lillesolstrålen
Blir kjent med forumet
Vi har en nydelig 2-åring som har hatt 3 langvarige epileptiske anfall på 1 år. De er ikke typisk epileptiske med risting og skumming fra munnen, men kroppen låser seg/spenner seg, mister på mange måter bevisstheten og vi får ikke kontakt med han. De to første gangene fikk han det på grunn av feber og det ble diagnostisert som kompliserte feberkramper (varer for øvrig i 30-45 minutter).
Vi har tatt EEG (normal), MR (påvist falske mandler) og CT (normal).
Så fikk han et tredje anfall helt ut av det blå. Dette varte like lenge. Det ble bestilt ny EEG, igjen var denne normal. Likevel ønsker lege å medisinere han med Keppra for å forebygge anfall.
Gutten er svært oppegående grov- og finmotorisk, språklig sett strever han med uttale (klipte tungebåndet når han var 2), og har ingen problemer i hverdagen.
Jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til Keppra uten at vi vet hva dette er, eller hva som trigger det og hva det er som skjer med gutten.
Vi skal nå inn på en søvndeprivert EEG, og vi får vel se hva som skjer videre.
Noen der ute med lignende erfaringer?
Vi har tatt EEG (normal), MR (påvist falske mandler) og CT (normal).
Så fikk han et tredje anfall helt ut av det blå. Dette varte like lenge. Det ble bestilt ny EEG, igjen var denne normal. Likevel ønsker lege å medisinere han med Keppra for å forebygge anfall.
Gutten er svært oppegående grov- og finmotorisk, språklig sett strever han med uttale (klipte tungebåndet når han var 2), og har ingen problemer i hverdagen.
Jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til Keppra uten at vi vet hva dette er, eller hva som trigger det og hva det er som skjer med gutten.
Vi skal nå inn på en søvndeprivert EEG, og vi får vel se hva som skjer videre.
Noen der ute med lignende erfaringer?