Mullah-tråden (mer passende :P)

©Smartass

Forumet er livet
Rimpro: Du og fjern-Erna[8D]

Greia er jo ikke at han digger å være her, men han har ikke hatt mye valg.
Nå er situasjonen der han kommer fra helt annerledes enn den var for bare noen år siden, og det begynner (begynner[;)]) å nærme seg en mulighet for at han kan returnere.
Men det er mange ting som må på plass.
I disse Maria Whatshername-tider, så florerer det av "Hvorfor kan ikke han dra"-meldinger over internett og irl.
Og det han gjør, er å svare at ja - det vil han, og forhåpentligvis kan han det, men ditt og datt må være sånn og slik.

Har ikke en dritt med Erna eller noen andre å gjøre.

Han er langt fra noen dum nisse, han er faktisk en ganske (veldig) klok mann, på mange felt.[;)]

NÅ skal vi endelig på legevakta, så vi får fortsette senere hvis det var noe mer BS du ville oppklare.[8D]

[:)]

Vært på legevakta?

Er der nå, venter på å komme inn. Ser ut som det kan ta litt tid men..[X(]

Da synes jeg du er ganske vill med begrepet "fri".
for særlig stor frihet har han jo ikke, han kan ikke gå særlig mye ut døra selv om han har all verdens lov.
Så han er ikke akkurat definisjonen på et fritt menneske[8D]

Du sier at han har fått en dom "der nede", jeg lurer på om du kan fortelle litt mer om det?
Irak er desverre enda langt fra å være en velfungerende rettsstat. Men det kommer seg, håper jeg.

[8D]

ORIGINAL: Rimpro

ORIGINAL: smartass

Da synes jeg du er ganske vill med begrepet "fri".
for særlig stor frihet har han jo ikke, han kan ikke gå særlig mye ut døra selv om han har all verdens lov.
Så han er ikke akkurat definisjonen på et fritt menneske[8D]

Du sier at han har fått en dom "der nede", jeg lurer på om du kan fortelle litt mer om det?
Irak er desverre enda langt fra å være en velfungerende rettsstat. Men det kommer seg, håper jeg.

- han har siden 8 des. 2006 stått oppført på FNs terrorliste
- I 2001 ble flere slike smågrupper slått sammen til organisasjonen Ansar al-Islam, og Ahmad som nå var blitt kjent som Mulla Krekar, ble organisasjonens leder. Ansar al-Islam okkuperte et område på grensen mellom irakisk og iransk Kurdistan. Gruppen gjennomførte i 2001-2003 en rekke massakrer og terrorhandlinger rettet mot de kurdiske selvstyremyndighetene, først og fremst partiet PUK. Myndighetene i Irak hevder Krekar var ansvarlig for disse udådene, og krever ham utlevert.
- I mars 2006 gjentok Krekar offentlig sin støtte til Osama Bin Laden og erklærte at islam er i krig med Vestens sivilisasjon
-
FNs sikkerhetsråd har samtidig ført Krekar opp på sin liste over aktive støttespillere for Al-qaida
- I juni 2010 arrangerte Krekar en pressekonferanse i Oslo, der han på arabisk erklærte at dersom han skulle bli drept etter en utvisning fra Norge, ville de ansvarlige selv bli drept; for eksempel av Ansar al-Islam, Al-qaeda[link=http://no.wikipedia.org/wiki/Mulla_Krekar#cite_note-7] eller hans egne barn. Statssekretær Pål K. Lønseth i Justisdepartementet at departementet har avvist et forslag fra Politiets Sikkerhetstjeneste om å la Krekar gjennomgå en rettssak i Irak, for deretter å sone i Norge.

Han er og en trussel for rikets sikkerhet...

Så jeg spør igjen, hvorfor sitter han ikek bak lås og slå?

[link=http://forum.babyverden.no/http://no.wikipedia.org/wiki/Mulla_Krekar#cite_note-2][/link] [/link]

Men kjære, dette har jo vært et land i borgerkrig![:-]
Kurdere har ikke bare kriget mot tyrkere, iranere eller arabere, men de har også hatt perioder (som dette i rødt) med kriger innad.
Og AaI har gjort ditt, men ikke tro at ikke PUK har gjort datt, imens KDP gjorde ditten, og PKK datten, og alle andre som måtte ønske å få styre slik de mener er best.
Dette er slett ikke et forsvar for mullah Krekar, Ansar al Islam eller noe annet - men man må nesten åpne øynene for at det er, ikke bare 2, men mange - sider i disse sakene.[;)]
Og at det er PUK som har "rett" nå er jo kun fordi det er de som styrer de viktigste delene nå, deriblant hovedstaden. Og ikke glem at det er lederen for PUK som sitter som president nå - i hele Irak altså, ikke bare Kurdistan.
Og det gjør det selvfølgelig umulig for mullah Krekar å returnere dit nå.
Men ALLE har blod på hendene her[&o] Men Ola og Kari er så fast bestemte på at det er mullahen som er terroristen, for det står det jo i avisen.[;)]

Uten at jeg vet og mener så enormt mye om den saken, bortsett fra at den er like overdimensjonert som Maria Ameli saken...

Rimpo: Du sier at Norge er et ideelt land å komme til om naive oss lar kriminelle gå fri osv. Følger vi ikke bare internasjonal lov? Er ikke dette en ratifisert lov i alle FN-land?

Han gjør det jo ikke bedre når han går rundt å truer folk med livet på direkte tv da.. Å holdningen han har generelt vær gang han er på tv.. Han håner Norges snillisme..

at de fleste neddi Irak har blod på hendene er vell ikke noe nytt.. Norge har blod på hendene fra kriger i midtøsten og..

Jeg faller litt tilbake på den oppfatningen jeg hadde ang. "overskrifts-lesere" jeg, altså..
Man burde ikke alltid bruke tabloider som eneste input.

Jeg vet ikke om du fikk med deg den amerikanske "dokumentaren" som de sendte på Tv2(?) om mullah Krekar. Det skulle vel være en serie, om forskjellige folk, men ble tatt av.
Han ble rett ut spurt om han mener at man kunne/burde drepe amerikanske sivile. Han svarte enkelt og greit, at amerikanske sivile er akkurat som norske sivile.
Og avisene blåste opp i fete typer dagen(e) etterpå, om at mullah Krekar mener at nordmenn burde drepes[8D]
Blir for dumt vettu. Men det selger jo. Ser ut som det er en del her inne som kjøper rått iallefall.[8|]

Han gjør det jo ikke bedre når han går rundt å truer folk med livet på direkte tv da.. Å holdningen han har generelt vær gang han er på tv.. Han håner Norges snillisme..

at de fleste neddi Irak har blod på hendene er vell ikke noe nytt.. Norge har blod på hendene fra kriger i midtøsten og..

Jeg faller litt tilbake på den oppfatningen jeg hadde ang. "overskrifts-lesere" jeg, altså..
Man burde ikke alltid bruke tabloider som eneste input.

Jeg vet ikke om du fikk med deg den amerikanske "dokumentaren" som de sendte på Tv2(?) om mullah Krekar. Det skulle vel være en serie, om forskjellige folk, men ble tatt av.
Han ble rett ut spurt om han mener at man kunne/burde drepe amerikanske sivile. Han svarte enkelt og greit, at amerikanske sivile er akkurat som norske sivile.
Og avisene blåste opp i fete typer dagen(e) etterpå, om at mullah Krekar mener at nordmenn burde drepes[8D]
Blir for dumt vettu. Men det selger jo. Ser ut som det er en del her inne som kjøper rått iallefall.[8|]

Alt taler jo imot fyren.. Har sett han selv på tv, å hørt ordene ordrett.. Trenger ikke tabloidaviser til å se at han disser Norge..

JEG skjønner ikke hvorfor fyren får bo fri i Norge, han burde vært i fengsel eller en annen lukket anstalt..

Sign!

Ja. Du skjønner ikke dét, nei. Nei, dét kan man jo bare ikke argumentere imot lizm, såeh.. jeg får vel gi meg.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Uten at jeg vet og mener så enormt mye om den saken, bortsett fra at den er like overdimensjonert som Maria Ameli saken...

Rimpo: Du sier at Norge er et ideelt land å komme til om naive oss lar kriminelle gå fri osv. Følger vi ikke bare internasjonal lov? Er ikke dette en ratifisert lov i alle FN-land?

Så det er internasjonal FN lov, at om man driver massakre og blodbad i eget land, kan de komme til Norge, å ikke få konsekvenser for hva de har gjort i landet sitt?
Høres merkelig ut.. Hadde ikke likt om noen hadde drept feks barnet mitt her i Norge, å stikki av til langtvekkistan å fått gå fri, fordi loven var blitt brutt i et annet land enn gjerningen skjedde...

Ja, det skjedde jo både i Martine-saken og i den i Ungarn.

Vi sender dem ut igjen så lenge de ikke risikerer dødsstraff...

Ja. Du skjønner ikke dét, nei. Nei, dét kan man jo bare ikke argumentere imot lizm, såeh.. jeg får vel gi meg.

Da var vi kanskje lizzom litt sånn lizm enig.. [8D][:D]

Ikke veldig.[8D]

Vi har vel i grunn totalt ulikt syn på denne saken (også[8D]).
Jeg synes selv at jeg har gjort et ærlig forsøk på å argumentere for mitt syn, men jeg så liksom ikke det helt store tilbake.[:-]

At NORGE skal være med å la noen gå fri, som egentlig burde vært på lukket anstalt?

Men det er det jo overhodet ingen grunn til, og derfor får han "gå fri".

Så du mener fyren er uskyldig å skal leve fri??????

Han er av høyesterett utpekt som en FARE for rikets sikkerhet....
Han står på FNs terror-liste
Han har trua Erna (eller den som sender han ut av landet) på livet

Er ikke det god nok grunn til å bure han inne?
Alt det andre han i tillegg har gjort i Irak, kan jo bare plusses på....

Mja, det er igrunn ikke opp til meg å dømme. Men det er heller ikke per dags dato noen som er klare for å kunne dømme heller. Og "alle andre" går foreløpig også fri. De som lever da.[:-]

Ja, jeg har fått med meg fare for rikets sikkerhet.. Men jeg må bare (oppriktig) beklage, og si at selv om jeg er over snittet interessert på dette feltet - så har jeg enda ikke fått med meg hvorfor.[:o]

Og han har ikke trua Erna. Men så er jeg også den (eneste?[8D]) som hadde full forståelse for han "Det er ingen trussel, det er en advarsel"-fyren også. Så man kan jo åpenbart tolke sånt som man vil.

Jeg oppfattet at det var du som trakk inn Ansar al Islam, og hva som har skjedd i Irak og Kurdistan - så prøvde jeg å gi en annen vinkling på det. Men om det er noe jeg har forbigått, så beklager jeg.[:)]

mullahbadullah burde dratt hjem for leeeenge siden, stå til ansvar for sine handlinger, ikke flykte å oppføre seg som en fjott i et land som har gitt han rikelig med omsorg.  dette er ikke en uskyldig mann som sårt trenger hjelp, han er en fare for rikets sikkerhet osv... (alt er ramsa opp i innlegga over). hvorfor han ikke blir straffa i norge må gudene svare på, tviler ikke på at han lever godt på VÅRE skattepenger og planlegger terror samtidig..[8D]

ORIGINAL: *Babytutta*

mullahbadullah burde dratt hjem for leeeenge siden, stå til ansvar for sine handlinger, ikke flykte å oppføre seg som en fjott i et land som har gitt han rikelig med omsorg.  dette er ikke en uskyldig mann som sårt trenger hjelp, han er en fare for rikets sikkerhet osv... (alt er ramsa opp i innlegga over). hvorfor han ikke blir straffa i norge må gudene svare på, tviler ikke på at han lever godt på VÅRE skattepenger og planlegger terror samtidig..[8D]

Jeg håper og tror at dette landet også har gitt deg rikelig med omsorg. Og nå syns jeg at du oppførte deg som en fjott.[:-]

Så du mener fyren er uskyldig å skal leve fri??????

Han er av høyesterett utpekt som en FARE for rikets sikkerhet....
Han står på FNs terror-liste
Han har trua Erna (eller den som sender han ut av landet) på livet

Er ikke det god nok grunn til å bure han inne?
Alt det andre han i tillegg har gjort i Irak, kan jo bare plusses på....

Mja, det er igrunn ikke opp til meg å dømme. Men det er heller ikke per dags dato noen som er klare for å kunne dømme heller. Og "alle andre" går foreløpig også fri. De som lever da.[:-]

alle andre som i hvem?

Ja, jeg har fått med meg fare for rikets sikkerhet.. Men jeg må bare (oppriktig) beklage, og si at selv om jeg er over snittet interessert på dette feltet - så har jeg enda ikke fått med meg hvorfor.[:o]

Hvorfor kommer vell av det jeg skrev til deg tidligere.. om hans forhold til alle disse "organisasjonene" i Irak. det at han støtter Al-qaida osv.. I tillegg til at han blafrer med leppene i media om ting han burde holdt kjeft om.

Og han har ikke trua Erna. Men så er jeg også den (eneste?[8D]) som hadde full forståelse for han "Det er ingen trussel, det er en advarsel"-fyren også. Så man kan jo åpenbart tolke sånt som man vil.

en trussel er en trussel.. Å når det kommer fra den mannen der, greier jeg ikke sette "tvilen" min på han.. Han har drept før, å "æresdrap" er en "normal" ting å gjøre i hans religion.

Jeg oppfattet at det var du som trakk inn Ansar al Islam, og hva som har skjedd i Irak og Kurdistan - så prøvde jeg å gi en annen vinkling på det. Men om det er noe jeg har forbigått, så beklager jeg.[:)]

Nå har jeg ikke satt med 100% ned i alle navn og det der ang hva han har gjort i Irak, har kun lest "oppramsinger" om hva han har bedrevet.. Men jeg vil tro at når både tingrett, lagmannsrett og høyesterett er enig, så har de de fleste korta på bordet til å mene noe om det..

Jeg har og hørt en annen vinkling på det, at han har gjort alt for lande sitt osv.. Men jeg syns ikke det skal frikjenne han fra hva han faktisk har gjort.. det at han støtter al-qaida er egentlig nok for min del..

mm... har ikke wysiwyg, så prøver punktliste:

*Mja, nå tenkte jeg vel på alle andre, som i alle andre involverte "borti der"..

*Ja, nå ser jeg ikke samme problemet på dette feltet. Men jeg regner jo med at høyesterett har en grunn. Men som sagt, jeg innrømmer at jeg ikke vet der - så det må jeg finne ut.[:-]
Ang. uttalelser i media: y-y-y-yyytringsfrihet var det ja.

*Æresdrap er ikke en "normal" ting å gjøre i hans religion. Og denne mannen har god religionskunnskap. Tror uansett ikke det evt. ville falle inn under æresdrap, men hevndrap eller noe slik. Men jeg syns ikke alltid at å påpeke fakta er det samme som en trussel (ref. Mohyeldeen), men jeg vet at jeg er på mindretallets side der. (i disse t eksemplene iallefall)

*Ja.. nå har jeg hatt dette området som interessefelt (på hobbybasis[8D]) de siste 12 årene omtrent, men jeg skjønner at det ikke er interessant for mannen i gata. Bare mannen i Tøyengata[8D] Jaja, nå harn flytta.
Jeg er enig med deg i at det er veldig sansynlig at høyesterett har sine grunner. Men siden jeg ikke heller vet hva det går i, så kan jeg ikke uttale meg om det jeg heller.
Og som jeg sa tidligere, så sier jeg ikke dette (alle innlegg her) for å forsvare eller unnskylde noen. Men jeg syns det er greit at man har litt peiling på hva man snakker om, istedet for å bare rope "terrorist" eller hva man nå liker å skrike. Ikke deg jeg sikter til nå, men generelt. 99% har en veldig sterk mening ang denne mannen, og kansje 20% har litt peiling utover det man får fra avisoverskriftene.

ORIGINAL: *Babytutta*

Jeg håper og tror at dette landet også har gitt deg rikelig med omsorg. Og nå syns jeg at du oppførte deg som en fjott.[:-]

Nå er det vell en "plikt" at det landet du tilhører skal gi deg rikelig med omsorg.. Krekar er UTVIST, å lever på "lånt" tid i avvente av at Irak skal ta imot han uten å drepe han..
Han lever av sosialen, som er våre skattepenger.. å han har det igrunn jævli bra i Norge, iforhold til hvordan han hadde hatt det i andre land..

LITT ydmykhet hadde ikke skada han..

Han lever ikke av sosialen. Han får ingen trygd eller livsopphold eller noe overhodet.
Men han bor jo sammen med familien sin, som har lovlig opphold her. Og det må han vel få gjøre.

Så det er internasjonal FN lov, at om man driver massakre og blodbad i eget land, kan de komme til Norge, å ikke få konsekvenser for hva de har gjort i landet sitt?
Høres merkelig ut.. Hadde ikke likt om noen hadde drept feks barnet mitt her i Norge, å stikki av til langtvekkistan å fått gå fri, fordi loven var blitt brutt i et annet land enn gjerningen skjedde...

Ja, det skjedde jo både i Martine-saken og i den i Ungarn.

Vi sender dem ut igjen så lenge de ikke risikerer dødsstraff...

Er du enig i at de skal gå fri?????????

At NORGE skal være med å la noen gå fri, som egentlig burde vært på lukket anstalt?

det er helt sykt at det kan skje..

Jeg er ENIG i at de ikke skal sendes tilbake til dødsstraff, men jeg er faen ikke enig i at de kan spankulere rundt i gata som om de var uskyldig...

Norge har da vell fengsel de og..

Hahahahaha...ja for norske fengsler er virkelig en straff for mange.... Sorry, bare måtte kommentere den...lister meg ut herfra igjen.....

Back
Topp