ORIGINAL: Rimpro
ORIGINAL: smartass
ORIGINAL: Rimpro
Så du mener fyren er uskyldig å skal leve fri??????
Han er av høyesterett utpekt som en FARE for rikets sikkerhet....
Han står på FNs terror-liste
Han har trua Erna (eller den som sender han ut av landet) på livet
Er ikke det god nok grunn til å bure han inne?
Alt det andre han i tillegg har gjort i Irak, kan jo bare plusses på....
Mja, det er igrunn ikke opp til meg å dømme. Men det er heller ikke per dags dato noen som er klare for å kunne dømme heller. Og "alle andre" går foreløpig også fri. De som lever da.[:-]
alle andre som i hvem?
Ja, jeg har fått med meg fare for rikets sikkerhet.. Men jeg må bare (oppriktig) beklage, og si at selv om jeg er over snittet interessert på dette feltet - så har jeg enda ikke fått med meg hvorfor.[:o]
Hvorfor kommer vell av det jeg skrev til deg tidligere.. om hans forhold til alle disse "organisasjonene" i Irak. det at han støtter Al-qaida osv.. I tillegg til at han blafrer med leppene i media om ting han burde holdt kjeft om.
Og han har ikke trua Erna. Men så er jeg også den (eneste?[8D]) som hadde full forståelse for han "Det er ingen trussel, det er en advarsel"-fyren også. Så man kan jo åpenbart tolke sånt som man vil.
en trussel er en trussel.. Å når det kommer fra den mannen der, greier jeg ikke sette "tvilen" min på han.. Han har drept før, å "æresdrap" er en "normal" ting å gjøre i hans religion.
Jeg oppfattet at det var du som trakk inn Ansar al Islam, og hva som har skjedd i Irak og Kurdistan - så prøvde jeg å gi en annen vinkling på det. Men om det er noe jeg har forbigått, så beklager jeg.[:)]
Nå har jeg ikke satt med 100% ned i alle navn og det der ang hva han har gjort i Irak, har kun lest "oppramsinger" om hva han har bedrevet.. Men jeg vil tro at når både tingrett, lagmannsrett og høyesterett er enig, så har de de fleste korta på bordet til å mene noe om det..
Jeg har og hørt en annen vinkling på det, at han har gjort alt for lande sitt osv.. Men jeg syns ikke det skal frikjenne han fra hva han faktisk har gjort.. det at han støtter al-qaida er egentlig nok for min del..
mm... har ikke wysiwyg, så prøver punktliste:
*Mja, nå tenkte jeg vel på alle andre, som i alle andre involverte "borti der"..
*Ja, nå ser jeg ikke samme problemet på dette feltet. Men jeg regner jo med at høyesterett har en grunn. Men som sagt, jeg innrømmer at jeg ikke vet der - så det må jeg finne ut.[:-]
Ang. uttalelser i media: y-y-y-yyytringsfrihet var det ja.
*Æresdrap er ikke en "normal" ting å gjøre i hans religion. Og denne mannen har god religionskunnskap. Tror uansett ikke det evt. ville falle inn under æresdrap, men hevndrap eller noe slik. Men jeg syns ikke alltid at å påpeke fakta er det samme som en trussel (ref. Mohyeldeen), men jeg vet at jeg er på mindretallets side der. (i disse t eksemplene iallefall)
*Ja.. nå har jeg hatt dette området som interessefelt (på hobbybasis[8D]) de siste 12 årene omtrent, men jeg skjønner at det ikke er interessant for mannen i gata. Bare mannen i Tøyengata[8D] Jaja, nå harn flytta.
Jeg er enig med deg i at det er veldig sansynlig at høyesterett har sine grunner. Men siden jeg ikke heller vet hva det går i, så kan jeg ikke uttale meg om det jeg heller.
Og som jeg sa tidligere, så sier jeg ikke dette (alle innlegg her) for å forsvare eller unnskylde noen. Men jeg syns det er greit at man har litt peiling på hva man snakker om, istedet for å bare rope "terrorist" eller hva man nå liker å skrike. Ikke deg jeg sikter til nå, men generelt. 99% har en veldig sterk mening ang denne mannen, og kansje 20% har litt peiling utover det man får fra avisoverskriftene.