Mulig gravid?? eller ikke..

Gravid! =)

Andre møte med forumet

Etter å ha prøvd leeeeeenge uten å lykkes, fikk vi hjelp. Jeg er muligens gravid, og har da termin i februar 2012.

Tirdag 31. mai:
Dette var dagen for egguthenting. Litt skummelt, og ikke så veldig behagelig. Godt jeg fikk noe smertelindrene. Det ble tatt ut 7 flotte egg.

Onsdag 1. juni:
Fikk tlf om at 3 av 7 egg var befruktet.

Torsdag 2. juni:
Kun 1 av de 3 befruktede eggene var 4 delt, og kunne brukes videre. Ett egg ble satt inn og ingen egg på frys.

Onsdag 15. juni:
I de siste dagene har jeg hatt noen symptomer; trøtt,  hyppig vannlating, mye mens murringer.
Morgen:
Sykehuset hadde satt opp dagen i dag som tid for graviditets test. Resultat = veldig svak positiv!!! Fikk også tlf fra sykehuset der de spurte hvordan resutatet ble, og gratulerte meg.
Klarer liksom ikke å bli kjempe glad enda, for det er så uvirkelig. Dessuten så var jo resultatet svakt. Men dette er den aller første testen jeg har tatt i hele mitt liv som viser to streker. Så det var jo veldig gøy!!
Kveld: Til min store skuffelse var det kommet blod i trusa og på papiret ved toalettbesøk. Det var ikke så mye, men det var rødt. Først da innså jeg at jeg hadde egentlig vært veldig glad hele dagen, for jeg ble suuuuper lei meg når jeg såg dette. Alle symptomene som jeg har hatt de siste dagene bare forsvant.

Torsdag 16. juni:
Jeg ringer fortvilet til sykehuset og forteller at jeg har fått blødning. Ikke mye, men litt. Jeg er suuuper lei meg, og har siden kvelden før innstilt meg på at jeg har mistet. Spør derfor om hvor kjapt jeg kan få begynne på nye medisiner og nytt forsøk.
Får beskjed om å vente noen dager og ta en ny graviditetstest, evt ta hCG neste dag + over helgen. Fremdeles ingen tegn til symptomer og temmelig sikker på at jeg har mistet.

Fredag 17. juni:
Fremdeles null tegn til symptomer og 80% sikker på at jeg har mistet.
Fikk dessverre ikke tid til å tatt hCG i dag.

Lørdag 18. juni:
Fremdeles ingen symptomer.
Fant ut at jeg ville ta en ny graviditetstest, for å se om det var noe forskjell siden sist.
Resultat = Sterk POSITIV!!!!!
Men hvorfor ingen symptomer? Hm.. Blir ikke klok på dette jeg.

Mandag 20. juni:
Symptomer = trøtt
Fikk ikke tid til å ta hCG denne dagen heller.
Vett ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Føler meg egentlig veldig normal, og lite gravid.

Tirsdag 21. juni:
Foreløpig ingen symptomer i dag.
Endelig fikk jeg også tid til å ta hCG i dag. Resultat = 1678.

Et lite spm: DPO for meg, vil det si det samme som antall dager etter egguthenting for meg?

gratulerer;) 2 streker = positiv grav.test!!!Symptomene kommer ikke like fort hos alle;) Kvalmen pleier ikke komme hos meg før i uke 7:)

DPO for deg må jo være etter innsetting... ikke at jeg vet, men det høres jo mest logisk ut :)

Og man kan fint være gravid uten noen slags symptomer, jeg har nesten ingen! Men det kommer vel etter hvert ;)

Hei! Det er ikke alle som får så mye symptomer til å begynne med. Noen går jo igjennom hele svangerskapet uten plager... I mine 2 forrige svangerskap har jeg alltid fått kvalme som første tegn, men den har ikke dukket opp før i uke 6...
Denne gangen har jeg nesten hele listen med symptomer, men kvalmen har ikke kommet enda..
Og angående blødningen din, så hadde jeg en mega blødning sist jeg var gravid. Ble sendt på Ul for å se om jeg hadde mistet, men der var alt helt greit og jeg fødte en fin og frisk gutt 7 måneder senere :) Det er ikke uvanlig å blø litt i starten av et svangerskap.

Tror nok du er gravid jeg og at du vil holde deg her helt til i februar

De to gangene jeg har vært gravid har jeg ikke hatt noen symptomer før.. vell.. magen kom.
Har muligens vært litt trøttere enn normalt denne gangen. Og den dagen jeg skulle ha mensen hadde jeg en liten blødning, men neste morgen var det ingenting igjen. Og graviditetstesten viste klart positivt..

Så jeg vedder på at du er gravid, og derfor sier jeg gratulerer og velkommen til oss!

Tusen takk, håper jeg forblir gravid. Takk for oppmuntrene ord.
Jeg har nå oppdatert første innlegg med dagens hCG resultat, men skriver det her også.
Resultatet var 1678. Er det et bra resultat?? 

Jeg merker nesten ingenting av de vanelige symtomene, og er 6+2 på vei! Glemmer nesten at jeg faktisk er gravid.. Så man trenger ikke ha noen klassiske symtomer for å være gravid:-)

Grattis, er det 2 streker, så er det det :D
Kvalmen kommer nok ikke før i uke 7, eller noe sånt. Hvertfall vært sånn her i gården.. :)

Gratulerer! Jeg har heller ikke mange symptomer, kun dårlig hud, haha. Ikke kvalm og ikke trøtt ennå. Som det blir sagt over meg her, så burde du nok regne dpo fra innsettingen....høres mest logisk ut, selv om jeg heller ikke har greie på det ;-)

GRATULERER
Du trenger ikke engste deg over null symptomer. Jeg hadde ingen med nr.1 og har heller ingen denne gangen. Lykke til.. Håper det går veien!

Tusen takk!
Må ærlig innrømme at det har enda ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid.
Tok en ny hCG prøve på fredag som var 3787. Så det burde vel gå opp for meg snart. hehe

Back
Topp