Mulighet for graviditet

Fløtemysost

Flørter med forumet
Hei!
Håper noen kan svare meg… evt med sine erfaringer!

Positiv el-test onsdag. Hadde sex man, tirs og ons. Ikke tors og fre…

kan jeg likevel bli gravid denne syklusen? Eller må man helst ha sex på selve el-dagen også(mest sand torsdag)?

Da dere ble gravide- når hadde dere sex ift pos el-test?

Du kan absolutt bli gravid, selvom du ikke har hatt sex torsdag og fredag ☺️

"Sædceller kan overleve i underlivet hos kvinnen i inntil 3 dager. Skal befruktning av egget kunne skje, må sædcellene være på plass en gang mellom 3 dager før eggløsning og 1 dag etter."

Norsk helseinformatikk

Du kan absolutt bli gravid, selvom du ikke har hatt sex torsdag og fredag ☺️

"Sædceller kan overleve i underlivet hos kvinnen i inntil 3 dager. Skal befruktning av egget kunne skje, må sædcellene være på plass en gang mellom 3 dager før eggløsning og 1 dag etter."

Norsk helseinformatikk
Takk for svar!! Har noen erfaring med å bli gravid utenom eggløsningsdagen, men heller hatt sex de 2 dagene før?

Vi sikra oss noen dager før eggløsning og på eggløsningsdagen, ble gravide har lest at det er bra å ha sex dagene før for da er sædcellene «klar» til å svømme spennende å følge med her! I følge min app så skulle jeg ha eggløsning idag, men testen sier jeg ikke har. Testet positiv på eggløsning dagen etter sist vi holdt på også, så satser på eggløsning i morgen!
Masse lykke til

Jeg testet med EL tester og temper, så ganske sikker på EL denne runden. Vi hadde sex 5 dager før EL dagen, og 1 dag etter ❤️ Mannen hadde influensa :p så enten har mannen supersperm som lever i dagesvis, eller så brukte egget mitt veldig god tid ;)

Vi hadde det en fredag morgen, jeg hadde el lørdag/søndag, ble gravid den syklusen :)

Vi hadde sex 4 og 2 dager før + dagen etter el. 9 dpo i dag og testet positivt :love7 Testet både med el-tester og tok temperaturen.

Takk for svar!! Har noen erfaring med å bli gravid utenom eggløsningsdagen, men heller hatt sex de 2 dagene før?
Sniker fra juli-gruppa.
Jepp, det ble vi. ;) Jeg tror det er gode muligheter for at dere har truffet helt utmerket. Vi hadde sex to dager før EL, og på dagen der EL-testen var positiv, ikke etter det. Spiren sitter foreløpig ennå, er litt over 8 uker på vei. :happy:

Har vært gravid to ganger. Første gangen hadde vi sex en og tre dager før eggløsning, andre gangen var det en, tre og fire dager før.

Tok det da lengre tid for deg å bli gravid? Ammer 3 ganger i døgnet enda… redd det gjør det vanskelig å bli gravid?

Vi prøvde i to måneder på denne spiren, så det gikk radig! :smiley-angelic001 var usikker selv på hvordan ammingen ville påvirke mulighetene våre. Men mensen kom regelmessig, så da tenkte jeg det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg har ikke lest nok om dette til å uttale meg med sikkerhet dog :p

Noen som ammet da de ble gravide?
Ammet ikke denne gangen, men når sønnen min var 5 mnd så fullammet jeg han, og ble gravid med lillesøster. Vi ammet MYE, både dag og natt :)

Vi prøvde i to måneder på denne spiren, så det gikk radig! :smiley-angelic001 var usikker selv på hvordan ammingen ville påvirke mulighetene våre. Men mensen kom regelmessig, så da tenkte jeg det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg har ikke lest nok om dette til å uttale meg med sikkerhet dog :p
Hadde du helt regelmessig syklus? Min varierer fra 28-31. og el rundt dag 17-19.

Hadde du helt regelmessig syklus? Min varierer fra 28-31. og el rundt dag 17-19.

Helt på dagen var de ikke, men ganske så regelmessige til å ha PCOS :hilarious:
EL på dag 30 første prøvesyklus og EL på dag 32 den andre. Har tidligere hatt sykluser på 35, 44 og 50 dager om hverandre. Grusomt kjedelig :dead:

Helt på dagen var de ikke, men ganske så regelmessige til å ha PCOS :hilarious:
EL på dag 30 første prøvesyklus og EL på dag 32 den andre. Har tidligere hatt sykluser på 35, 44 og 50 dager om hverandre. Grusomt kjedelig :dead:
Håååper vi har truffet på disse dagene denne gangen. Har så lyst på to relativt tette. Har du noen tips til å øke sjansene? Tebker å teste meg 28 des! Da er jeg 12 dpo. Eller kanskke teste før?

Håååper vi har truffet på disse dagene denne gangen. Har så lyst på to relativt tette. Har du noen tips til å øke sjansene? Tebker å teste meg 28 des! Da er jeg 12 dpo. Eller kanskke teste før?

Krysser fingrene for dere! ☺️ Har ingen gode tips å komme med for å øke sjansene etter EL har vært. Spennende blir det å høre hvordan det går! Syns 12DPO høres lurt ut for testing! Nyt jula og hold oss oppdatert om du vil! :joyful:

Back
Topp