Mulig et banalt spm... men dere som strikker...

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hva har dere gjort med uferdig strikketøy til englebarna? Jeg har et babyteppe som er under halvferdig og en sparkebukse som mangler en halv fot og seler.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Får meg ikke til å rekke opp og bruke garnet på noe annet... I alle fall ikke buksen. Teppet er jo kjekt å ha uansett, så det kan jeg evt. strikke ferdig om en stund, når jeg orker det... hvis jeg orker.

Buksen tenker jeg å enten felle av dit jeg har kommet, og bare ha den som et minne. Men det er ikke usannsynlig at vi kommer til å prøve å bli gravide om en stund... men det føles kanskje helt feil å bruke den på et annet barn?

Jeg vet at ingen kan fortelle meg hva som er rett for meg... men hva har dere gjort?
 
Jeg la det bort, og så tok jeg det frem igjen senere og gjorde ferdig. Nå var det et babyteppe da, men hadde gjort det samme med annen strikk. Brukte babyteppet da vi fikk hjerteplasteret vårt nå i juni (mista i februar i fjor). Det var litt terapi for meg i å gjøre det ferdig, når jeg tok det frem igjen. Det gikk noen måneder hvor det bare lå bortstuet i et skap.
 
Jeg la det bort, og så tok jeg det frem igjen senere og gjorde ferdig. Nå var det et babyteppe da, men hadde gjort det samme med annen strikk. Brukte babyteppet da vi fikk hjerteplasteret vårt nå i juni (mista i februar i fjor). Det var litt terapi for meg i å gjøre det ferdig, når jeg tok det frem igjen. Det gikk noen måneder hvor det bare lå bortstuet i et skap.
Så herlig med ny baby! Gratulerer :Heartred

Ja, tror jeg muligens gjør det samme. Klør etter å begynne på nytt strikkeprosjekt enten til meg selv eller til datteren på fire år. Mye terapi i strikking :) Får vel bytte ut pinnene med en tråd, enn så lenge... trenger sikkert de til andre ting.
 
Strikka fortsatt på babyteppet mens jeg var innlagt på sykehuset for senabort, og fullførte det mens jeg var hjemme påfølgende uke. Etter at både teppet og fødselen var ferdig, inngikk jeg faktisk et veddemål med en vennine. Hun sliter med å blir gravid, jeg hadde senabort; den første som blir gravid får babyteppet.. Vår form for galgenhumor!

Har ingen vonde tanker om å bruke strikkeplaggene jeg lagde til vår førstefødte englebarn på evt. kommende barn. Jeg syns det er så hyggelig å strikke, og legger så mye kjærlighet i arbeidet, at jeg ikke kan la være å bruke det..

Strikna også et bittelite Byssanlull-teppe som sønnen vår fikk med seg i kista. Resten av garnet skal jeg bruke til en babyjakke, som våre evt. framtidige barn kan bruke. Så får søsknene på en måte dele plagg..
 
Jeg valgte å legge med noe av det jeg var ferdig med i kisten hans(pledd, tøfler og en bamse jeg hadde strikket.). Og valgte å beholde noe(hvis jeg er heldig og kan gi han en søster eller bror så kan de få det, som en fin gave fra englestorebroren. Ser ikke noe galt i det. Bare masse kjærlighet lagt i arbeidet.) men det jeg drev med mens jeg mistet, raknet jeg opp i rent sinne. Ønsker nå at jeg heller hadde lagt det i en skuff og heller tatt det opp når jeg eventuelt hadde vært klar for det. Gjør det som er rett for deg[emoji173]️
 
Da jeg ble gravid for snart to år siden hev jeg meg over strikketøyet og hadde ferdig en rumper, samt en halvferdig Body da jeg aborterte i uke 9.
Da jeg ble gravid igjen drøyde jeg strikking, klok av skade. Men fikk ferdig en jakke før lillebror døde i uke 16.
Den overtok yngstejenta til dokka si.
Men bodyen ligger der ennå. Oktoberbabyen vår som døde i uke 13 fikk ikke noe påbegynt, men jeg vet at om jeg en gang får en lillebror eller søster i hus, så skal bodyen ferdigstilles og babyen skal bruke den. Den er liksom mitt lille håp og symbol :)
Jakken derimot blir i dukkegarderoben.
 
Har spart det som var ferdig, og gleder meg til lillesøster kan bruke det-det er litt ekstra fint med spor etter han. Ei jakke jeg strikka orka jeg ikke ha, så den ga jeg til ei i familien-og fikk den tilbake igjen nå når den var for liten til hennes baby-har brukt den flere ganger og er glad hun tok vare på den for meg.
 
Da er strikketøyet pakket bort, og et nytt til datteren på fire år påbegynt. Føles bra å starte på noe nytt. Hvis det blir flere barn (det vil vi jo, hvis vi får det til), tror jeg at jeg gjør det ferdig... men tror neppe jeg tør å fortsette på noe før barnet er født.
 
Hva har dere gjort med uferdig strikketøy til englebarna? Jeg har et babyteppe som er under halvferdig og en sparkebukse som mangler en halv fot og seler.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Får meg ikke til å rekke opp og bruke garnet på noe annet... I alle fall ikke buksen. Teppet er jo kjekt å ha uansett, så det kan jeg evt. strikke ferdig om en stund, når jeg orker det... hvis jeg orker.

Buksen tenker jeg å enten felle av dit jeg har kommet, og bare ha den som et minne. Men det er ikke usannsynlig at vi kommer til å prøve å bli gravide om en stund... men det føles kanskje helt feil å bruke den på et annet barn?

Jeg vet at ingen kan fortelle meg hva som er rett for meg... men hva har dere gjort?


Trist å høre om engelen din❤️
Jeg lot det ligge en stund, og når jeg var klar fullførte jeg prosjektene med tanke på en ny baby. Følte litt at jeg måtte fullføre disse før jeg kunne starte på ny babystrikk. Vemodig og godt å gjøre dem ferdig.
 
Har ikke noe uferdig. Men en god del ferdig, som jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med.
 
Back
Topp