Multivitamin og a-vitamin

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Visste dere at vi ikke skal ta mer enn maks 800ug vitamin A? Større dose kan være farlig for fosteret. Har begynt med vanlig multivitamin nå, og ser der at det er 800ug. Googlet litt, og fant ut at det går bra så lenge man ikke tar tran i tillegg eller flere multivitaminer enn anbefalt.
Dette visste ikke jeg ihvertfall. Fant ut at det var veldig nyttig å vite. Kanskje noen har tips til multivitaminer med litt mindre a-vitamin? Utenom de gravidpakkene, synes de er så dyre :p

Hei :) ja jeg fikk beskjed om det på apoteket i starten da jeg kjøpte mine:) jeg tar disse (legger ved bilde) ellers drikker jeg omega cure (tran) som ikke inneholder A. Men veldig greit å vite for de som gjerne ikke vet ja:) så bra:) ImageUploadedByBV Forum1460141930.156842.jpg

Hei :) ja jeg fikk beskjed om det på apoteket i starten da jeg kjøpte mine:) jeg tar disse (legger ved bilde) ellers drikker jeg omega cure (tran) som ikke inneholder A. Men veldig greit å vite for de som gjerne ikke vet ja:) så bra:) Vis vedlegget 170765
Tusen takk! Da skal jeg kjøpe de istedet. Heller det enn å ta sjansen på å få i meg for mye når det blir kombinert med mat :)

Jeg tar egne for gravide.

Tusen takk! Da skal jeg kjøpe de istedet. Heller det enn å ta sjansen på å få i meg for mye når det blir kombinert med mat :)

Helt enig:) tar bilde av hva de inneholder itilfelle det er noe du gjerne ikke bør ha her også:) damen på apoteket anbefalte disse, men man vet jo aldri:) ImageUploadedByBV Forum1460142254.852041.jpg

Helt enig:) tar bilde av hva de inneholder itilfelle det er noe du gjerne ikke bør ha her også:) damen på apoteket anbefalte disse, men man vet jo aldri:) Vis vedlegget 170767
Tenker at jeg tar med boksen til jordmor på tirsdag og spør. For å være på den sikre siden, men tror det skal gå bra. Sammenlignet den boksen jeg har mot gravidesken jeg nettopp kastet, og der var alt likt utenom a-vitaminer :)

Tenker at jeg tar med boksen til jordmor på tirsdag og spør. For å være på den sikre siden, men tror det skal gå bra. Sammenlignet den boksen jeg har mot gravidesken jeg nettopp kastet, og der var alt likt utenom a-vitaminer :)
Da er det nok helt topp:)

Leste det tilfeldig en plass at det ikke var bra med for mye A-vitamin. Så kjøpte LifeCare for gravide på apoteket, så jeg slipper å tenke på det :)

Vet det ja, men viktig informasjon! :)

Jeg tar også gravid-multivit. Mye a vitamin i leverpostei også (og sikkert andre ting), så håper ingen har fått cravings på brødskive med leverpostei

Back
Topp