Mulighet for tidlig UL?

Lilly25

Blir kjent med forumet
Skal til første kontroll hos lege 3/4. Har veldig lyst på tidlig ul, finnes ikke private klinikker her omkring. Tror dere at det er mulig å få det med to spontanaborter bak seg, samt at jeg har gått på progesteron de første ukene av dette svangerskapet? Er i uke 9+0 i dag.
Eller er det like greit å bare vente til den obligatoriske ultralyden? Vil jo så gjerne se at det er noe der, helst med en gang [emoji4][emoji4]

Kan du ikke bare spørre fastlegen din om henvisning? Legg til grunne dine SAer og din uro og trang til å se at det er noe der. De fleste fastleger er greie på å henvise.

Fortell dine bekymringa te legen så avgjør h*n om du får henvisning eller ikke. Trur nok ikke vi hær inne kan si hva legen velge å gjør.

Skal til første kontroll hos lege 3/4. Har veldig lyst på tidlig ul, finnes ikke private klinikker her omkring. Tror dere at det er mulig å få det med to spontanaborter bak seg, samt at jeg har gått på progesteron de første ukene av dette svangerskapet? Er i uke 9+0 i dag.
Eller er det like greit å bare vente til den obligatoriske ultralyden? Vil jo så gjerne se at det er noe der, helst med en gang [emoji4][emoji4]

Sånn ellers tenker jeg at det er viktig at lav terskel for å henvise videre er en viktig kvalitet hos en fastlege. Selvsagt skal en fastlege stole på sin egen kunnskap men jeg tenker at et must for meg når jeg ser etter fastlege er en som lytter til meg som bruker og ikke er redd for å henvise.

Jeg får tidlig ul pga 2 sa. Jeg var hos kontroll hos gyn etter siste sa og fikk beskjed om å ta kontakt direkte for tul i uke 7 for å se at hjertet slår.
Spør!

Jeg fikk også henvisning til TUL forrige svangerskap, etter 2 tidligere SA, var urolig, og ble veldig beroliget av å få det [emoji4]

Eg har også hatt 2 tidlige SA, men fekk ikkje TUL (eg pressa heller ikkje på, hadde kanskje fått då). Men skulle få med eingong dersom eg starta å blø eller noko slikt. Eg har derimot ein privat klinikk i nærheita, so har bestilt sjølv :)

Back
Topp