Mulig xu - svangerskap utenfor livmor

Limabø

Betatt av forumet
Desemberlykke 2018
Hei. Jeg har hatt veldige smerter siden lørdag, er 5+2 nå. Dro til fastlegen, ble sendt til sykehuset, de har sjekket, men fant ikke så mye da jeg er tidlig på vei. Likevel har jeg HCG på 1840, gynekologen hadde forventet mer å se med tanke på hcgverdiene. Har ligget på sykehuset i natt ril observasjon. De er redd for blødning. Har ikke blødd noe. Noen som har erfart noe lignende? Hvordan gikk det?

Jeg har så følelsen på at legene antar det verste for å ikke gi meg falske forhåpninger. De snakker om operasjon for å se nærmere... Kjenner jeg blir sur, stressa og motvillig til detta...
 
Ikkje erfart liknande, men så bra dei tek det på alvor og heller undersøker deg før du har blødd for mykje innvendig. E jo dei indre blødningane som er det farlegaste, for dei kan blø mykje før ein ser det sjølv utvendig. Har lest alt for mykje om xu, so kan dessverre litt om det og dermed ekstra redd for at eg skal havne i blandt dei tilfella.

Ynskjer deg mykje lukke til og håpar det beste ❤️ Sender mange klemma ❤️
 
(Sniker)
Trodde de pleide å vente med operasjon til de kunne fastslå noe med ultralyd, og det er nok litt tidlig enda ja.
Kommer sikkert an på smertene dine, og om de er veldig sikre på exu vil de nok prøve å redde egglederen din så du slipper å miste den.
Du skriver ikke noe om hvilke typer smerter du har, men jeg hadde tidvis intense mensensmerter, og var selv innom tanken på exu. Men det var det heldigvis ikke.
Lykke til:Heartred
 
Hei. Jeg har hatt veldige smerter siden lørdag, er 5+2 nå. Dro til fastlegen, ble sendt til sykehuset, de har sjekket, men fant ikke så mye da jeg er tidlig på vei. Likevel har jeg HCG på 1840, gynekologen hadde forventet mer å se med tanke på hcgverdiene. Har ligget på sykehuset i natt ril observasjon. De er redd for blødning. Har ikke blødd noe. Noen som har erfart noe lignende? Hvordan gikk det?

Jeg har så følelsen på at legene antar det verste for å ikke gi meg falske forhåpninger. De snakker om operasjon for å se nærmere... Kjenner jeg blir sur, stressa og motvillig til detta...

Uffameg. Tenker på deg og håper og tror dette går bra! De tar det hvertfall på alvor og hjelper deg og den lille. God klem til deg :Heartred
 
Har ikke noe erfaring, men vil sende deg en god klem [emoji173]️ får håpe på det beste [emoji173]️ godt de tar deg på alvor[emoji173]️
 
Tusen takk dere. :Heartbigred :Heartbigred

Jeg er så sikker på at det går bra, så syns det mest er irriterende, selv om jeg er utrolig takknemlig for at de tar det på alvor! Fastlegen nærmest smålo av at jeg var litt bekymra.. Så jeg er litt ambivalent kan du si... Hehe.. Jaja, vi vet hvert fall at vi kan lage barn. Liten trøst.
 
(Sniker)
Trodde de pleide å vente med operasjon til de kunne fastslå noe med ultralyd, og det er nok litt tidlig enda ja.
Kommer sikkert an på smertene dine, og om de er veldig sikre på exu vil de nok prøve å redde egglederen din så du slipper å miste den.
Du skriver ikke noe om hvilke typer smerter du har, men jeg hadde tidvis intense mensensmerter, og var selv innom tanken på exu. Men det var det heldigvis ikke.
Lykke til:Heartred


De vil nok vente, men oppfatta det som at det bare trenger å være sannsynlig. Hvordan ble du sikker på at det ikke var exu? Ultralyd? Eventuelt, i hvilken uke?
 
(Sniker)
Trodde de pleide å vente med operasjon til de kunne fastslå noe med ultralyd, og det er nok litt tidlig enda ja.
Kommer sikkert an på smertene dine, og om de er veldig sikre på exu vil de nok prøve å redde egglederen din så du slipper å miste den.
Du skriver ikke noe om hvilke typer smerter du har, men jeg hadde tidvis intense mensensmerter, og var selv innom tanken på exu. Men det var det heldigvis ikke.
Lykke til:Heartred
Enig


De pleier da å kunne se om det ligger noe i egglederen og ihvertfall se om det er en oppklaring i livmoren nå. Trodde også de avventet operasjon til de vet sikkert. Men godt du blir fulgt opp
 
Uff! Krysser alt jeg har for at alt går bra [emoji173]
 
V
De vil nok vente, men oppfatta det som at det bare trenger å være sannsynlig. Hvordan ble du sikker på at det ikke var exu? Ultralyd? Eventuelt, i hvilken uke?
Var jo ikke sikker på det. Men avventet til TUL siden jeg likevel skulle ha det i uke 7 pga IVF.
 
Phu! Endelig en lege jeg er mer enig i. Han sa vi skulle vente til neste uke og se om det har skjedd noe da. Det har vært en økning i HCG i løpet av 15 timer, og det er bra! MEN! Legen fant en væske pose til. Enten er det blod og forløp til abort ELLER et barn til! Hahahaha! Her er det bare å vente i spenning. Kan være mange utfall her nå:
1. Kun ett foster og et normalt svangerskap med mye smerter
2. To foster og svangerskap med tvillinger
3. Tidlig abort
4. Svangerskap utenfor livmor og operasjon

Å kjære all verden! Hehehehe (ler nervøst) xsmile9:happy3
 
De hadde mistanke om svangerskap utenfor livmoren på meg for to uker siden. Er 5+3 i dag. Unner deg virkelig ikke dette! Har dessverre ikke mer erfaring enn at jeg dro inn og tok prøver.
Masse lykke til og jeg håper du er like heldig som meg og at de tar feil [emoji173]️
 
Phu! Endelig en lege jeg er mer enig i. Han sa vi skulle vente til neste uke og se om det har skjedd noe da. Det har vært en økning i HCG i løpet av 15 timer, og det er bra! MEN! Legen fant en væske pose til. Enten er det blod og forløp til abort ELLER et barn til! Hahahaha! Her er det bare å vente i spenning. Kan være mange utfall her nå:
1. Kun ett foster og et normalt svangerskap med mye smerter
2. To foster og svangerskap med tvillinger
3. Tidlig abort
4. Svangerskap utenfor livmor og operasjon

Å kjære all verden! Hehehehe (ler nervøst) xsmile9:happy3

Så bra! Håper på at det er to for din del! [emoji173]️
 
Kjære vene! Jeg krysser fingrene for at dette vil gå bra for dere og at dette ikke ender i noe trist [emoji173] hold oss oppdatert! Tenk om det er tvillinger da! [emoji7]
 
Jeg satser alt jeg har på tvillinger!!:Heartred Hold oss oppdatert! Hvor lenge blir du på sykehuset?
 
Phu! Endelig en lege jeg er mer enig i. Han sa vi skulle vente til neste uke og se om det har skjedd noe da. Det har vært en økning i HCG i løpet av 15 timer, og det er bra! MEN! Legen fant en væske pose til. Enten er det blod og forløp til abort ELLER et barn til! Hahahaha! Her er det bare å vente i spenning. Kan være mange utfall her nå:
1. Kun ett foster og et normalt svangerskap med mye smerter
2. To foster og svangerskap med tvillinger
3. Tidlig abort
4. Svangerskap utenfor livmor og operasjon

Å kjære all verden! Hehehehe (ler nervøst) xsmile9:happy3

Masse lykke til og stor klem! <3
 
Jeg føler med deg! Krysser alt jeg har for at det går bra[emoji173] jeg har erfaring med xu fra tidligere. Jeg ante ikke at jeg var gravid da jeg fikk blødninger lik tid som menstruasjonen var ventet. Hadde heller ingen symptomer på graviditet. Hadde sterke smerter og ble hentet av ambulanse på kvelden. Var på sykehuset den natten og de så at jeg var gravid. Måtte tilbake til legen for å måle hcg verdier over noen dager. Verdiene sank og jeg ble sendt til operasjon hvor de fjernet den ene egglederen. De smertene jeg hadde var så sinnsyke at jeg var ikke i tvil om at noe var alvorlig feil!! Håper jeg ikke skremmer deg med min erfaring[emoji173] krysser alt jeg har for at det er to spirer i deg[emoji173] stor klem
 
Hei igjen dere. Beklager sent svar fra meg. Jeg kjenner bare at jeg ble litt skremt av opplevelsen på torsdag. Ubevisst har jeg tatt litt avstand til frøet i magen, ser ikke på babyting på Finn eller gravidappene på telefonen. Har mista litt troa på at det er ett (eller to) bankende hjerter der inne.. Aff, kjipt. Jeg som hadde bestemt meg for å ikke bekymre meg og bare glede meg over det som skjer nå. Det klarte hu legen å ødelegge. Jaja.. Torsdagen som kommer blir så spennende for oss. Jeg klarer nesten ikke vente.. Det positive i det var st jeg ble sendt hjem på fredag! Det var veldig godt. Sover bedre og har det så mye bedre sammen med kjæresten min. Når vi ikke får være sammen er det helt forferdelig. Så vi kommer til å klare denne perioden, uansett utfall :Heartbigred

Tusen takk for meldinger og støtte. :love7
 
Back
Topp