Mulig å søke om to fødesteder?

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Heisann.
Vi bor for tiden i Bergen, men planlegger å flytte til Oslo. Så da lurer jeg på, er det mulig å søke om to fødesteder? Er ikke sikker på når vi eventuelt får flyttet, mulig det blir etter nyttår, må en tur innom husbanken, eller det blir til våren. Eller i verste fall utsatt til høsten...
Så derfor lurer jeg på om det er mulig å søke begge deler rett og slett, så vi har dekt over alle eventualiteter...

Er det ikke bare å søke i Bergen så endre det hvis du flytter til Oslo? Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem :) Er du i Oslo og skal føde må de jo ta deg imot på en av sykehusene....

Er det ikke bare å søke i Bergen så endre det hvis du flytter til Oslo? Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem :) Er du i Oslo og skal føde må de jo ta deg imot på en av sykehusene....
Men jeg skal ha planlagt keisersnitt. Noe som kan gjøre det vanskeligere tror jeg... vet liksom ikke.. o.o

Å få innvilget planlagt keisersnitt er en prosess og den første gangen kan det ta lang tid, så ser ikke for meg at du kan ha to fødeplasser da. Man søker vel om keisersnitt på det stedet man har fått fødeplass. Men vet ikke. Du får spørre jordmor eller lege. :)

Last edited:
Måtte forresten ikke søke om fødeplass på Haukeland sist. Fikk da beskjed om at det ble automatisk tildelt i og med at det ikke er noen veldig nærme alternativer til Haukeland. Det sagt, Haukeland er også veldig strenge med innvilging av planlagt keisersnitt.

Ville ha hørt med lokal jordmor om dette med mulighet til å søke et annet sted samtidig som du tilhører Haukeland.

Skal til Kvinneklinikken på mandag, så får høre der.. Syns det er så vanskelig, fordi hvis vi får lån i husbanken har vi mulighet til å flytte før om vi får tak i leilighet/hus. Får vi det ikke, må vi vente til vi er ferdig med en eventuell rettsak...
Lykke til på mandag. Håper det ordner seg både med flytting og keisersnitt :)

Men jeg skal ha planlagt keisersnitt. Noe som kan gjøre det vanskeligere tror jeg... vet liksom ikke.. o.o

Vil tro at dersom du innvilges keisersnitt i Bergen så vil den samme vurderingen og anbefalingen legges til grunn ved et hvert annet sykehus. Sykehuset i Bergen får sende over journal til sykehuset i Oslo. Det er jo ikke helt vilkårlig det der og de vektlegger vel de samme forholdene. Så hvis det er medisinske grunner som tilsier keisersnitt vil de ha like stor betydning i Oslo som i Bergen.

Vil tro at dersom du innvilges keisersnitt i Bergen så vil den samme vurderingen og anbefalingen legges til grunn ved et hvert annet sykehus. Sykehuset i Bergen får sende over journal til sykehuset i Oslo. Det er jo ikke helt vilkårlig det der og de vektlegger vel de samme forholdene. Så hvis det er medisinske grunner som tilsier keisersnitt vil de ha like stor betydning i Oslo som i Bergen.
Vil tro det er ganske gode medisinske forhold for keisersnitt. Kan ikke forestille meg at noen vil nekte meg det, med tanke på nakken og skulderen min, pluss astma.

Vil tro det er ganske gode medisinske forhold for keisersnitt. Kan ikke forestille meg at noen vil nekte meg det, med tanke på nakken og skulderen min, pluss astma.

Da ville jeg ikke tenkt så mye mer på det. Start prosessen i Bergen så tar du det som det kommer [emoji5][emoji6]

Back
Topp