fikk ikke ned omega 3-kapslene heller![]()

Jeg tar Nycoplus gravid. 2 rosa tabletter og 2 «tranpiller». De er grusomt store alle fire synes jeg, så noen dager tar jeg bare en vanlig, liten folat-tablett, da jeg ikke orker tanken på de store pillene hvis jeg våkner og er kvalm.

Har du fått beskjed om at du behøver å ta multivitamin da? Det er de færreste som faktisk behøver tilskudd av multivitamin egentlig.Noen som har et bra multivitamin å anbefale? Jeg takler ikke større tabletter enn maks en paracet, så om noen har erfart eller tar noe som er mindre så plis del haha!
Jeg er dårlig til å ta omega3. Må prøve å huske å ta tran.Har du fått beskjed om at du behøver å ta multivitamin da? Det er de færreste som faktisk behøver tilskudd av multivitamin egentlig.
Jeg tar omega3, folat og jod. Er ikke noe storspiser av melkeprodukter og fisk, så det sa legen at jeg skulle ta.
Jeg takler ikke større tabletter enn maks en paracet