Mulig nav setter meg på skolebenken!

Mesaana

Forumet er livet
Men søknadsfristene begynner å nærme seg, og jeg har ikke fått noe klar signal fra saksbehandleren min. Jeg har vært på arbeidsrådgivningskontoret og tatt masse tester og hun fant ut at skole var kanskje det beste for meg. Tok 3 mnd fra de snakket om at jeg skulle ta disse testene til jeg fikk beskjed om å komme. Tok testene før jul og kom tilbake og fikk svar og avklaring like etter jul. Det er nå 1 mnd siden, og sakbehandleren min venter på raport fra de før det blir tatt noen avgjørelse.

Så han venter på raport, jeg venter på at han skal ringe. Men før det skjer så blir det vel for sent å søke på skole i år. Så skulle jeg bare søkt? Jeg aner egentlig ikke hva jeg skal gå, for det jeg vil lære er for langt unna og de valgene jeg har i nærheten frister lite, en annen sak er om jeg i det hele tatt kommer inn.[>:]

Men jeg kan vel søke på flere skoler, og kommer jeg inn, så kan jeg vel takke nei vist det like vel ikke blir noe av?
Og vist nav skal dekke dette, er det noe som skal være med på søknadene da?

søknadsfristen for alle høyskoler og universitet er 15 april..
søker du på særskilt grunnlag så er fristen 1 mars.. dette kan du hvis du feks er avhengig av barnehageplass

det skal ikke stå noe sted at nav dekker skolen

Ja, tror jeg bare skal hive meg rundt å søke.

Nav tyter og klager på at jeg skal vær under tiltak så lenge jeg har attføring, men når de bruker så lang tid på å få meg i tiltak så er det ganske håpløst. Syns jeg hele tiden ringer for å høre hva som skjer, hvordan ting ligger an og hva vi skal finne på og hver gang så har de helt glemt meg eller de aner ikke hva slag valg jeg har. Og når de da endelig setter i gang noe, så tar det like vel en evighet før det skjer noe.

Jeg blir ikke bedre av å gå hjemme for å si det sånn, blir bare verre og verre å få meg ut i jobb jo lengre tid det går, har sagt det til de, men det går ikke inn, eller de sier de skjønner det, men blir ikke noe mer fart på sakene av den grunn.

Huff, må ha meg en snakk med samboeren om hvordan vi skal gjøre det vist jeg må studere en annen plass. Er ikke snakk om å bytte barnehage eller at samboeren skal finne seg en ny jobb bare fordi jeg skal gå skole, da blir jeg heller helgependler eller månedspendeler, selv om det ikke frister å være vekke fra gutta mine så lenge.[&o]

Back
Topp