Multivitamin uten folat ?

maiine

Glad i forumet
Novemberbarna 2021
Hei dere :)

Tenker å bytte kosttilskudd, men ser at de fleste multivitamin inneholder 200mg folat og ikke 400mg.
Jeg ønsker å kjøpe et som ikke inneholder Folat, så jeg kan ta det i tillegg.

Noen som har tips?

Har hørt om Lifeline Gravid, men da det koster ganske mye per måned så er det ikke aktuelt

Kanskje du kan spørre på apoteket? Jeg kombinerte, det er jo ikke krise om du får 600 mg heller. Noe kommer alltids i kosten også. :)

Tenker å bytte kosttilskudd, men ser at de fleste multivitamin inneholder 200mg folat og ikke 400mg.

Noen som har tips?

Har hørt om Lifeline Gravid, men da det koster ganske mye per måned så er det ikke aktuelt
Jeg regna på det og med alt som er i lifeline vitaminene blir det samme prisen som om jeg skulle tatt de separat :) så kjøper jeg de som regel når det er tilbud hos komplett apotek da :)

Noen som har tips?

Den på billig-tester inneholder 400 :-)

Jeg passer på å kjøpe Lifeline Gravid på tilbud, enten på Komplett Apotek eller Apotek 1. Da blir det ikke så dyrt :) Sist jeg kjøpte var det 40% så da kjøpte jeg opp litt.

Jeg kjøper multivitaminer uten vitamin k og d, så tar jeg tran med sitronsmak og folat 400.
Da får jeg 600 mg (eller er det mikrogram?) folat, og etter hva jeg har lest så skal man opp i over 800-1000 mg for å få for mye folat.
Tror jeg leste det på altformamma, jordmor Siri sin nettside:).

IMG_4429.PNG
Ja men det er vel Folat, og ikke multivitamin? :) Slik jeg forstår det ønsker hun multivitamin uten Folat for å kunne ta Folat med 400 utenom :)
Det er mulitivitamin :-) Legger ved innholdslista.

Back
Topp