Mulig korona og viktig operasjon

kaoskaj

Betatt av forumet
❤Januarlykke 2022❤
I dag ble det påvist smitte hos et av barna på avd til 4-åringen, og det er en hun pleier å leke mye med. Vi hentet henne med en gang beskjeden kom, da det passer veldig dårlig med smitte akkurat nå. Fikk negativ hurtigtest i ettermiddag men så fikk hun feber i kveld. Jeg har fastvokst morkake og skal forløses ved pks om ti dager, operasjonen krever spesialistkirurger og er derfor nøye planlagt. Neste uke skal jeg egentlig inn på sykehuset to dager og jeg har også en time hos jordmor. Alt dette vil jo bli avlyst ved smitte. Hva ville dere gjort, flyttet til foreldrene mine og teste jevnlig for å være sikker på at man ikke er smittet og gå på oppsatte timer/operasjon, eller la det stå til ved å være hjemme og håpe at vaksinen beskytter, evt ta konsekvensene av å bli smittet? Er så usikker på hva jeg skal gjøre, og føler jeg lemper alt ansvar over på samboer om jeg isolerer meg hos foreldrene mine

Sniker…

Hadde flyttet inn til foreldrene mine om jeg hadde harr mulighet. Vaksinen beskytter ikke godt nok til å ikke bli smittet, men til et mildere forløp.

Håper jenten din ikke er smittet av covid :smiley-angelic001

Jeg hadde flyttet til foreldrene mine! Samboer kan ta vare på dattera når hun er syk, også kan du passe på at du får den oppfølgingen du trenger for bebis! Noen ganger må man ta vanskelige valg, men i frykt for at du ikke skal få den oppfølgingen du trenger tenker jeg at dette ikke trenger å være det! Lykke til, og håper det ikke er corona!

Jeg ville nok startet med å bo hos foreldrene dine og så evt se an. Min erfaring er at det tar 3-4 dager før positiv test slår ut etter siste kontakt, men det varierer jo selvsagt. Samtidig så er det ikke sikkert hun blir smittet :)

Likevel, i alle meldinger jeg har fått fra sykehuset osv så står det at selv om man har vært i kontakt med smittede eller noen i karantene e.l så skal man få den nødvendige hjelpen man trenger.

Datteren min hadde negativ pcr-test i dag, men det er jo bare tre dager siden siste kontakt. Får fortsette med hurtigtester noen dager til. Men siden hun fikk feber vil jeg tro at pcr-testen hadde slått ut siden hun da er «symptomatisk» og da kan den ikke skyldes korona. Jeg er stresset nok ift fødsel om 9 dager, så korona er det siste jeg vil tenke på. Hun skal ikke tilbake i bhg før baby er født hvertfall:hungover:

Datteren min hadde negativ pcr-test i dag, men det er jo bare tre dager siden siste kontakt. Får fortsette med hurtigtester noen dager til. Men siden hun fikk feber vil jeg tro at pcr-testen hadde slått ut siden hun da er «symptomatisk» og da kan den ikke skyldes korona. Jeg er stresset nok ift fødsel om 9 dager, så korona er det siste jeg vil tenke på. Hun skal ikke tilbake i bhg før baby er født hvertfall:hungover:
Så bra pcr testen er negativ! Ville jo trodd at den hadde slått ut positivt siden hun er syk. Kanskje du kunne ringt til fastlegen i morgen og ta en test der for å undersøke andre ting? Hvis den kommer tilbake positiv på typ rhino virus kan du jo slappe av hvertfall! Masse lykke til med pks om 9 dager :Heartbigred

Jeg vill3 fortsatt med hurtigtester, ja. På sønnen min slo hurtigtesten først ut dagen etter han begynte med symptomer.. og da var den svakere enn datteren min sin som slo ut i det hun fikk feber :rolleyes:

Krysser fingrene for negative tester fremover! ❤

Back
Topp