Mulig gravid - hva er deres oppfatning? HJELP!

MsDreamy

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er ei jente på 24 år, og tror nå muligheten for graviditet har meldt seg! :-)
Dette er en første gangs graviditet i såfall, og har forskjellige følelser om det hele redd og glad på en og samme tid :-P Men det er vel en naturlig reaksjon?

Har ikke testet ennå, men har diskret bestilt så den skal komme i posten snart :-D

Har vært fast samboer i 7 år, og har vel vært klar for barn i to år nå, da jeg er trygg på partneren min som er det man kan kalle en "ordentlig" kar på alle måter! :-)
Han er 9 år eldre enn meg, og har ikke tenkt så mye på det med barn før litt nå i det siste, og det synes at hans engasjement i barn har blitt større det siste året (selv om han ikke liker å innrømme det, så ses det på han når han omgås venners og families barn ;-))
Er ikke direkte planlagt dette, men er velkommen :-)

Uansett :-P

Min første dag i siste menstruasjon var 13 juli, med dag nr 2 og 3 fosset det ut når jeg sto opp som er vanlig. Den varte til 18 juli med mindre blødning mot slutten. Altså varer den 5/6  dager som normalt( jeg har fast syklus på 28 dager, den er der på slaget mer eller mindre:-P)
ubeskyttet sex fant sted natt til 29 juli, da jeg tror det hele skjedde :-P

Symptomer i de siste dagene har vært:

Ømme og tunge bryst
Vond rygg
Kvalm
Trøtt og sliten
Stikking/prikking/murring nede i magen nedfor og rundt navlen, litt lemus lignende
som før forventet mens liksom
PMS
Økt følelse i skjeden, er som KONSTANT kåt!! :-P
Da også økt sexlyst og utflod :-P
Ekstra følsom for berøring og kjærtegn
Hunger for mat og søtsaker
God luktesans og smakssans
Vondt i kroppen
Spenn i tenner/vondt i tenner
Blødning fra tannkjøtt
Sensitiv og lett opprørt, tar fort til tårer
Vondt i mage, mye luft, snakk om 24/7 :-P
Vondt å ligge, spesielt for rygg og nakke, rar følelse i magen om jeg ligger på siden
Vondt i ledd
Varm, og svetter mye med mye lukt, men samtidig kald, så omvendt
Hodepine
Mørke hår rundt brystvorter og stien fra navle og ned
Mye kviser på steder jeg aldri har hatt de
Føler meg uren så si hele tiden
Gjør vondt i eggstokk og livmor regionen, spesielt mot venstre, når jeg har bena plassert nært bryst og haken, når jeg krøker meg sammen.

Har ikke hatt alle symptomer på en gang da :-)

MEEEEN !!! :

Hadde en "frisk" blødning med mye lyst blod, natt til 10 august, varte til 13 august bare. Tror ikke den ville "fylt opp" ett normalt bind fra Libresse av den tynne rosa typen engang.
Normale temperaturen min ligger på 36,7 om jeg ikke husker helt feil, nå har den ligget på 37,2 siste uken hvertfall, men vet ikke om det har noe og si?

Vil gjerne høre om andres erfaringer med dette :-)

Er det normalt å blø når man evnt er gravid?
Hva er normal temp og hvordan er den ved graviditet, går den opp/ned eller står den stille om man er frisk?

Lurt å ta test snart og fortsette å måle temp kansje ? :-)

Kom med innspill og erfaringer !! :-)

For enkelte kan det være normalt og ha en menstrasjonslignende blødning når menstrasjon ville vært. Din positive test er tatt etter denne blødningen?

Enkelte opplever å ha blødninger til og fra i hele svangerskapet. 

Jeg hadde småblødninger de første ukene av sist svangerskap, så d trenger ikke å betyr så mye:) Ta en test:)

Jeg blødde de 15 første ukene i svangerskapet mitt. Ta en test du :) Lykke til! :)

Hei hei alle! :)

Takk for så mange svar, er jo litt nyskjerrig på om det kan være noe der :-P
Litt morsomt å lese om andres historier og sammenligne disse :-)
Venter ennå på at testen skal komme, håper den er i postboksen i kveld, men en kan ikke håpe på for mye her :-P
oppdaterer videre hva som skjer da:-)
Tempen er sunket til 36,7 idag :-P

Hei igjen alle :-)

I kveld var testen kommet i posten, så jeg ilte hjem, måtte prøve meg på en kvelds test for å se om det ble en koselig overraskelse :-D
Men testen den viste negativt den... Så da er det vel bare å vente på nye muligheter, og trøste meg med at jeg har god tid på meg for å prøve :-P
Så da var det vel mens som var da, og var vel heller jeg som ønsket litt for mye at det skulle klaffe, å at symptomene var innbilte fordi jeg ønsket det skulle være en spire som klamret seg fast :-) Får passe på å ha oss litt i den neste eggløsnings perioden da ;-)

Håper det klaffer neste gang :) Er ofte sånn når man prøver at man kjenner etter symptomer :p Lykke til! :)

Back
Topp