Mulig å forlenge nattesøvnen?

Beths

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Noen som har hatt samme problem som oss? Baby er relativt lett å legge bare hun er trøtt nok og de fleste netter sover hun ok frem til f.eks. klokka 04:00...da er hun lys våken og pratsom. Noen ganger kan jeg få henne til å sove igjen relativt kjapt ved å amme henne men da sover hun maks en time (i vår seng, ellers våkner hun gjerne ved flytting). Så kan jeg amme henne igjen hvis hun vil og er jeg heldig sover hun da en time til. Selv rekker jeg ikke alltid å sovne igjen etter alt styret før hun er klar til å stå opp. Ender ofte da med fire timer søvn og det fungerer bare ikke. Må man bare kapitulere og legge seg tidlig eller er det noen som har klart å forlenge barnets søvn? Har veldig behov for fritiden vår om kvelden også.
 
Noen ganger når småen våkner kl 05-06 så ammer eg henne, for hun e jo sulten. Men når eg ligger henne ned igjen i sengen, så våkner hun. Da lar eg henne bare ligge i sengen og prate litt med seg selv. Innen det har da gått en time, e hun sovnet igjen.
I begynnelsen så tok eg henne opp hver 10-15 min for å prøve å bysse og amme for å få henne til å sovne. Men merket at om bare hun fikk ligge for seg selv, så sovnet hun igjen. Tar aldri mer enn en liten time.
 
Noen ganger når småen våkner kl 05-06 så ammer eg henne, for hun e jo sulten. Men når eg ligger henne ned igjen i sengen, så våkner hun. Da lar eg henne bare ligge i sengen og prate litt med seg selv. Innen det har da gått en time, e hun sovnet igjen.
I begynnelsen så tok eg henne opp hver 10-15 min for å prøve å bysse og amme for å få henne til å sovne. Men merket at om bare hun fikk ligge for seg selv, så sovnet hun igjen. Tar aldri mer enn en liten time.
Og da sover hun hvor lenge?
 
Her får lille flaska i 5-halv6 tida på mårran, sovner igjen av seg selv. Enten med en gang eller så holder han på i 1times tid.. Lar han bare ligge å skravle å styre i fred! :) sover da gjerne til +- 9 :) men noen veldig gode råd har jeg dessverre ikke til deg :/
 
Back
Topp