Muligens fostervannlekkasje

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Jeg har hatt min kjipeste dag i denne graviditeten hittil. I natt hadde jeg sex med min samboer, hvor det plutselig ble kjempevått i sengen. Jeg hadde akkurat vært på do så skjønte at det ikke kunne være tiss. Med en flekk på ca 20cm i diameter og hele overmadrassen var klissvåt i det området. Det luktet sukkersøtt, ingen urinlukt, så tankene var rett på fostervannet.

I morges kjente jeg at jeg begynte å få kynnere, noe jeg ikke har hatt noe av hittil, så ringe føden og ble sendt inn på akutt undersøkelse. Det var helt forferdelig. Fordi jeg er 22+5 så er ikke babyen gammel nok til at det reddes, var nå i hvert fall det de ga godt nok inntrykk av, så jeg begynte å gråte og hadde det jævlig. Undersøkelsen viste at det er fostervann i fostersekken, men at det kan være en sprekk høyere opp enn ved livmorhalsen. Så går for tiden rundt på tå, redd for å miste babyen min.

Men - hvis det viser seg at det aldri var fostervann, hva kan det ha vært da?

Jeg har hatt min kjipeste dag i denne graviditeten hittil. I natt hadde jeg sex med min samboer, hvor det plutselig ble kjempevått i sengen. Jeg hadde akkurat vært på do så skjønte at det ikke kunne være tiss. Med en flekk på ca 20cm i diameter og hele overmadrassen var klissvåt i det området. Det luktet sukkersøtt, ingen urinlukt, så tankene var rett på fostervannet.

I morges kjente jeg at jeg begynte å få kynnere, noe jeg ikke har hatt noe av hittil, så ringe føden og ble sendt inn på akutt undersøkelse. Det var helt forferdelig. Fordi jeg er 22+5 så er ikke babyen gammel nok til at det reddes, var nå i hvert fall det de ga godt nok inntrykk av, så jeg begynte å gråte og hadde det jævlig. Undersøkelsen viste at det er fostervann i fostersekken, men at det kan være en sprekk høyere opp enn ved livmorhalsen. Så går for tiden rundt på tå, redd for å miste babyen min.

I feel you sister *stor klem* . Jeg forstår godt du er redd :( . Jeg har også opplevd mye skremsel med store mengder væske fra vagina. Særlig når jeg trener. Jeg trente i uke 18 og plutselig var både truse og bukse gjennomvåt. Ble sendt til sykehuset og de sa det ikke var forservann lekaskje, og at livmorhalsen så god og sterk ut. Jeg er i uke 22+6 nå, så en dag mer enn deg.

Det kan KANSKJE være urin (men jeg hadde helt tom blære når jeg trente) Ellers lager vaginaene våre masse ekstra væske, særlig under anstrengelse fikk jeg beskjed om. Så mye væske kan være vagina væske også.
Sex får jeg ikke for tiden, mannen føler desverre at han har sex med barnet sitt så jeg er mer inkubator enn kjæreste hehe. Men sex stimulerer jo at man blir våt, kanskje graviditeten gjorde deg supevåt i går? Jeg håper der går bra med deg å lille :)

Har ikke noe godt svar til deg på hva det kan ha vært. Men om de fant en mulig sprekk så er det vel sannsynelig at det var fostervann?
Søstern mistet i uke 22, der gikk først alt vannet og på kvelden var fødselen i gang, de begynner først å forsøke å redde når man er i uke 23/24. Da hun ble gravid på nytt sa legene at uke uke 24 var bra, 26 enda bedre og 28 var det kritisk, men veldig gode odds.

Hva skjer videre nå da?

Dette kan ikke være ålreit å oppleve, og krysser fingre og tær for at alt går bra [emoji173]

Foresten jeg kom på noe jordmor sa til meg for å roe meg ned.OM det er forservann lekaskje vil ikke lekkasjen stoppe. Om du blir masse våt, men så skifter truseinnlegg/truse og den holder seg tørr den neste timen og det ikke er kommet noe, er det ikke lekasje. Blirndu kronisk våt, selv i ro, og det som kommer ut kanskje har en svak rosa skjær er det fostervann

Det kan veldig gjerne være utflod, den kan tidvis bli helt vanndig unger graviditet, og oppleves i store mengder fra tid til annen. Vi hadde veldig mange polikliniske undersøkelser av gravide som trodde de hadde vannavgang da jeg jobbet på føden.

Men de testet vel for fostervann?? Det gjorde vi jo alltid, testet bindet for fostervann, og hadde da et klart svar med en gang....

Og du har helt rett, blir babyene våre født før uke 23 blir ingenting gjort, de har ikke lov rett og slett.
Et sted må grensen gå, og om de skulle klare å redde en baby tidligere, vil konsekvensene bli så store for barnet at det ikke vil kunne leve et verdig liv.

Det må være en forferdelig situasjon å være i! Hvordan går det med deg i dag?

Huff så skremmende! Hvordan går det nå? Kommet noe mer? Er du hjemme?
Sender mange gode tanker [emoji173]️

Uff så ekkelt :(
Hvis det ikke var fostervann, så kan det ha vært sprut fra sexen? Pleier du å få sprut orgasme? Håper at det ikke var fostervann og at alt vil gå bra ❤️

Har ikke noe godt svar til deg på hva det kan ha vært. Men om de fant en mulig sprekk så er det vel sannsynelig at det var fostervann?
Søstern mistet i uke 22, der gikk først alt vannet og på kvelden var fødselen i gang, de begynner først å forsøke å redde når man er i uke 23/24. Da hun ble gravid på nytt sa legene at uke uke 24 var bra, 26 enda bedre og 28 var det kritisk, men veldig gode odds.

Hva skjer videre nå da?

Dette kan ikke være ålreit å oppleve, og krysser fingre og tær for at alt går bra [emoji173]

Veldig trist å høre om din søster. Jeg krysser fingrene for at alt er som det skal her, for ikke opplevd noe vått i dag.

Foresten jeg kom på noe jordmor sa til meg for å roe meg ned.OM det er forservann lekaskje vil ikke lekkasjen stoppe. Om du blir masse våt, men så skifter truseinnlegg/truse og den holder seg tørr den neste timen og det ikke er kommet noe, er det ikke lekasje. Blirndu kronisk våt, selv i ro, og det som kommer ut kanskje har en svak rosa skjær er det fostervann

Jeg hadde tømt meg rett før «akten» så reagerte. Men i dag har det ikke kommet en dråpe så krysser fingrene og holder meg ordentlig i ro.

Det kan veldig gjerne være utflod, den kan tidvis bli helt vanndig unger graviditet, og oppleves i store mengder fra tid til annen. Vi hadde veldig mange polikliniske undersøkelser av gravide som trodde de hadde vannavgang da jeg jobbet på føden.

Men de testet vel for fostervann?? Det gjorde vi jo alltid, testet bindet for fostervann, og hadde da et klart svar med en gang....

Hun valgte å ikke teste for fostervann, noe jeg syntes var rart fordi da kunne hun fått avkreftet eller bekreftet problemstillingen. Holder meg i ro i tilfelle

Uff så ekkelt :(
Hvis det ikke var fostervann, så kan det ha vært sprut fra sexen? Pleier du å få sprut orgasme? Håper at det ikke var fostervann og at alt vil gå bra [emoji173]️

Aldri skjedd før, så ble rent sjokkert. Fikk ingen organsme under økten som jeg selv vet heller. Ikke kommet en dråpe i dag

Hun valgte å ikke teste for fostervann, noe jeg syntes var rart fordi da kunne hun fått avkreftet eller bekreftet problemstillingen. Holder meg i ro i tilfelle

Kjemperart! Det verste er jo å gå sånn og ikke vite, kanskje er man kjemperedd uten grunn[emoji32] krysser fingra for at alt er bra[emoji4]

Jeg hadde tømt meg rett før «akten» så reagerte. Men i dag har det ikke kommet en dråpe så krysser fingrene og holder meg ordentlig i ro.
Så bra :) jeg har tenkt på deg og hvordan der gikk. Så va godt å høre at det stoppet opp.
Om han mot formodning skullle komme for tidlig om noen uker, er det ikke nødvendigvis entydig med et vanskelig liv. Jeg er født i uke 27 og alt er bra med meg.

Men la oss alle håpe disse dyrebare mageboerne være holder seg inne til februar minst :happy::stinkyfeet:

Krysser fingrene for at den lille holder seg inne lenge ennå! Og vit at selv om babyen kanskje kommer tidlig, så betyr ikke det er dårligere liv! Noen har kanskje noen utfordringer, men de har et like godt liv for det [emoji173][emoji173] men det trenger ikke bety at ditt barn får noen form for utfordringer.
Lykke til [emoji173][emoji173]

Back
Topp