Mulig svangerskapsforgiftning

Dunja

Forelsket i forumet
Noen som har erfaringer med dette? Var på legevakten i går pga ekstrem hodepine og kvalme. Da hadde jeg protein i urinen og høyere blodtrykk enn normalt. Har også endel hevelser i beina. Skal på videre kontroll idag hos legen.

Men er vel ikke nødvendigvis svangerskapsforgiftning? Og vet dere noe om hvordan oppfølgingen er videre? Og har dere som evt har opplevd det samme blitt helt friske igjen?

Jeg ligger nå helt dø med hodepine,svimmelhet og kvalme. Derimot har jeg sykt mye på jobb jeg egentlig må få gjort før jeg går ut i permisjon etter denne uken. Vet at jeg ikke skal fokusere på det, men har virkelig ikke tenkt tanken engang på at jeg ikke får jobbet mer. Jeg vil bare være frisk!!!

Har ikke personlig erfaring,men desverre kan det høres ut som det er begynnende svangerskapsforgiftning,og daer det vel opp til
lege og vurdere om det er forsvarlig å fortsette svangerskapet eller om en blir satt igang,holder det nok under oppsikt,med fare for å utvikle help...
Og jobb,ikke bruk energien din på å tenke på den no,den springer ikke bort og andre kan overta:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg er enig i det med jobben og prøver å legge det fra meg. Selv om jeg syns det er vanskelig.De er heldigvis veldig greie på jobb og sier at jeg ikke skal tenke på det selv om jeg vet det er litt problematisk for dem.

Får vel bare krysse fingrene å håpe på det beste. Viktigst er det at babyen har det godt og trygt.

Det kan høres ut som SF.. Jeg hadde svangerskapsforgiftning med nr 1, og ble tatt med KS i uke 36+3.

Har blitt ordentlig fulgt opp denne gangen, er nå 38+4, og ingen tegn til SF, men jeg har hele veien fått høre at om jeg får SF denne gangen også, så kommer jeg til å bli satt i gang med engang, og ikke la det gå like lang tid som sist..
Jeg tenkte også mye på jobben sist, men jobben må nesten klare seg uten deg... Jeg ble etterhvert så syk med skyhøyt BT, og fikk ikke sett sønnen min på 13 timer etter KS fordi jeg måtte overvåkes (han var frisk og rask). Jeg måtte ta bT-medisiner ett par uker etterpå, men helt frisk ellers :)

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg heller prøvd å fått kontroll hos føden, enn hos legen, siden du er så langt på vei.. Min lege sendte meg i taxi rett til føden da jeg fikk SF, legen kan ikke gjøre så mye mere enn legevakten.
Masse lykke til :)

Har "desverre" ingen erfaring med det. Men vil ønske deg god bedring :) ikkje bry deg med jobben ;)

Det høres desverre ut som svangerskaps forgiftning :( Ring føden om det ikke gir seg.

Om du ikke ringer føden i kveld så MÅ du ringe fastlegen i morgen tidlig, når de åpner. Og ta med urinprøve.
De kommer nok til å ha deg inn på kontroll ofte, men om blodtrykket er høyere eller om utslaget på proteinen er kraftigere, så blir du nok henvist raskt til føden.
Den eneste kuren er da å føde.

Jeg kom meg overraskende fort etter de hadde forløst hun, og var ute fra sykehuset 2 dager etter (da hadde jeg ligget 1døgn til observasjon)

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men det er fryktelig alvorlig med det. Og det må tas alvorlig og følges opp av lege.
Jeg vet så innmari godt hvor skummelt det er og hvor lite man har lyst til å "ta tak i det" men det er for det beste.

LYKKE LYKKE TIL!!

Og bare send en pm om du lurer på noe.

Du har nok svangerskapsforgiftning! Merkelig at ikke legevakten henviste deg rett til sykehus? Du skulle ikke trenge å gå innom fastlegen din først.. Men du har kanskje allerede vært der? Hvordan har det gått?

Eneste måten å bli kvitt svangerskapsforgiftning på er fødsel,som nevnt over her.. Jeg hadde jo også svf og Tor kom ut da han var 31 uker gammel. Så det går nok kjempefint uansett om babyen din må ut nå :D

Takk for hjelpende tilbakemeldinger. Jeg følges opp nøye nå. De sier det foreløpig er mild svangerskpsforgiftning og at jeg da kan ligge hjemme og sjekkes jevnligere av lege. Time både i morgen og fredag og også hyppig neste uke. Så lenge jeg holder meg stabil som nå vil de la meg vente.

Har da blitt sykemeldt og fått beskjed om å bare ligge. Gjør det enklere i forhold til jobb syns jeg, selv om det selvfølgelig ikke er noe jeg ønsker. Og alle prosjeker som skulle gjennomføres etter permisjonsstart er foreløpig lagt på hylla. Får beordre mannen rundt i helgen.

Bra du følges opp! Håper du greier å la arbeidet slippe helt fra tankene og bare slappe av :) Det er bare å kommandere mannen rundt ja ;)
Håper at det ikke utvikler seg videre og at du og lillebaby har det bra.

Back
Topp