Mulig å kjenne liv så tidlig?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Er 14+2 i dag og er nesten sikker på at jeg kjenner bittesmå bevegelser. Er det mulig å kjenne bevegelser så tidlig, eller er det jeg som har blitt tullete?

(Kjente tydelige spark i uke 17 i første svangerskap og andre kunne kjenne det utenpå i uke 18)
 
Last edited:
Kjenner det samme, å er helt sikker på at det er babyen :) har også hørt på lille med doppler, og hørt spark/bevegelse samtidig med det jeg kjenner! :D jeg er bare uke 13 med nr 2!
 
Jeg fant en artikkel hvor det stod at flergangsfødende kan kjenne liv å tidlig som rundt uke 13. Så er nok mulig ja :) handler litt og om at man som flergangsfødende vet hva man skal kjenne etter :)
 
Absolutt! Jeg kjente fra uke 12 med første og fra uke 10+0 denne gangen. Fikk det til og med bekreftet på ultralyd :) kjenner på samme sted som jeg hører hjertelyd med doppler og. Noen folk er veldige sensitive for å kjenne ting på kroppen, og kjenner da ofte bevegelse tidligere.
 
Har også kjent det i uke 13, og er enig med hun over, det handler nok mye om følsomhet.
 
Uke 13+ 3 med nr 3 så har kjent bevegelse en god stund spesielt om kvelden da jeg har lagt meg eller da vi sitter rolig å ser på tv :)

Kjente det tidlig med nr 2 også men ikke så tidlig.
Første husker jeg att sparkene kjentes på utsiden rundt 20/22 :)
 
I går på ul så pressa jordmor innmari hardt på magen min, men på skjermen så kunne jeg se baby bokse til livmora hver gang hun gjorde det. Kjente likevel ikke noe innvendig. I dag derimot kjentes det ut som den stupte kråke og det skar et øyeblikk. Men hvem vet, kanskje man kan kjenne noe? I uke 13 er den ca 6-7 cm bare.. så kan jo hende det er andre ting man kjenner.
 
Jeg har også kjent et par bevegelser fra uke 13. Helt sikker på at det er baby og ikke «noe annet». Handler vel litt om at det er tredje barnet og jeg vet hvordan det kjennes ut.
 
Jeg gleder meg sånn til å kunne kjenne liv og håper jeg snart *vet* at det er liv og ikke luft! :p
 
Back
Topp