Mulighet for tvillinger?

Juli2015&Mai2018

Flørter med forumet
image.jpg Ble gravid med spiral, så var på innvendig ultralyd i uke seks, og gynekologen så da et bankende hjerte. Er det da noen som helst sjanse for at det kan være tvillinger? Får til stadighet kommentarer om jeg er sikker på at det bare er en, men i det siste har jeg blitt litt usikker.. Er det virkelig mulig at han kunne oversett det?

Legger ved bilde fra jeg var fem uker på vei, og et når jeg er femten uker, skal også sies at jeg har gådd ned tre kilo fra uke fem til femten.

Ganske sikker på at det er flere som opplever å ikke se flerlinger før på senere ul.. Jeg hadde nok ikke klart å vente på oul, hadde nok bestilt en ul privat :) Men kan hende du bare får stor mage, kan også hende at den ikke vokser veldig mye på et senere tidspunkt :) lykke til ihvertfall! Veldig fin mage da :)

Det er fint mulig. Var selv på ul i uke 6 for å se om det var to. Hun så bare en, men sa det ikke var sikkert likevel. Det var bare en da, men mann vet aldri

Har vært en del dårlig, veldig sliten, hodepine og mye kvalm, men har bare kastet opp to ganger, så det gir liksom ikke mening at jeg skal gå ned i vekt når jeg egentlig føler at jeg vokser alle veier, haha!

Barnefar har tvillinger på sin side av slekten, men det mente jordmor at ikke hadde noe å si for min graviditet. Er foresten førstegangsgravid, så er ihvertfall ikke derfor magen vokser så fort :-)

Skulle gjerne dratt på en til ultralyd, men er tre timer til nermeste privatklinikk :-( har heldigvis oul om ti dager, ville bare sjekke om det var en mulighet enda for at det kunne være to :-)

Jeg var på innvendig UL i uke 7.. Da kunne legen så vidt se to små men måtte komme tilbake i uke 9 for å bekrefte det å det ble det ;)
Jeg gikk mye opp i de to tidligere svangerskapene men i dette med tvillinger så har jeg gått ned 6 kilo til nå (16 uker i dag) men magen vokser som bare det :p ikke har jeg kaste opp noe særlig heller å har hatt helt ok matlyst å spist godt :)
Muligheten er der.. ;)

Jeg var på tidlig UL og der så de tvillinger. De sa det er mulig å overse det, men ytterst sjeldent - i såfall sløvt arbeid. Jeg fikk nesten ikke mage før jeg var nærmere uke 16-17.. Gikk bare opp 7 kg.. men født i uke 30 da :) Så størrelsen på magen trenger ike indikere noe som helst :) Har du funnet ut noe mer da? :D

Back
Topp