Mulig jeg er dum nå.. ang tøybleier

Candykikk

Gift med forumet
jeg må bare spørre, for jeg skjønner det ikke helt [8D]

når barnet har gjort fra seg i en tøybleie, hvordan går dere fram da?

altså regner jo med dere ikke slenger en bæsjbleie i vaskemaskina [:)] [8D]

(bare spør fordi jeg tenkte kansje vi kunne spare miljø og penger på å bruke det på nestemann)

det er innlegg i bleien som man bytter!:)

ORIGINAL: Tammiss

Man har sånn rispapir i tøybleien. Så bæsjen kommer bare på det papiret, og ikke i selve bleien. Ergo kaster man bare papiret i do. Enkelt og greit ;)

det hørtes veldig genialt ut.. men hva koster slike innlegg?

Vi har rispapir i bleia.
Så bæsjen og rispapiret kastes i do, og trekkes ned.

Veldig enkelt og veldig hygienisk[:)]

ORIGINAL: Mrs.Cullen

er sånn papir greier (og da forsvinner jo hele tøybleie greia.. når det nøærmest er papir)
som en hiver i do, så legger man bleia til vask..[:-] tror jeg

nei, tøybleiegreia forsvinner ikke, papiret det er snakk om er laget av hurtigvoksene(ris eller bambus), energibesparende og nedbrytbart materiale (eller resirkulert fleece) og er ikke i nærheten av verken miljø, avfall og kjemekaliene en finner i en engangsbleie.
dessuten kan de brukes flere ganger viss det ikke er bæsj på, vaskes i maskinen til de tilslutt løser seg opp i vannet og forsvinner

ORIGINAL: dios

er sånn papir greier (og da forsvinner jo hele tøybleie greia.. når det nøærmest er papir)

Vil ikke si at hele tøybleiegreia forsvinner.
Tenk på miljøet!

ORIGINAL: Månemor

ORIGINAL: dios

Vil ikke si at hele tøybleiegreia forsvinner.
Tenk på miljøet!

les svaret mitt over......dessuten kan ikke produksjon, transport og nedbryting av 1,2 tonn bleier sammenlignes med ett par ruller rispapir engang

Back
Topp