Jeg har hatt min kjipeste dag i denne graviditeten hittil. I natt hadde jeg sex med min samboer, hvor det plutselig ble kjempevått i sengen. Jeg hadde akkurat vært på do så skjønte at det ikke kunne være tiss. Med en flekk på ca 20cm i diameter og hele overmadrassen var klissvåt i det området. Det luktet sukkersøtt, ingen urinlukt, så tankene var rett på fostervannet.
I morges kjente jeg at jeg begynte å få kynnere, noe jeg ikke har hatt noe av hittil, så ringe føden og ble sendt inn på akutt undersøkelse. Det var helt forferdelig. Fordi jeg er 22+5 så er ikke babyen gammel nok til at det reddes, var nå i hvert fall det de ga godt nok inntrykk av, så jeg begynte å gråte og hadde det jævlig. Undersøkelsen viste at det er fostervann i fostersekken, men at det kan være en sprekk høyere opp enn ved livmorhalsen. Så går for tiden rundt på tå, redd for å miste babyen min.
Men - hvis det viser seg at det aldri var fostervann, hva kan det ha vært da?
I morges kjente jeg at jeg begynte å få kynnere, noe jeg ikke har hatt noe av hittil, så ringe føden og ble sendt inn på akutt undersøkelse. Det var helt forferdelig. Fordi jeg er 22+5 så er ikke babyen gammel nok til at det reddes, var nå i hvert fall det de ga godt nok inntrykk av, så jeg begynte å gråte og hadde det jævlig. Undersøkelsen viste at det er fostervann i fostersekken, men at det kan være en sprekk høyere opp enn ved livmorhalsen. Så går for tiden rundt på tå, redd for å miste babyen min.
Men - hvis det viser seg at det aldri var fostervann, hva kan det ha vært da?