mulatt barn

snika

Glad i forumet
her er far utlandsk og jeg norsk noe som gjør at vår prinsesse får blandings hud og da ender opp med masse utsletter prikker, noen ide om hvordan man kan få roet eller fjernet dette?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Åssen utslett/prikker???

Vil da ikke tru hun får det for far er utenlandsk og du norsk?

Kan ikkje førstå att hun ska få sånn utslett pga en utlænska pappa å en norsk mAmma. Va e det før utslett? Har du bilde?

her er far utlandsk og jeg norsk noe som gjør at vår prinsesse får blandings hud og da ender opp med masse utsletter prikker, noen ide om hvordan man kan få roet eller fjernet dette?

Tror ikke det har noe med at hun er halvt. Men har far skjegg? Merker det når mannen min koser med barna og gnir 3 dagers skjegg mot huden deres,så blir de prikkete og røde... kan det være det du mener? :-)

svigermor som snakket om at det kom pga det både samboer og svigersøs har samme problem :/ mm får ta det opp med legen når jeg skal dit. har desverre inge bilder av det tror jeg skal sjekke

Dersom både samboer og søstera hans har det, er det vel større sannsynlighet for at det er noe hun har arvet fra den siden enn at det er fordi barnet er mulatt :)
Uten bilde er det mer eller mindre umulig å si hva det kan være, så det er nok lurt å ta det med legen din/deres ja :)

samme situasjon her men snuppa har ikke hatt utslett prikker pga det, utslett har kommet av div ting slik som varmeutslett og slike ting.

kan være greit å ta det med lege vis man er usikker

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Har tre mulatter i nær familie, de har ikke vært plaget med utslett/prikker,
men noen av de helnorske har hatt div utslett/prikker.
Det har kommet av alt fra allergi, varme, hormoner.
Så tror nok ikke det har noe å si at ho er mulatt.
Kjekt å få legen til å se på ho. Kan være så mye.

Det hørtes rart ut. Du vet at blandingsbarn ikke er immune mot atopisk eksem, varmeutslett o.l. ?

Høres rart ut. Håper en lege kan hjelpe dere :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

slik ser det ut

Vedlegg

• 1400781355706.jpg
    1400781355706.jpg
    27,4 KB · Visninger: 106
  • 1400781373304.jpg
    1400781373304.jpg
    37,8 KB · Visninger: 103
Bruker dere vaskemiddel uten parfyme? :) det ligner litt på den karen her hadde, kom seg da vi gikk over til parfymefritt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan også se ut som noe søstra mi hadde før. Masse prikker nedover begge beina. Og hu er ikke mulatt så det er nok ikke grunnen. Hu var hos legen flere ganger men det var visst bare "nupper". Trur de er borte nå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville først og fremst byttet til Neutral vaskepulver og unngått alt av tøymykner. Så ville jeg ha dratt til legen og hørt hva denne har å si.
Minner om noe jeg hadde da jeg var liten, og jeg er veldig ømfindtlig overfor alt av vaskepulver, såpe, kremer osv. Jeg hadde det frem til jeg var 10-11 år og vi fant ut av det :)
Det klødde innimellom, men ikke hele tiden.

Minner om mollusker/barne nupper! Her gikk det bort da vi bytta over til neutral vaskemiddel.. :)

Min er mulatt min har ikke utslett eller prikker har nok ikke noe med at hun har blandnings hud

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Back
Topp