mulig tykk nakkefold

LilleSpire2017

Flørter med forumet
Januar 2017
Da har man vært på tidlig ul.. Der viser det seg at nakkefolden til lille spiren er litt i grenseland.. Henvist til riksen for videre utredning.. Litt usikker på hva det innebærer, men skjønner jo selv at det ikke er så godt tegn dersom nakkefolden er tykkere enn den skal være..
Noen som har fått lignende beskjed før ? Akkurat nå sitter jeg igjen med en veldig kjip følelse...

Har hørt om folk som har fått den beskjeden før, og det viste seg å ikke være noe :) krysser fingrene for at alt er normalt hos dere også, grenseland er ikke det verste heller :)

Får satse på at det ikke er noe.. Håpe på at nye undersøkelser viser at alt ser fint ut,.. Angrer nesten på at jeg tok tidlig ultralyd..

Også hørt om mange det har vist seg å være feil på! Det går nok helt fint :) og i forhold til tul så er man ihvertfall forberedt, var også litt usikker på om jeg skulle bestille en til. Men har nå gjort det, greit å få utredet å være fullt informert viss det skulle være noe! Lykke til :)

Dette er jo det positive med tidlig ul :) man kan sjekke slike ting tidlig. Å få de undersøkelsene man evt trenger videre å få vite litt tidlig hva fremtiden kan bringe. Man kan ta et valg for de som klarer/ønsker det.
Jeg syns det personlig er veldig fint at man kan få sjekka slikt tidlig. Er jo da man har størst sjans for å se det også.
Men tror nok i de fleste tilfeller at det bare er en ekstra undersøkelse for å være sikker at ikke noe er "galt" :)

Får satse på at alt går bra, er hvertfall beroligende å se at det ikke nødvendigvis trenger å bety noe :) For å ta med noe positivt fra ultralyden så syntes jeg selv det ble fine bilder da :) Men de fineste skal jeg få neste gang jeg kommer tilbake etter å ha sjekket opp på sykehuset, og det gleder jeg meg til :) Men syntes spesielt dette bildet ble ekstra fint hvor du ser både hånda og foten :)13474271_10156918470380562_1796063526_n.jpg

Da har man også vært på riksen, og etter risikovurdering er det under 1% sjangs for kromosomfeil :) Veldig beroligende å høre :) Fikk uansett en duotest, så venter svar på den, men som legen sa der så tviler man på at det er noe feil til tross for tykk nakkefold :) Grunnen til at jeg fikk duotest var litt rask puls på foster (175).. Utrolig gøy å se den lille ta masse salto og kose seg inne i magen <3

Da har man også vært på riksen, og etter risikovurdering er det under 1% sjangs for kromosomfeil :) Veldig beroligende å høre :) Fikk uansett en duotest, så venter svar på den, men som legen sa der så tviler man på at det er noe feil til tross for tykk nakkefold :) Grunnen til at jeg fikk duotest var litt rask puls på foster (175).. Utrolig gøy å se den lille ta masse salto og kose seg inne i magen <3
Så bra! Vet ikke om de tilbyr det på riksen men NIPT blodprøve er sikrere enn duo test. Det kan man ta i køben, Gøteborg, eller via gendia med å sende blodprøve i post. Ingen risiko for gullet i magen, men ganske dyrt..

Så godt å høre, da kan du senke skuldrene :-)

Så bra! Vet ikke om de tilbyr det på riksen men NIPT blodprøve er sikrere enn duo test. Det kan man ta i køben, Gøteborg, eller via gendia med å sende blodprøve i post. Ingen risiko for gullet i magen, men ganske dyrt..

Det har jeg faktisk ikke hørt om :) Blir vel uansett til at jeg venter på duotesten, hadde egentlig ikke trengt å ta den heller ifølge legen, men siden pulsen var litt høy så fikk jeg den da :) Men under 1 % så skal det vel ganske mye til :)

Så godt å høre, da kan du senke skuldrene :)

Ja nå har jeg hvilepuls og senkede skuldre :) Nyter det mer nå kjenner jeg, og hvertfall nå som magen vokser mer også :)

Det var godt å høre :)

Det syntes jeg også :) Slapper bedre av nå :)
Så godt å høre og for et nydelig bilde!

Takk for det :) Syntes den lille propellen er veldig fin <3 Veldig aktiv allerede :D Ville ikke ligge i ro under ultralyden :)

Leste nettopp en historie, tror den var delt fra mammanett? De fikk samme beskjed, og valgte å ta morkakeprøve. Alt viste seg å være i orden, og det stod at ca 10% av alle som tok tidlig ul fikk vite at fosteret hadde mulig tykk nakkefold, og av den var det igjen bare 10% som det faktisk var noe galt med. Det blir jo 1%, det :)

Leste nettopp en historie, tror den var delt fra mammanett? De fikk samme beskjed, og valgte å ta morkakeprøve. Alt viste seg å være i orden, og det stod at ca 10% av alle som tok tidlig ul fikk vite at fosteret hadde mulig tykk nakkefold, og av den var det igjen bare 10% som det faktisk var noe galt med. Det blir jo 1%, det :)

Nice :) Ja ble veldig beroliget hvertfall, vi så jo ganske nøye på fosteret også, og legen kunne ikke se noen foreløbige misdannelser, + at lille baby hadde neseben, noe som var veldig positivt :) Så nå nyter jeg hvert sekund hvis man ser bort fra sporadisk kvalme og tretthet :)

Back
Topp