Multiresistent tuberkulose...

Nettopp derfor skal mine barn få bcg vaksina! Ble også anbefalt det av helsesøster, pga at faren er større nå enn på lenge å bli smitta.

Synes også at det er skummelt. Ser også at veldig mange mødre, spesielt i andre land ikke vaksinerer barna sine, for de mener at sykdommene det vaksineres mot er utryddet. Men de er jo ikke det.

Mine skal også ha den. Men det er jo ikek på mange år enda. Hva gjør man nå i disse årene før de får tatt den vaksina da?

De kan jo i verste fall få tuberkulose før de får tatt vaksina...

Derfor skal mine ha den vaksinen. Vi reiser jo en del, og med jobbsituasjon til mannen min, så håper jeg at vi får tatt den i vår.

Mine barn fikk bcg-vaksinen da de var 2 dager gamle fordi far ikke er opprinnelig norsk.

Bcg er jo ute av vaksinasjonsprogrammet nå, så man må ta det privat hvis man skal ha.

Det sto at det er en håndfull tilfeller av det i Norge hvert år... Sånn som folk reiser nå er det utrolig at folk takker nei til vaksine, selv om det skulle være en minimal sjanse for autisme så vil jeg heller ha en unge med autisme enn en som er død av tuberkulose!!

Den vaksina er vel ute av vaksinasjonsprogrammet nå?

Her hvor vi bor har d jobbet en med tuberkulose i barnehagen. En utenlandsk. Så alle barna på den aktuelle avdelingen måtte testets. Heldigvis ingen som ble smittet.
Men utrolig at de ikke sjekker innvandrere for sånt før de begynner å jobbe mdd barn!

Det sto at det er en håndfull tilfeller av det i Norge hvert år... Sånn som folk reiser nå er det utrolig at folk takker nei til vaksine, selv om det skulle være en minimal sjanse for autisme så vil jeg heller ha en unge med autisme enn en som er død av tuberkulose!!
Enig med deg. Vil mye heller ha et barn.med autisme enn et dødt barn.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

veldig glad for at snuppa mi har den vaksinen!
når vi skulle ta påfyll var vi i egypt og vaksine kontoret der hadde ikke vaksinen da han mente det ikke var noe vits da de tydeligvis ikke har det der nede!
mannen måtte kontakte selskapet som lager vaksinen for å få tak i! veldig glad det gikk og at hun er vaksinert allerede så tidlig!

Begge mine vaksinerte seg tidlig. 1 mann var 1 dag,og 2 var 2-3 uker gammel..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Ok. Så man kan få den når de er så unge altså.
Da må jeg sjekke ut det :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ok. Så man kan få den når de er så unge altså.
Da må jeg sjekke ut det :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja,det kan man :-)
Men,hvis barna er helt Norske,så er den ikke gratis..
Mine er halvt,så måtte ikke betale i hvert fall..

Kålormen Wael 14.10.11♡

Ja,det kan man :-)
Men,hvis barna er helt Norske,så er den ikke gratis..
Mine er halvt,så måtte ikke betale i hvert fall..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Ja de er helt norske.

Tviler på at jeg får storebror til å ta den men.... Skal sjekke med hs etterhvert.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Back
Topp