Mulig å få bekkenløsning i uke 10?

Lila901

Andre møte med forumet
Hei:)

Jeg for noen dager siden begynte å kjenne litt smerter i området rundt halebeinet og disse smertene har bare på 4 dager blitt verre. Det stråler ut til sidene mot rompa og etter kveldsvakten min i går verka det nedover låra i tillegg (Går og står mye på jobb). Jeg er bare 10+4 uker. Kan dette være bekkenløsning? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Har jo ikke lyst til å sykemelde meg heller akkurat. Flaut så tidlig.

Kan dettte går over?

Sniker. Jepp, er helt mulig. Fikk selv fra uke 12 sist og var delvis sykemeldt gjennom hele graviditeten. Hadde kontorjobb, noe som gjorde bekkenløsningen enda verre.

snakk med legen din, er ting en kan prøve for å minske smertene, trening, fysio osv. Men ikke tenk på at det er en skam å sykemelde seg. Tenk på deg selv, kroppen din og baby først! :)

Jeg er bare 7 uker, og jeg har slitet med bekkenet de siste 1-2 ukene. Har bestilt time hos fysio og tenker på hvordan jeg reiser meg, setter meg, løfter osv. Det som hjelper meg utrolig mye er å sove med en sånn lang pute-pølse. Har den mellom beina, så knær og ankler er på lik linje med hofta. Etter jeg begynte med det for en uke siden er jeg mye bedre på dagen og har mye mindre vondt på natta :)

Fått set tidlig med alle mine.
Råder deg til å ga kontakt med fysio.

*sniker*
Ja det er absolutt mulig. Anbefaler deg å komme deg til fysioterapi så snart som mulig, der vil du få hjelp slik at det ikke blir for ille senere

Hei:)

Jeg for noen dager siden begynte å kjenne litt smerter i området rundt halebeinet og disse smertene har bare på 4 dager blitt verre. Det stråler ut til sidene mot rompa og etter kveldsvakten min i går verka det nedover låra i tillegg (Går og står mye på jobb). Jeg er bare 10+4 uker. Kan dette være bekkenløsning? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Har jo ikke lyst til å sykemelde meg heller akkurat. Flaut så tidlig.

Kan dettte går over?

Sniker jeg også.
Siden bekkenløsning er hormonelt kan man få det så fort man er gravid :)
Ta kontakt med fysio, det kan forebygge og hjelpe. Og bekkenløsning trenger ikke å bli verre og verre jo lenger man kommer, så ja det kan bli bedre.
Du kan ringe rett til en fysioterapeut selv om trenger ikke henvisning fra lege, det er egenandel på dette inntil en viss sum og ikke gratis slik som en del av den andre svangerskapsppfølgingen :)

Jeg er 9+3 og bekkenløsningen har begynt siste uka her også. Går til fysio to ganger i uka.

Back
Topp