mulig at det skjer noe??

barniaugust

Flørter med forumet
Jeg har bare ett spørsmål..:-) jeg våknet i natt med kraftige mens liknende smerter, og jevne tak i ryggen. Jeg husket disse smertene fra forrige gang og ble litt engstelig. Etter ett par timer ga det seg igjen og har ikke hatt noe vondt etter det. Noen som har opplevd dette?? Snakket med ei venninde som hadde opplevd dette og ho fødte bare 2 dager etter..blir litt nervøs jeg da.. Jeg var redd for å ikke kjenne igjen rie smertene, men det var vist ikke glemt, bare fortrengt. Er nå i uke 36+ så det er jo ikke farlig sånn sett, men har lissom ikke alt klart enda så han kan godt være noen uker til. Endelig har jeg begynt å sove godt om natta også, nå som hodet stabiliserer bekkenet litt..:-) langt skriv dette, men hvis noen har opplevd det samme så hadde der vært betryggende å vite:-)

Jeg har opplevd det samme, og jeg har roet meg ned litt. Klarer ikke gå lange turer en gang, det presser og stikker. Og jeg har kjent de jævla takene ett par ganger... Og her murrer det konstant i rygg og mage. Jeg tenker det er modning på gang, jeg er 36+2 i dag, så er jo ikke veldig rart. Og jeg er liten, så legen og var litt usikker på om a holdt seg inne til ks i uke 39. Hu ligger godt nedi bekkenet. Så lenge takene ikke tar seg opp så er det vel bare å holde seg litt rolig til uke 37 ;) Nærmer seg :))))))

Det var betryggende å høre. Når jeg bar på ultralyd i slutten av mai så fikk jeg også beskjed om at hodet lå langt ned alt. Men jeg er ikke så liten da, nærmere 1,90 faktisk. Men det har vel kanskje ikke noe å si:-) prøver å holde ut litt til, men blir ikke lei meg om det skulle skje noe snart kjenner jeg:-) har du termin 6?

Jeg er bare 158 ;p.... Men det er veldig trangt inni der Hehe... Jeg har termin 4 august jeg, ks 27 juli. Kan godt komme om en uke for min del, men da blir det jo litt haste ks... Hadde jo vært fint å slippe det da :0) vesla vår kom akkurat en uke før termin, og hu var nok litt mindre..... Men time will show :) Er jo litt spennende å kjenne på det oxo ;0)

hadde noe lignende for en uke siden...det har roet seg og ikke komt tilbake ;)

Skjønner:-)termin dagen før meg du da:-) men du veit jo lissom ca når du kan forvente en baby, sånn hvis det ikke skulle skje noe før. Veldig spennende :-) masse lykke til med ks:-)

Ja det er sant :) spennende uansett;) Lykke til du oxo, ikke lenge igjen uansett :0)

Tusen takk for det:-)

barniaugust skrev:
Jeg har bare ett spørsmål..:-) jeg våknet i natt med kraftige mens liknende smerter, og jevne tak i ryggen. Jeg husket disse smertene fra forrige gang og ble litt engstelig. Etter ett par timer ga det seg igjen og har ikke hatt noe vondt etter det. Noen som har opplevd dette?? Snakket med ei venninde som hadde opplevd dette og ho fødte bare 2 dager etter..blir litt nervøs jeg da.. Jeg var redd for å ikke kjenne igjen rie smertene, men det var vist ikke glemt, bare fortrengt. Er nå i uke 36+ så det er jo ikke farlig sånn sett, men har lissom ikke alt klart enda så han kan godt være noen uker til. Endelig har jeg begynt å sove godt om natta også, nå som hodet stabiliserer bekkenet litt..:-) langt skriv dette, men hvis noen har opplevd det samme så hadde der vært betryggende å vite:-)

Jeg har også hatt det sånn... Tar det bare som et modningstegn, så satser på at det kan skje litt før termin:):)

Har også hatt slike smerter, senest i går, holder på en 10 minutters tid. Stikninger i underlivet, nedpress og ryggsmerter. Slitsomt å ligge også da. Men lillegutt befinner seg heldigvis fortsatt trygt inne i mammas mage :)

Er i uke 35+3 her. Var til jordmor i dag, og hun kunne fortelle at lillegutt hadde festet seg og lå godt ned i bekkenet. Har hatt en del nedpress og mye kynnere. Men ikke noe som kan ligne på rier( uten at jeg har hatt det før og vet hvordan det kjennes). Men har forstått det sånn at man kjenner tydelig når det er rier. Er så spent på om lillegutt kommer før tiden,eller om det blir en tålmodighetstest til 16.august eller lengre..Noen som har samme opplevelse og født tidligere?

Cathy85 skrev:
Er i uke 35+3 her. Var til jordmor i dag, og hun kunne fortelle at lillegutt hadde festet seg og lå godt ned i bekkenet. Har hatt en del nedpress og mye kynnere. Men ikke noe som kan ligne på rier( uten at jeg har hatt det før og vet hvordan det kjennes). Men har forstått det sånn at man kjenner tydelig når det er rier. Er så spent på om lillegutt kommer før tiden,eller om det blir en tålmodighetstest til 16.august eller lengre..Noen som har samme opplevelse og født tidligere?

jeg har ikke født før, men har akkurat samme opplevelse!! er 35+5.... var hos jordmor 2 uker siden å fikk beskjed at hode var festa... men nå er helstestajonen min stengt for sommern:/ så har ikke fått spurt... men ser at mange har de samme greiene, så tar det som modningsprosess?!! spent på om han kommer før 14 aug... begynner å bli lei! sover ikke godt om natta lengere, finner ikke stilling... å må tisse 100 ganger både dag å natt:S skulle ønske noen kunne si om han kom om en uke eller to... eller om jeg må bare venne meg te det de siste 4 ukene:D hehe.... er ikke utolmodig, bare litt sliten og lei;)

*mango* skrev:

Cathy85 skrev:

jeg har ikke født før, men har akkurat samme opplevelse!! er 35+5.... var hos jordmor 2 uker siden å fikk beskjed at hode var festa... men nå er helstestajonen min stengt for sommern:/ så har ikke fått spurt... men ser at mange har de samme greiene, så tar det som modningsprosess?!! spent på om han kommer før 14 aug... begynner å bli lei! sover ikke godt om natta lengere, finner ikke stilling... å må tisse 100 ganger både dag å natt:S skulle ønske noen kunne si om han kom om en uke eller to... eller om jeg må bare venne meg te det de siste 4 ukene:D hehe.... er ikke utolmodig, bare litt sliten og lei;)

Ja,er sikkert modningsprosessen..iallefall ingen bebis som er kommet her ennå ;)
Samme høygravidsfenomenene her og,er en sti fra soverommet til badet og x-antall ganger iløpet av dagen...Alt dette hører vel med,og belønningen kommer etterhvert! :) Lykke til iallfall!:)

Cathy85 skrev:

*mango* skrev:

Cathy85 skrev:

Ja,er sikkert modningsprosessen..iallefall ingen bebis som er kommet her ennå ;)
Samme høygravidsfenomenene her og,er en sti fra soverommet til badet og x-antall ganger iløpet av dagen...Alt dette hører vel med,og belønningen kommer etterhvert! :) Lykke til iallfall!:)

ser vi har termin i nerheten av verandre, stemmer?? 14 aug her....
i går fikk eg biter av slimproppen:)) spent på om det har noe å si, vert veldig ømm neden til etter det.... dere??
er 36 uker i dag......

Godt å høre det er flere av oss:-) jeg har ikke kjent noe liknende etter den ene gangen, men har fremdeles mye nedpress.. Kjennes ut som om han skal falle ut noen ganger. Vi skal til sverige i morgen og ta siste innkjøp:-) forrige fødsel gikk relativt fort så regner ikke med at denne tar noe lenger tid, bor over 1 time unna sykehuset også, så vil ha alt klart:-)

*mango* skrev:

Cathy85 skrev:

*mango* skrev:

Cathy85 skrev:

ser vi har termin i nerheten av verandre, stemmer?? 14 aug her....
i går fikk eg biter av slimproppen:)) spent på om det har noe å si, vert veldig ømm neden til etter det.... dere??
er 36 uker i dag......

Ja,stemmer! Jeg har termin 16aug!Ingen tegn på fødsel her i gården nei :) Spennende tider!

Back
Topp